امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 31912
  پرینتخانه » اخبار بابل, سخن سردبیر, سیاسی, مذهبی, نماز،نماز جمعه، قرآن تاریخ انتشار : 07 آبان 1395 - 18:50 | | ارسال توسط :

از کم ظرفیتی رییس دولت یازدهم و برخی وزرای این دولت تعجب می‌کنم / این دولت ظرفیت انتقاد ندارد

امام جمعه بابل گفت: از کم ظرفیتی رییس دولت یازدهم و برخی وزرای این دولت تعجب می‌کنم، از وزیر بهداشت و درمان آموزش پزشکی شنیدم که نسبت به تذکرات ائمه جمعه موضع بسیار بدی گرفتند و گفتند که انتقادهای ائمه جمعه روی اعصاب مردم است که واقعا جای تاسف دارد.

%d8%b1%d9%88%d8%ad%d8%a7%d9%86%db%8c125462

به گزارش بابل نوین، حجت‌الاسلام مجتبی روحانی امام جمعه بابل در خطبه‌های نمازجمعه این هفته با تبریک ولادت امام محمدباقر(ع) اظهار کرد: امام باقر حق عظیمی برشیعه دارد و برکات عملی شیعه از تلاش‌های امام باقر و امام صادق(ع) است.
وی افزود: آن فرصت شناسی‌هایی که امام باقر(ع) در آن عصر نشان داد موجب عظمت شیعه شد و توانست بر عظمت و وسعت فقه شیعه و معارف اسلام بیافزاید.
امام جمعه بابل با اشاره به حادثه کشتار دانش‌آموزان در زمان طاغوت در محوطه دانشگاه تهران گفت: ۱۳ آبان روزی از روزهای برجسته در تقویم انقلاب اسلامی را رقم زد.
این مقام مسئول ادامه داد: این مناسبت تقارن با موضوعاتی مانند تبعید امام راحل در سال۱۳۴۲ به ترکیه است و سران طاغوت به تصور اینکه می‌توانند جریان انقلاب را نابود کنند دست به این کار زدند اما روز به روز شعله انقلاب در کشور بیشترشد و در ۲۲ بهمن ۵۷ توانست موجب سرنگونی رژیم پهلوی شود.
حجت‌الاسلام روحانی تصریح کرد: دیگر مناسبت ۱۳ آبان تسخیر لانه‌جاسوسی آمریکا بود که به همت دانشجویان متعهد پیرو خط امام با آگاهی و بصیرت کامل مرکز فتنه را شناختند و آن را تسخیر کردند و قدمی جدی برای مبارزه با استکبار برداشتند
وی افزود: روز۱۳ آبان روز راهپیمایی و فریاد کوبنده مرگ بر آمریکا است،تسخیر لانه جاسوسی موجب شکستن ابهت آمریکا و نشان دادن قدرت و عظمت ملت ما شد.
خطیب جمعه بابل ادامه داد: دانش آموزان با شور کامل در راهپیمای ۱۳ آبان شرکت کنند و آموزش و پرورش تمهیدات لازم را در این عرصه فراهم کند.
وی تاکید کرد: فریاد مرگ بر آمریکا فریادی الهی است و پیوستن طنین این آهنگ‌ها موجب فرود آمدن ذلت بر سر دشمن می‌شود.
روحانی با اشاره به سالروز شهادت “شهید حسین فهمیده” گفت: این دانش‌آموز شهید الگویی برجسته برای زنان و مردان علی‌الخصوص نوجوانان ما شد تا جایی که توانست مقام هدایت و رهبری جامعه را به دست آوردو از همین رو روز بسیج دانش‌آموزی نامگذاری شده است.
وی با اشاره به در پیش بودن مراسم اربعین حسینی افزود: راهپیمایی با عظمت اربعین حسینی که چند سال اخیر با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب به یک حرکتی پرشور و با عظمت تبدیل شد ندای سیدالشهدا را در سراسر جهان معاصر طنین‌انداز کرده است،باید مقدمات این امر برای پرشکوه‌تر برگزار شدن آن فراهم شود.
امام جمعه بابل ادامه داد: متاسفانه دست‌هایی در این استان و شهرستان هستند که از جریان اربعین سوء استفاده می‌کنند، پول مردم این شهرستان در کام آن‌ها مزه کرده است و برخی موسسات خیریه نامربوط به حوزه اربعین وارد شدند و مشغول جمع‌آوری پول به این نام هستند که نباید این اتفاق افتد و ستاد رسمی در این شهرستان بابل، ستاد اربعین حسینی راهیان کربلا است که زیر نظر ستاد اربعین کشور فعالیت می‌کند.
وی تصریح کرد: مردم باید توجه کنند که این پول‌های خود را در کجا صرف می‌کنند، نباید به افرادی که قصد سوء استفاده از این فرصت را دارند، اجازه بهره برداری دهند.
حجت الاسلام روحانی با انتقاد از عملکرد برخی مدیران ارشد دولتی گفت: از جمله صحنه‌هایی نگران‌کننده در دولت یازدهم بعضی تکه پراکنی‌هایی استن که از سوی مسؤولان ارشد این دولت اخیرا به ائمه جمعه بیان کردند.
وی افزود: از کم ظرفیتی رییس دولت یازدهم و برخی وزرای این دولت تعجب می‌کنم، از وزیر بهداشت و درمان آموزش پزشکی شنیدم که نسبت به تذکرات ائمه جمعه موضع بسیار بدی گرفتند و گفتند که انتقادهای ائمه جمعه روی اعصاب مردم است که واقعا جای تاسف دارد.
خطیب جمعه بابل ادامه داد: در دولت نهم و دهم شدیدترین تذکرات به آن دولت داده می‌شد اما آن‌ها این تذکرات را می‌پذیرفتند و شاهد این همه بی‌ظرفیتی از آن‌ها نبودیم،این دولت ظرفیت انتقاد را ندارد.
وی تصریح کرد: نمازجمعه قرارگاه ایمان، تقوا، بصیرت و اخلاق است، وظیفه امام‌جمعه تذکر نسبت به نگرانی‌های سطح جامعه و انحرافات است، ائمه جمعه وظیفه امر به معروف و نهی از منکر را دارند، چرا وزیری می‌آید و جمله‌ای می‌گوید که ائمه جمعه روی اعصاب مردم راه می‌روند،۲ هفته صبر کردم تا شاید آقای وزیر بهداشت مطالب بیان شده از سوی خود را اصلاح کند اما عدم اصلاح و جبران بیانات باعث شد امروز تذکر دهم.
روحانی ادامه داد: شما نسبت به مردم در امور دروغ گفتید و از این رو است که تذکرهای ما شما را ناراحت می‌کند، مردم بر خلاف بیانات شما، خوشحال از تذکرات ائمه جمعه هستند که کسی در این کشور به فکر مشکلات مردم است، این نگرانی‌ها از سوی مردم است که از زبان ائمه جمعه بیان می‌شود، شایسته است از این حرف ناپسند توبه کنند و به فکر مشکلات مردم باشند.
امام جمعه بابل تصریح کرد: نباید از این‌ها حرف‌های ناپخته در واکنش به انتقادات بشنویم، این مطالب شنیده شده از سوی رییس دولت و وزرا موجب ناراحتی ائمه جمعه نمی‌شود زیرا امامان جمعه آنچه که وظیفه خود می‌بینند اگر هر پیامدی هم داشته باشد بیان کنند، این حرف‌های ناپخته نباید از زبان مسؤولان ارشد کشور شنیده شود.
وی با اشاره به مناقشات مربوط به کشتارگاه صنعتی بابل اظهار کرد: از جمله طرح‌هایی که با درایت رهبر انقلاب و پیگیری مجدانه مرحوم آیت‌الله هادی روحانی در شهرستان بابل راه‌اندازی شد کشتارگاه صنعتی استان در این شهرستان بود و اعتبار میلیاردی اختصاص داده شده از سوی رهبر معظم انقلاب راه اندازی شد،
این مرکز با درآمد بسیار بالا و جایگاه بسیار معتبر با ثمن بخس از سوی سازمان خصوصی‌سازی به افرادی فروخته شد و این واگذاری خسارت های سنگینی را با واگذار شدن این مجموعه بزرگ به افراد نالایق بر منطقه و کشور وارد کرد.
روحانی در پایان گفت: مسؤولان سازمان خصوصی‌سازی و مدیران جهادکشاورزی بررسی کنند اگر خیانتی صورت گرفته جبران کنند،نباید شاهد مدیری نالایق برای این مجموعه باشیم، اختلافات این روزهای مدیریت در این مجموعه این‌گونه موجب نگرانی مردم نشود.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.