امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 56847
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 22 اردیبهشت 1396 - 19:46 | | ارسال توسط :

استخراج ۲۵۵ آیه مربوط به امام زمان(عج)

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به فرارسیدن میلاد منجی عالم بشریت اظهار کرد: در رابطه با امام زمان(عج) ۲۵۵ آیه استخراج شده است.

به گزارش بابل نوین، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امروز، ۲۲ اردیبهشت ماه در خطبه دوم نماز جمعه تهران با تبریک فرارسیدن سالروز میلاد امام زمان(عج) اظهار کرد: در رابطه با امام زمان کتاب های زیادی منتشر شده که یکی از آنها کتاب شریف «منتخب الاثر» است شامل حدود ۹۲۲ حدیث است و جزو کتاب های ممتازی است که در مورد حضرت حجت(عج) نوشته شده است.
وی افزود: همچنین کتاب «کمال الدین» از مرحوم شیخ صدوق است؛ شیخ صدوق در عالم رویا امام زمان(عج) را دید که از ایشان خواسته بود در این کتاب ریشه ها، سر و سابقه غیبت را بنویسند؛ سه جلد از بحارالانوار نیز مربوط به احادیثی می شود که مربوط به امام زمان (عج) است و از سوی آقای دوانی ترجمه شده است؛ کتاب دادگستر جهان و نگین آفرینش نیز از کتاب های بسیار مفید در این زمینه هستند.
خطیب جمعه تهران در ادامه به موضوع انتخابات پرداخت و گفت: انتخابات حضور ما در صحنه سیاسی و صحنه سرنوشت یک ملت، هم مظهر ایمان و اعتقاد ما به خداست و هم بر اساس اعتقاد و باور دینی است که پای صندوق ها می رویم و از سوی دیگر دستور ولایت و مرجعیت است.
وی با بیان اینکه انتخابات مظهر کاملی برای اسلام است، اظهار کرد: مادامی که انقلاب نشده بود و ما در صحنه زندگی نقشی نداشتیم، اسلام به صحنه زندگی، سیاست، جهاد، اقتصاد، فرهنگ، بازار و تربیت نیامده بود اما با انقلابی که این همه شهید داد و همه ساله مردم با حضور در پای صندوق های رأی اعلام می کنیم که سکولار باطل است و جدایی دین از سیاست بی محتواست و بر اساس آنچه در دین ماست باید به امور مسلمین اهتمام داشته باشیم و در سرنوشت خود و جامعه ایفای نقش کنیم.
صدیقی افزود: با حضور در انتخابات به خودباوری می رسیم و خود را صاحب نقش و رسالت و در مجموعه مدیریت کشور صاحب رأی می دانیم.
وی از نامزدها، طرفداران، ناظران و مجریان انتخابات درخواست که به مر قانون عمل کنند و ادامه داد: بین خود و خدا عمل به قانون را مصلحت شرعی و قانونی خود بدانند چرا که عمل به مر قانون برای جامعه ما اطمینان بخش و برای خودشان حفظ آبرو است؛ کسی که می خواهد رئیس جمهور بشود اگر رئیس جمهور قانون شکنی باشد اعتبار و آبرو نخواهد داشت و از روز اول اعتمادها از او سلب می شود.
امام جمعه موقت تهران همچنین اظهار کرد: نامزدها بر اساس گفتمان اسلام، در جهت تقویت مستضعفان و ضعفای جامعه اولویت اول نظام جمهوری اسلامی و دستگاه اجرایی کشور را رسیدن به قشر ضعیف و آسیب پذیر جامعه و نجات کسانی که در وادی فقر دست و پا می زنند قرار دهند‌ و در تبلیغاتشان به حاشیه نروند و به مطالبی که ربطی به انتخابات ندارد، متوسل نشوند.
وی گفت: نامزدهای ریاست جمهوری به واقعیت ها بپردازند؛ امروز با سیل بیکاری و فقر مواجهیم و نامزدها در مورد این مسائل شعار بدهند و شعور آن را نیز داشته باشند و تعهد خود را در گفتمان و عمل نسبت به این مسائل روشن کنند.
صدیقی با تأکید بر ضرورت توجه نامزدهای ریاست جمهوری به مسئله استقلال ملی، عظمت، سربلندی و اقتدار ملی گفت: این ملت انقلاب را با سرفرازی به سامان رسانده و طاغوت را بیرون کرده و قربانیانی تقدیم کرده و از توپ و تانک نترسیده و از خود اقتدار و عزت نشان داده و لحظه ای خم به ابرو نیاورده و احساس خستگی نکرده و جنگ را با پیروزی پشت سر گذاشته است و اگر کسی مردم را از جنگ و شرق و غرب بترساند این مسئله با روحیه انقلابی و متن مردم و هم با دین ما فاصله دارد؛ این ملت عزیز و سرافراز هستند و نباید ملت را تحقیر کرد و دشمن را بزرگ نشان داد.
خطیب جمعه تهران تصریح کرد: ما زنده به اقتداریم و با اقتدار بر قدرت های بزرگ فائق آمده ایم و ایستادیم و روزی که این روحیه را بگیرند روز نابودی کشور و هویت ماست؛ باید توجه داشت که این کشور با کشورهای دست چندمی که با دلارهای کذا آشوب به پا می کنند و نظامی را تشکیل می دهند، فرق می کند و نباید این عزت را مخدوش کرد.
وی در مورد حفظ امنیت و آرامش کشور نیز گفت: نباید به گسل های قومی و فرقه ای دامن زد و گروه هایی را تحریک کرد؛ اینها خلاف مبانی اصول امنیتی است؛ ما تجربه خوبی از همه اقوام داریم حال اینکه بگوییم چه کسی را عزل و نصب کردیم و بخواهیم خط کشی و تحریک کنیم، به نفع کسی نیست؛ قومیت های ما نشان داده اند که همیشه در کنار هم بودند.
صدیقی افزود: امنیت و آرامش ملی به قدری مهم است که در قرآن کریم کسانی که آرامش جامعه را سلب می کنند، محارب شناخته می شوند که فساد فی الارض کرده اند.
وی با بیان اینکه نامزدهای ریاست جمهوری اخلاق را رعایت کنند، اظهار کرد: هر نامزدی وقتی حرف می زند مثل کبک سرش را توی برف نکند و تصور نکند که دیگران کسی او را نمی بینند؛ حرف ها بازتاب اخروی و اجتماعی و سیاسی دارد؛ در روایات نیز آمده است که انسان تا حرف نزده، حرف در اختیارش است امام وقتی حرف زد، در اختیار حرف قرار می گیرد.
امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه کسی که می خواهد رئیس جمهور شود قرار نیست به همه جا و مقدسات حمله کند، گفت: هم باید با یکدیگر با احترام صحبت کنند و خدا را در نظر بگیرند و جامعه را به چالش نیندازند و فاصله ایجاد نکنند.
وی با بیان اینکه از مردم نیز توقع داریم که توجه کافی و کامل را نسبت به نامزدهای ریاست جمهوری داشته باشند، اظهار کرد: ریاست جمهوری امانت است و شما می خواهید بیت المال، فرهنگ و سرنوشت یک ملت را در اختیار او قرار دهید لذا از هر گروهی که هستید و تابع هر گرایشی هستید، نسبت به کشور و استقلال و پیشرفتتان دلسوزی داشته باشید و سراغ کسانی بروید که در برابر قدرتهای بیگانه مقابله می کنند و منافع و مصالح کشور را در معرض تاراج بیگانگان قرار نمی دهند.
خطیب جمعه تهران در بخش دیگری از سخنان خود به سند ۲۰۳۰ یونسکو اشاره کرد و افزود: متأسفانه این سند مخفیانه و بی سر و صدا پذیرفته شد و مقام معظم رهبری که پیش از این هشدار داده بودند، نسبت به پذیرش آن انتقاد کردند.
صدیقی گفت: ما مسلمان هستیم و قرآن و فقه و رساله عملیه و فرهنگ مستقل داریم و نباید چند کشور فاسد و منحط برای آموزش و پرورش ما برنامه بریزند و ما هم آن را قبول کنیم.
وی در مورد بیانیه حماس و پذیرش مرزهای ۱۹۶۷ اظهار کرد: گویا اینها عقب نشینی کرده اند و مرزها و استقلال فلسطین را در گروی به رسمیت شناختن رژیم غاصبی می دانند که شکل گیری آن نامشروع بوده است؛‌ البته گروه جهادی و مردم فلسطین زیر بار این نخواهند رفت و حزب الله نیز ان را محکوم کرده اما صدور چنین بیانیه ای مایه تأسف و تأثر است.
امام جمعه موقت تهران همچنین به وضعیت بحرین اشاره کرد و گفت: همچنان آیت الله شیخ عیسی قاسم در محاصره است و به فضل الهی مردم به پا خواسته و غیور و مؤمن با حضور ایثارگرانه خودشان برای چندمین بار این محاکمه جعلی را عقب انداختند.
وی در پایان فرارسیدن روز سربازان گمنام را تبریک گفت و افزود: سربازان گمنام با بدنه سالم و چشم بینا و از خود گذشته ای هستند که زیر پرچم ولایت برای تأمین امنیت استوار و وفادار مانده اند.
بنابراین گزارش، حجت الاسلام صدیقی در خطبه اول نماز جمعه تهران ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوا، فرارسیدن میلاد امام زمان(ع) را تبریک گفت و با اشاره به فلسفه وجودی حجت خدا گفت: لازم است همواره حجتی از خدا در زمین باشد و خداوند بر اساس قاعده لطف، آنچه لازمه کرامت الهی است در مورد بندگان اعمال می کند.
وی افزود: در هر دوره وجودی در زمین قرار می گیرد که وجودش جامع باشد، ملک و ملکوت یک جا در آن گنجانده بشود؛ آیینه ای باشد که خدا را در قدرتش و علمش و جلالش و جمالش در وجود خودش بتواند ارائه بدهد؛ یعنی وجودی که دلبری کند و عالم ذوب در آن بشود.
خطیب جمعه تهران با بیان اینکه خلیفه خدا و انسان کامل جزو ضروریات حکمت، فیض و قدرت الهی است، اظهار کرد: انسان کامل یعنی حجت بالغه خدا و خلیفه مطلق پروردگار و وجود امام زمان(عج) فیض و جلوه کامل و کون جامع است؛ لذا هر انسانی که علاقه به خدا دارد و هر فردی که گرایش الهی در وجودش هست و احساس نیاز می کند، به سمت خلیفه الهی گرایش پیدا می کند چرا که وجود مقدس بقیه الله(عج) اسم کامل و فیض اتم است ینی هر چه در عالم است مخزنش وجود حضرت مهدی(عج) و آیینه وحی الهی است.
صدیقی با بیان اینکه ۲۵۵ آیه در مورد امام زمان(عج) جمع آورده شده، به بیان چند آیه در مورد ایشان پرداخت و گفت: یکی از این آیات در سوره قصص آمده و می فرماید «وَ نُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّه وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِینَ».
وی ادامه داد: خداوند در این آیه حادثه ای تاریخی را بیان می کند و چون با فعل مضارع آمده یک امر واقع شده نیست بلکه یک جریان و سنتی است که اراده حکیمانه را مطرح می کند و بر اساس آن خدا بنا دارد عالم را عاقبت بخیر کند و علف هرزه ها را جمع کند و در این عالم به مستضعفان منت بگذارد و آنها را در روی زمین وارث قرار دهد تا پیشوا و الگو باشند.
امام جمعه موقت تهران همچنین با اشاره به آیه ۵۵ سوره نور گفت: در این آیه نیز آمده است: «وَعَدَ اللَّهُ الَّذینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الْأَرْضِ کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذینَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَ لَیُمَکِّنَنَّ لَهُمْ دینَهُمُ الَّذِی ارْتَضى‏ لَهُمْ وَ لَیُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْناً یَعْبُدُونَنی‏ لا یُشْرِکُونَ بی‏ شَیْئاً وَ مَنْ کَفَرَ بَعْدَ ذلِکَ فَأُولئِکَ هُمُ الْفاسِقُون»؛ در این آیه خداوند چهار وعده داده است؛ اولین وعده این است که که مؤمنان و کسانی که دارای عمل صالح و زندگی پاکیزه هستند خلیفه و حاکم بر زمین می شوند که مصداق بارزش حکومت است بنابراین خداوند مؤمنان صالح را بر زمین خلیفه قرار می دهد و اینها بر روی زمین حکم خواهند شد و حکومت توحیدی در زمین تشکیل خواهند داد.
وی افزود: برداشت دیگری از این آیه می شود که اعم از حکومت است و اینها آیینه خدا بر روی زمین می شوند بنابراین ما می توانیم در حد خودمان نماینده حق باشیم و به مراتبی از ولایت الهی دست پیدا کنیم و حق نما و حق باشیم و رنگ خدا بگیریم؛ لازم است از حجاب ها عبور کنیم تا هر که ما را نگاه کرد خدا را ببیند.
صدیقی با بیان اینکه در این آیه وعده داده شده اسلام ناب در زمین گسترده شود، اظهار کرد: خدا وعده داده اسلام دروغین از بین می رود و اسلام سیاست، مدیریت، جهاد، فسادستیز و استکبارستیز، اسلام شجاعت، شهامت، پاکی و امانت بر زمین حاکم شود.
وی گفت: وعده سوم صلح جهانی است که یک خواسته فطری است و در وجود هر انسانی در همه اعصار این گرایش وجود داشته است و همه علاقه دارند جنگ نباشد و صلح و امنیت در جهان حاکم باشد اما صلح انفعالی صلح ظالم پرور است و اگر در برابر مستکبر کوتاه بیاید، مستکبر را مستکبرتر می کند؛ صلح عادلانه صلحی است که هر کسی به حق خودش قانع شود./ص

ایکنا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.