امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 79781
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 11 اسفند 1396 - 11:46 | | ارسال توسط :

استقبال ۹۰ درصدی در آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم

به گزارش بابل نوین، معاون قرآن و عترت ارشاد با بیان اینکه استقبال از این آزمون فراتر از تصور ما بوده است و امروز در این آزمون صندلی‌های خالی بسیار کم دیده می‌شود، گفت: می‌توانیم بگوییم بیش از ۹۰ درصد ثبت‌نام کنندگان در این آزمون حاضر شده‌اند. هفدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم […]

به گزارش بابل نوین، معاون قرآن و عترت ارشاد با بیان اینکه استقبال از این آزمون فراتر از تصور ما بوده است و امروز در این آزمون صندلی‌های خالی بسیار کم دیده می‌شود، گفت: می‌توانیم بگوییم بیش از ۹۰ درصد ثبت‌نام کنندگان در این آزمون حاضر شده‌اند.

هفدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم روز پنج‌شنبه ۱۰ اسفند ماه با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه همزمان در بیش از ۴۱۰ شهرستان و با حضور ۲۴۰ هزار شرکت‌کننده از سن‌های مختلف برگزار شد.

عبدالهادی فقهی‌زاده در حاشیه این آزمون با بیان اینکه برنامه‌ریزی دقیقی در ستاد آزمون و شورای سیاستگذاری صورت گرفت که بتوانیم یک همکاری مطلوبی را برای برگزاری این آزمون داشته باشیم، اظهار کرد: این آزمون با حضور بیش از ۲۴۰ هزار نفر شرکت‌کننده در ۴۱۰ شهرستان کشور در حال برگزاری است و مشارکت بالای ۹۰ درصدی شرکت‌کنندگان در این آزمون را شاهد بودیم.

وی در ادامه درباره اعلام نتایج این آزمون یادآور شد: این پروسه از قبل تعریف شده و بر روی سایت مسابقات قرار گرفته است. فردا اولین مرحله اعلام نتایج این آزمون است و طبق زمان‌بندی اعلام شده، مراحل اعلام نتایج در آزمون شفاهی طی روزهای آینده اعلام می‌شود و ما امروز شاهد یک رویداد بزرگ قرآنی در سطح ملی هستیم.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: این آزمون نخستین بار است که همزمان در حوزه حفظ و مفاهیم به صورت همزمان برگزار می‌شود. امیدواریم در دوره‌های بعد افزایش تعداد مشارکت‌کنندگان و گسترش رشته‌های آزمون را داشته باشیم. کوچک‌ترین شرکت‌کننده در این آزمون هشت ساله و بزرگ‌ترین شرکت‌کننده ۷۲ سال دارد.

همچنین در این آزمون محمدزاده ـ رییس شبکه قرآن ـ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از وظایف و کارکردهای شبکه قرآن، حمایت و ساماندهی از فعالیت‌های قرآنی است، اظهار کرد: ما نسبت به این آزمون و سایر آزمون‌ها اهتمام ویژه‌ای داریم و این آزمون که با همکاری و مشارکت معاونت قرآن و عترت ارشاد و سازمان اوقاف برگزار می‌شود، می‌تواند تاثیری عمیق بر فعالیت‌های قرآنی داشته باشد.

یکی از وظایف و کارکردهای شبکه قرآن، حمایت از فعالیت‌های قرآنی است

وی خاطرنشان کرد: ما حمایت رسانه‌ای خود را از این آزمون داشته‌ایم و از دو ماه گذشته برنامه‌ای تحت عنوان مشکات را داشته‌ایم که از شبکه قرآن و معارف سیما پخش شد تا شرکت‌کنندگان با فضای آزمون بیشتر آشنا شده و آمادگی حضور در این آزمون را کسب کنند.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های بیست و ششمین نمایشگاه قرآن،‌ گفت: ما درصدد هستیم که در سال آینده نمایشگاه بتواند با شور و اشتیاق بیشتری برگزار شود و آنهایی که در این نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند با یک نشاط معنوی و انس با قرآن نمایشگاه را ترک کنند. بر همین اساس درصدد هستیم که نشست‌هایی در عرصه‌های هنری و پژوهشی داشته باشیم تا انس با قرآن در بین مردم و شرکت‌کنندگان بیشتر از سال‌های قبل باشد.

برگزاری این مسابقات می‌تواند تاثیری عمیق در جامعه داشته باشد

سلحشور ـ عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با حضور در این دوره از مسابقات، عنوان کرد: ‌این مسابقات پرشور است و اینکه هر گروه سنی به صورت گسترده در این رقابت‌ها شرکت کرده‌اند می‌تواند بسیار جالب باشد و این آزمون حالت رقابتی ندارد بلکه افراد دانسته‌های خود را در عرصه قرآن با یکدیگر تقسیم می‌کنند و برگزاری این آزمون‌ها می‌تواند شور و نشاط خاص خود را به جامعه قرآنی و کل جامعه ببخشد چرا که این آزمون به صورت فردی است نه اجباری.

در حوزه آزمونی دانشگاه امیرکبیر سلحشور عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، ‌احمد مسجدجامعی و تعدادی از مدیران و اساتید قرآنی حضور پیدا کردند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.