امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 79556
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, با شهدا, سخن سردبیر, مذهبی, مصاحبه و گفتگو تاریخ انتشار : 06 اسفند 1396 - 22:24 | | ارسال توسط :

اعزام بیش از ۲هزار نفر به اردوهای راهیان نور در نوروز ۹۷

فرمانده سپاه بابل گفت: بیش از 2هزار نفر از مردم ولایتمدار شهرستان بابل به مناطق عملیاتی جنوب کشور در ایام نوروز امسال در قالب کاروان‌های راهیان نور اعزام خواهند شد.

به گزارش بابل نوین، سرهنگ مرتضی رمضانی در گفت‌و گو با خبرنگار ما با اشاره به برگزاری اردوهای راهیان نور اظهار کرد: اردوهای راهیان نور به واقع انسان‌ساز است و فضای عمومی و اجتماعی جامعه را تحت تاثیر برکات معنوی خود قرار دهد.

وی افزود: بارها شاهد حضور مقام معظم رهبری در سرزمین‌های نور یعنی مناطق عملیاتی بودیم و تاکید ایشان بر برگزاری این اردوها نشان از اهمیت موضوع دارد،  وقتی معظم‌له می‌گویند ” در جنگ ما به اندازه حداقل ۱۰۰ سال خوراک فرهنگی وجود دارد” باید با توجه به این نگاه رهبری برنامه‌ریزی هدفمند در این زمینه داشت.

فرمانده سپاه بابل با اشاره به ظرفیت‌های عظیمی که در این اردوها وجود دارد ادامه داد: باید در جهت معرفت‌افزایی و بصیرت جامعه الگوهای مناسبی تزریق کرد و چه الگویی بهتر از شهدا و مناطق عملیاتی که با دیدن آن روح انسان جز خداوند متعال نمی‌بیند و فضایی آکنده از درس و عبرت برای اهالی دنیاست.

این مسئول تصریح کرد: خوشبختانه مانند سال‌های گذشته این توفیق در مجموعه سپاه کربلا و ناحیه بابل وجود دارد که پرچمدار اعزام کاروان راهیان نور در استان و شهرستان باشند پس با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده بیش از ۲ هزار نفر امثال به این اردوها اعزام خواهند شد تا پیمانی مجدد با آرامان‌های شهدا و انقلاب اسلامی ببندند.

سرهنگ رمضانی گفت: این اردوها از ۱۸ اسفندماه همزمان با ولادت مادر شهدا یعنی حضرت زهرا(س) آغاز و تا هشتم فروردین ماه در مناطق عملیاتی جنوب کشور ادامه دارد و برنامه‌های مختلفی از جمله برگزاری همایش‌های بصیرتی، برگزاری مراسم ادعیه، خاطره‌گویی راویان دفاع مقدس انجام خواهد شد.

وی افزود: با توجه به آنکه اولویت ما در یان اردوها مباحث معرفتی و بصیرتی است اعزام ۵۰ مبلغ روحانی  به همراه ۵۰ راویرا در دستور کار قرار دادیم که در این زمینه بسته‌های فرهنگی نیز تهیه شده است که در این سفر تقدیم حاضرین در این اردوها خواهد شد.

فرمانده سپاه بابل با اشاره تامین امنیت این عزیزان تاکید کرد: این دوستان که در قالب ۵۰ اتوبوس و بیش از ۳۰۰ خودروی شخصی به صورت خانوادگی و فردی اعزام می‌شوند و  مراسم تحت همین عنوان در غروب روز ۲۳ اسفندماه جاری در امام‌زاده قاسم بابل جهت اعزام نمادین و ارج نهادن به مقام رفیع شهدا برگزار خواهد شد که از امت حزب‌الله دعوت می‌شود در این مراسم شرکت کنند.

 خبرنگار: نازنین اکبرزاده

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.