امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 81756
  پرینتخانه » اخبار مازندران تاریخ انتشار : 06 اردیبهشت 1397 - 13:35 | | ارسال توسط :

افزایش تعطیلی کارگاه‌های ناایمن طی سال ۹۷ در مازندران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با تأکید بر اینکه کارگاه‌های نا ایمن تعطیل می‌شوند، گفت: 30 کارگاه در سال 96 پلمب شد که قطعا این روند در سال 97 با شدت بیشتری ادامه دارد.

به گزارش بابل نوین، کامران اصغری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار شهرستان ساری، گفت: هر ساله شاهد کاهش حوادث ناشی از کار در استان هستیم و براساس اعلام پزشکی قانونی تا پایان سال ۹۶ هم شاهد کاهش هشت درصدی حوادث منجر به فوت ناشی از کار بوده‌ایم و این مهم نشان از این دارد که اقدامات گسترده‌ای در راستای افزایش آگاهی ایمنی در استان انجام شده است.

وی افزود: ۸۱ نفر فوتی در سال گذشته بر اثر حوادث ناشی از کار داشتیم که نسبت به سال قبل از آن کاهش محسوسی داشته است و این مهم نشان می‌دهد شدت این نوع حوادث سیر نزولی پیدا کرده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از اجرای طرح خود بازرسی درون کارگاهی و استقرار مسؤولان ایمنی در کارگاه‌های استان با هدف کاهش حوادث ناشی از کار خبر داد و افزود: باید از حوداث ناشی از کار عبرت گرفته و کاستی‌ها را برطرف و نسبت به کاهش حوادث اقدام شود.

این مسؤول با اشاره به اینکه اجرای قوانین و آیین نامه‌های مربوط به ایمنی از وظایف مهم همه کارگاه‌ها، کارفرمایان و کارگران به ویژه کارگاه‌های ساختمانی است که با شدت بیشتری باید ادامه یابد، خاطرنشان کرد: مسؤولان ایمنی نیز وظایفی از قبیل شناسایی خطر، نظارت بر نظم و ترتیب و آرایش مواد اولیه و محصولات و استقرار ماشین‌آلات و ابزار کار به نحو صحیح و ایمن، شناسایی اعمال ناایمن، نیازسنجی، نظارت بر خرید، آموزش، تحویل و استفاده از وسایل حفاظت فردی و… را باید انجام دهند.

اصغری از اجرای بازدید هدفمند از کارگاه‌های پرخطر استان به صورت گسترده توسط بازرسان این اداره ‌کل خبر داد و گفت: با اجرای برنامه های آموزشی، نظارت و کنترل ساخت و سازها میزان حوادث ناشی از کار در استان کاهش یافته است.

وی اظهار کرد: مجموع حوادثی که بر اثر کار رخ می‌دهند و خسارات جانی و یا مالی و درمانی سنگینی در پی دارند ضرورت آگاهی، ایمنی و آموزش در کارگاه‌ها و ارتقای ایمنی ماشین آلات و تجهیزات را بیشتر می‌کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران تصریح کرد: در سال گذشته تعداد کارگاه به دلیل نبود ایمنی پلمب شده است و در سال جاری نیز با شدت بیشتری ادامه خواهد یافت.

این مسؤول با اشاره به اینکه بیشتر تمرکز ما بر روی آموزش کارگران، پیمانکاران و مهندسین بوده و خواهد بود، گفت: با اجرای این طرح در سال‌های اخیر در استان مازندران شاهد تغییر و توسعه بسزایی در بحث ایمنی کار به ویژه در کارگاه‌های ساختمانی هستیم و می‌توان این مهم را در استان لمس کرد.

اصغری با اشاره به دوره‌های آموزشی ایمنی در کارگاه‌های ساختمانی برای کارگران و مهندسان گفت: در پنج سال گذشته بیش از ۱۰۰ هزار نفر ساعت آموزش ارائه شد.

وی با تأکید بر اینکه کارگاه‌های نا ایمن تعطیل می‌شوند، خاطرنشان کرد: ۳۰ کارگاه در سال ۹۶ پلمب شد که قطعا این روند در سال ۹۷ با شدت بیشتری ادامه دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران در پایان گفت: هر ساله با برنامه‌ریزی‌های موثر در پی افزایش ضریب ایمنی و کاهش حوادث ناشی از کار در استان هستیم و امیدواریم بتوانیم با اقدامات شبانه‌روزی سیر نزولی این حوادث را سریع‌تر از قبل کنیم.

ر.ق/فارس

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.