امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 65407
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 20 شهریور 1396 - 17:40 | | ارسال توسط :

افزایش تولید روغن، مانع خروج ۳۰۰ میلیون دلار ارز شد/ تولید کلزا به ۵۰۰ هزارتن می رسد

به گزارش بابل نوین، علیرضا مهاجر مجری طرح دانه های روغنی از پایان فصل برداشت کلزا خبر داد و گفت: امسال ۱۸۲ هزارتن کلزا با ارزش بالغ بر ۵۵۰ میلیارد تومان از کشاورزان خریداری شد که این میزان بیانگر رشد سه برابری تولید نسبت به مدت مشابه سال گذشته است. وی افزود: با توجه به اهمیت […]

به گزارش بابل نوین، علیرضا مهاجر مجری طرح دانه های روغنی از پایان فصل برداشت کلزا خبر داد و گفت: امسال ۱۸۲ هزارتن کلزا با ارزش بالغ بر ۵۵۰ میلیارد تومان از کشاورزان خریداری شد که این میزان بیانگر رشد سه برابری تولید نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

وی افزود: با توجه به اهمیت و ضرورت توسعه کشت کلزا و برنامه سال زراعی جدید پیش بینی می شود که تولید در سال جدید به ۵۰۰ هزارتن برسد.

مهاجر ادامه داد: امسال به دلیل وقوع خشکسالی تمامی اراضی که نیاز کمتری به آب داشت، به کشت گلرنگ اختصاص یافت.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه فرآیند خرید گلرنگ ادامه دارد، بیان کرد: تاکنون بیش از ۱۰ هزارتن گلرنگ از کشاورزان خریداری شد که وجه آن در حال پرداخت است.

مجری طرح دانه های روغنی با اشاره به آخرین وضع تولید سویا اظهار کرد: امسال پیش بینی می شد که کشت سویا به بیش از ۸۰ هزارهکتار برسد که به دلیل نبود بارندگی های مناسب، سطح به ۳۵ هزار هکتار کاهش یافت.

به گفته وی امسال مجموع خرید دانه های روغنی به ۴۰۰ هزارتن خواهد رسید.

مهاجر با اشاره به عوامل موثر در رشد تولید دانه های روغنی گفت: وزارت جهاد کشاورزی بنا به تاکید فرمایش مقام معظم رهبری در زمینه خوداتکایی تولید محصولات اساسی، اقداماتی از قبیل بیمه رایگان، خرید به موقع،پرداخت یارانه بذور و ادوات کشاورزی را در دستور کار خود قرار داده است که انتظار می رود با استمرار این حمایت ها تولید دانه های روغنی بیش از پیش افزایش یابد.

مجری طرح دانه های روغنی در ادامه یادآور شد: به ازای هر گرم تولید دانه های روغنی شاهد پایداری کشت گندم،افزایش کیفیت روغن و خروج سالانه ارز کمتری از کشور خواهیم بود.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: با توجه به آنکه امسال ۱۰ درصد روغن مورد نیاز از تولید داخل تامین می شود حدود ۳۰۰ میلیون دلار ارز کمتری از کشور خارج خواهد شد.

منبع:باشگاه خبرنگاران

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.