امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 61261
  پرینتخانه » آخرین اخبار تاریخ انتشار : 22 تیر 1396 - 12:04 | | ارسال توسط :

افزایش کشت برنج امسال در مازندران

استاندار مازندران از افزایش کشت برنج در استان خبرداد.

به گزارش بابل نوین، ربیع فلاح جلودار در آئین نخستین برداشت مکانیزه برنج در روستای اوجابندان قائم‌شهر، اظهار کرد: سطح زیر کشت و به دست آوردن میزان محصولات در سال زراعی جاری در مازندران همانند سال گذشته به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب افزایش صورت گرفته است.

وی میزان افزایش تولید محصولات کشاورزی مازندران در سال جاری را بیشتر از ۵ درصد برآورد و خاطرنشان کرد: این افزایش در بخش شلتوک بیشتر از ۱۰۰ هزار تن قابل پیش بینی است.

استاندار مازندران با اشاره به آمار جهاد کشاورزی این استان از افزایش سه هزار هکتاری سطح زیر کشت برنج و رشد تولید این محصول خبر داد و افزود: وزارت جهاد کشاورزی در ارتباط با مکانیزاسیون ماشین های کشت کشاورزی اقدامات موثری انجام داده و در سال گذشته بیش از ۲ هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال در این زمینه تسهیلات به کشاورزان مازندران پرداخت کرد.

فلاح در مورد پیشرفت های صورت گرفته در بخش کشاورزی مازندران با بیان اینکه سطح زیرکشت برنج در مازندران افزایش یافته و برداشت نیز به صورت مکانیزه شده است، گفت: امسال بیش از ۸۰ درصد از شالیزارهای این استان با کمباین مخصوص برنج برداشت می شود.

وی در پایان اظهار کرد: امسال مدیریت مناسبی در بحث واردات انجام شده است پشتیبانی‌های لازم برای وضعیت بازار و تثبیت قیمت انجام گرفت تا هیچ میزانی برنج به مازندران وارد نشود./ص

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.