امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 61235
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, اخبار مازندران, مذهبی, مصاحبه و گفتگو تاریخ انتشار : 22 تیر 1396 - 14:01 | | ارسال توسط :

کادرسازی و تربیت نیرو جزو مباحث کلان مدیریت است/ دوره سفیران هدایت حوزه در راستای تربیت نیروی فرهنگی و تبلیغی برگزار می‌شود

موسس و تولیت حوزه علمیه امام‌حسین(ع) گتاب گفت: از واضحات مباحث کلان مدیریت همین مبحث کادرسازی و تربیت نیرو است از این رو دوره کوتاه مدت حوزه علمیه یعنی همان سفیران هدایت در راستای تربیت نیروی فرهنگی و تبلیغی است.

به گزارش بابل نوین، حجت‌الاسلام حسین تقی‌پور موسس و تولیت حوزه علمیه امام‌حسین(ع) گتاب در گفت‌و گوی اختصاصی با خبرنگار ما از استقبال علاقه‌مندان به تحصیل در حوزه علمیه خبر داد و اظهار کرد: درسال ۱۳۹۴ اولین گروه از طلاب را با اجازه حوزه علمیه قم و با تائید آن نهاد مقدس ثبت‌نام کردیم و چون سه برابر ظرفیت نام‌نویسی شده‌اند بعد از انجام مصاحبه و برگزاری دوره مقدماتی یک ماهه آموزشی که در حوزه علمیه بر دوره اختبار و نثبیت معروف است؛ یک سوم جذب شدند.

وی افزود: این منوال در دوره دوم هم عملی شد و امسال هم بحمدالله‌تعالی که درحال نام‌نویسی دوره سوم هستیم دقیقا همین منوال گذشته طی خواهد شد تا افرادی که بهترین شرایط را برای حضور در عرصه علمی و مذهبی حوزه دارند مورد نظر قرار گیرند.

تولیت حوزه علمیه امام‌حسین(ع) گتاب ادامه داد: البته مدرسه علمیه ما از نوع کوتاه مدت یعنی همان سفیران هدایت است و فقط از دیپلم به بالاتر ثبت‌نام می‌کند.

این مقام مسئول تصریح کرد: حوزه علمیه کوتاه‌مدت مانند بلندمدت تا سطح چهار یعنی دکتری را در بر دارد اما فعلا مدرسه علمیه امام حسین(ع) گتاب فقط سطح دو را که همان لیسانس است برگزار می‌کند که ان‌شاالله در آینده نزدیک در حال رایزنی برای برگزاری دوره سطح سه یعنی فوق لیسانس هستیم.

حجت‌الاسلام تقی‌پور تاکید کرد: همیشه کادر و تشکیلات توان انسانی را چند برابر می‌کند، خدا رحمت کند شهید بهشتی را که بفرموده مقام معظم رهبری چون قائل به کار تشکیلاتی بود و در فکر نیروسازی و کادرسازی بود موفقیت چشمگیری داشت و به فرموده امام راحل یک ملت بود.

وی افزود: از واضحات مباحث کلان مدیریت همین مبحث کادرسازی و تربیت نیرو است از این رو دوره کوتاه مدت حوزه علمیه یعنی همان سفیران هدایت در راستای تربیت نیروی فرهنگی و تبلیغی است.

تولیت حوزه علمیه امام‌حسین(ع) گتاب یادآور شد: اساتید محترم سفیران هدایت براساس منابع و مواد درسی مصوب شورای عالی حوزه علمیه قم در موضوعات مهم و مورد نیاز از قبیل صرف، نحو، فقه، اصول، منطق، عقائد، تفسیر، تاریخ، فلسفه، روش کلاس‌داری، روش مسجدداری، روش فن خطابه، روش تحقیق و پژوهش  تدریس می‌کنند.

تقی پور در پایان گفت: استادی می‌تواند رسما کرسی تدریس را در سفیران هدایت مثل دوره بلندمدت حوزه‌های علمیه برعهده بگیرد که دارای مجوز تدریس از حوزه علمیه قم باشد.

 

شایان ذکر است حوزه علمیه سفیران هدایت گتاب هم اکنون برای سال تحصیلی جدید طلبه می‌پذیرد و علاقه‌مندان می‌توانند به آدرس اینترنتی safir.ghatab.ir مراجعه و یا با شماره تماس‌های ۵۸-۰۱۱۳۲۴۵۶۴۵۷ جهت ثبت‌نام ارتباط برقرار کنند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.