امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 55227
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 02 اردیبهشت 1396 - 12:02 | | ارسال توسط :

اقتصاد بیمار، خودروسازان را به سمت بانکداری سوق داد

به گزارش بابل نوین،موید حسینی صدر، عضو اسبق کمیسیون صنایع ومعادن مجلس شورای اسلامی گفت: معتقدم باید در جامعه سازوکاری را فراهم کنیم که خودروسازان مجبور نشوند ۲۶ درصد به سپرده گزاران سود بدهند و در کنار این کار باید برای مردم نیز شرایطی فراهم شود تا بتوانند سرمایه های خود را در جای مناسبتر […]

به گزارش بابل نوین،موید حسینی صدر، عضو اسبق کمیسیون صنایع ومعادن مجلس شورای اسلامی گفت: معتقدم باید در جامعه سازوکاری را فراهم کنیم که خودروسازان مجبور نشوند ۲۶ درصد به سپرده گزاران سود بدهند و در کنار این کار باید برای مردم نیز شرایطی فراهم شود تا بتوانند سرمایه های خود را در جای مناسبتر از خرید خودرو سپرده گذاری کنند.

وی در ادامه افزود: مشکل اساسی اینجاست که خودروسازان نمی توانند منابع ارزان را از بانک ها تامین کنند و در نتیجه به سمت جذب منابع از مردم می روند.

حسینی صدر با اشاره به بیماری اقتصادی جامعه ،تاکید کرد:سیاست های پولی در کشور دچار مشکلات فراوانی است وبانک ها هم براین مشکلات دامن زده اند.
این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: در کشور ما ،کارهای تولیدی و سرمایه گذاری مولد با موانع زیادی مواجه است و در نتیجه مردم از سپرده گزاری و پیش خرید استقبال می کنند.

وی با اشاره به رتبه ۱۳۰ کسب وکار کشورمان در بین کشورهای جهان ،اضافه کرد: اگر بتوانیم این رتبه را به زیر ۵۰ برسانیم ،آن زمان مردم و سرمایه گذاران رغبت بیشتری برای انتقال سرمایه هایشان به بخش تولید کشور را پیدا می کنند و آمار اشتغال بالا می رود.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.