امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 27024
  پرینتخانه » اخبار بابل, اخبار مازندران, اخبار ویژه, اقتصادی, سخن سردبیر, نماز،نماز جمعه، قرآن تاریخ انتشار : 04 تیر 1395 - 18:26 | | ارسال توسط :

امروز ما به انقلاب اداری نیاز داریم/اینجا جمهوری و حکومت اسلامی است، از اینکه اشتراک بی‌بضاعتی را قطع کنند خجالت می‌کشیم

امام جمعه گتاب در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خطاب به مسئولان ادارات آب، برق و گاز گفت: اینجا جمهوری اسلامی و حکومت اسلامی است، از اینکه اشتراک بی بضاعتی را قطع کنند خجالت می‌کشیم، امروز ما به انقلاب اداری نیاز داریم.
گتاب تقی پور (۱)
به گزارش  بابل نوین، حجت‌الاسلام حسین تقی‌پور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بخش گتاب باسفارش به رعایت تقوای الهی و اشاره به منزلت شب‌های قدر اظهارکرد: امشب شب نوزدهم ماه مبارک رمضان، شب ضربت خوردن امیرالمومنین(ع) که امام همه‌ی منصفین و آزادی‌خواهان جهان عالَم است  باید از فضای معنوی و انوار نزول الهی بهره کافی را ببریم.

وی افزود: این ده شب باقی‌مانده از ماه مبارک رمضان را به بهانه‌ی فوتبال، مهمانی، فیلم، حرف زدن و ….. از دست ندهیم. بیاییم از این ماه رمضانی که درب آسمان بنابر روایات ۲۴ ساعته باز  و در ایام دیگر سال، فقط در وقت سحر باز است، استفاده کنیم.

امام جمعه گتاب با یادآوری این‌که جمعه‌ آینده روز قدس است ادامه داد: همه‌ مومنین روزه دار باید در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با حضور در راهپیمایی روز قدس تاییدی بر روزه داری خویش که همان جهاد با نفسانیات درون و نفسانیات برون است بزنند و از مردم ولایتمدار بخش گتاب برای شرکت در راهپیمایی این روز که از ساعت ۱۱:۳۰ از بخشداری شروع شده و به مصلی ختم خواهد شد دعوت کرد.

این مقام مسئول با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله دکتر بهشتی اظهارکرد: یکی از عللی که  بدن بهشتی را سوزاند شایعه بود. آقایان! یادتان هست که مرگ بر بهشتی می‌گفتند.؟ یادتان هست به سمتش گوجه گندیده پرتاب می‌کردند؟ یادتان هست که شایعه کرده بودند که وجوهات را صرف عیش و نوش می‌کند؟

گتاب تقی پور (۲)

حجت‌الاسلام تقی‌پور تصریح کرد: البته صبر و استقامت شهید بهشتی باعث شد که در زمان شهادتش مردم ایران اسلامی شعار بدهند: ((بهشتی! بهشتی! با خون خود نوشتی، استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی! )) وقتی به ایشان می‌گفتند چرا از خود دفاع نمی‌کنید؟ آیه ۳۸ سوره حج را می‌خواند که می‌فرماید”پ:” ان الله یدافع عن الذین امنوا” یعنی همانا خداوند از کسانی که ایمان آورده‌اند دفاع می‌کند. همین‌ها بود که موجب شد امام راحل بفرماید: مظلومیت بهشتی در برابر شهادتش دارد من را می‌کشد.

وی با اشاره به حقوق‌های نجومی برخی از مدیران در جامعه اسلامی ادامه داد: راجع به این مبحثی که می‌خواهم عرض کنم خیلی مشورت و بحث کردم و منصفانه می‌خواهم عرض کنم، عزیزان! همه‌ی مشکلات ما از آمریکا نیست که با (مرگ بر آمریکا) حل شود،برخی از گرفتاری‌ها را در داخل می‌بینیم که مردم را سست می‌کند، این فیش‌های حقوقی نجومی برخی افراد ضعیف الایمان را بازیچه‌ی شیطان می‌کند،‌می‌گوید روزه برای کسی است که حقوق چند صد میلیونی می‌گیرد و سحر و افطار آنچنانی می‌خورد! این مسائلی که ایجاد می‌شود برخی از افراد سست ایمان جامعه را از راه به در می‌کند.

خطیب جمعه بخش گتاب خاطرنشان کرد: البته امام خامنه‌ای و روئسای قوا موضع گیری جدی کردند اما واقعا این خبر تهوع آور است، اعتماد ضربه خورده مردم زمانی درست می‌شود که چند وقت دیگر اعلام کنند که هر کس به گزافه خورد، از حلقومش بیرون کشیدند،
وی تصریح کرد: سازمان بازرسی به وظیفه‌اش عمل کند، این شاید اولین امتحان مجلس دهم باشد امیدواریم که خوب پیگیری کنند، البته تعداد این افراد در برابر افراد پاکدست نظام بسیار کم است،یک فضله‌ی کوچک موش، حجم عظیمی از غذا را نجس،فاسد و غیرقابل استفاده می‌کند.

گتاب تقی پور (۳)

وی با تذکر نکاتی به مجموعه‌های خدماتی از جمله ادارات برق و آب و گاز ادامه داد: قطعی آب و برق و گاز در بخش ما معضلی شده است. ادارات برق، آب و گاز توجه داشته باشند که امروز مثل زمان قدیم نیست که اگر گاز نداشتیم از زغال استفاده کنیم. آنها همه جمع شد. وقتی شما یکدفعه و بدون اطلاع قبلی، برق و گاز را قطع می‌کنید، این خانواده چه کند؟ در این ماه رمضان، آب آشامیدنی و واجباتش را چه کند؟ این ماه رمضان، ماه رحمت است.
تقی پور افزود: البته اطلاع دارم که این ادارات هم برای پرداخت حقوق پرسنل خود هم با مشکل مواجهند و قبول هم دارم که اشتراک آنهایی که پول دارند ولی از پرداخت هزینه ها، گردنکشی می‌کنند را باید با اطلاع قبلی، قطع کرد اما حتما باید با آن کسانی که ندارند مدارا شود، اینجا جمهوری اسلامی است، اینجا حکومت اسلامی است، ما از اینکه اشتراک بی‌بضاعتی را قطع کنند خجالت می‌کشیم.

امام جمعه گتاب در پایان گفت: باور کنید برخورد اندک برخی از دولتی‌ها مردم را بدبین کرده است، خصوصا جاهایی که به بخش‌های خصوصی واگذار شده همه این مسائل در حالی است که انقلاب ما برای مستمندان بود، امروز ما به انقلاب اداری نیاز داریم.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.