امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 27676
  پرینتخانه » اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, اخبار مازندران, اقتصادی, گزارش تصویری, مذهبی تاریخ انتشار : 25 تیر 1395 - 18:48 | | ارسال توسط :

امروز ما به انقلاب اداری نیاز داریم/ مسولان به مشکلات متعدد در شبکه گازرسانی، آب و برق گتاب توجه کنند

امام جمعه بخش گتاب گفت: مسولان به مشکلات متعدد در شبکه گازرسانی، آب و برق گتاب توجه کنند، اگر از ائمه جمعه انتظار یاری در جمع آوری آب بها دارند به نامه ها و خطبه‌های آن ها هم توجه کنند، امروز ما به انقلاب اداری نیاز داریم تا برخی مشکلات مرتفع گردد.

گتاب تقی پور (۱)

به گزارش بابل نوین، حجت‌الاسلام حسین تقی‌پور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بخش گتاب با سفارش به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: یکی از مواردی که در این زمینه می‌توان در مورد آن بحث کرد برخی رفتارهای افراد در جامعه است که امروز می توان آن را به فیش های حقوقی نجومی ارتباط داد.

وی افزود: بی‌تعارف بگویم این پدیده تلخ، نشان می‏‌دهد انقلاب اسلامی ما با خطرناک‏ترین تهدید یعنی خطر اشرافیت روبه‏ رو شده است، مسئولان عالی‌رتبه اعتماد مردم به نظام را برگردانند.

امام جمعه گتاب خاطر نشان کرد: دو ماه از انتشار فیش‌های نجومی و اعلان نفرت‌انگیز غارتگری بیت‌المال مسلمین می‌گذرد و رهبر معظم انقلاب در چند نوبت با صراحت اعلام موضع کرده، مسئولان را به برخورد جدی با این پدیده تلخ فرا خوانده‏‌اند، اهمیت این موضوع از دیدگاه معظم‏له به‏ قدری بالا است که ایشان در خطبه دوم نماز عید سعید فطر، از میان همه مسائل داخلی کشور، فقط بر روی همین موضوع انگشت گذاشتند و فرمودند: «این برداشت‏‌ها نامشروع و گناه است، این برداشت‌ها خیانت به آرمان‏‌های انقلاب اسلامی است» و خواستار «عزل، برخورد، کنار گذاشتن از مسئولیت‌ها و برگرداندن آنچه از بیت‌المال به صورت نامشروع خارج شده شدند و فرمودند: « این‌جور نباشد که ما سرو صدا بکنیم و بعد قضایا را تمام بکنیم و به‏ کلی به دست فراموشی بسپریم. باید دنبال بشود. خوشبختانه رئیس‏ جمهور محترم و رؤسای دو قوه دیگر، متعهد شده‌اند که این مسئله را دنبال کنند»، دلیل این حساسیت حضرت آقا روشن است و تکلیف معلوم.

این مقام مسئول ادامه داد: این خطر پایه‏‌های نظام اسلامی را از درون چون موریانه می‏‌خورد و ماهیت و محتوای دینی، انقلابی آن‏را به یک نظام طبقاتی و اشرافی تغییر می‌دهد، اما آنچه بیش از همه در این مرحله قابل انتظار بوده و می‌تواند افکار عمومی را التیام بخشد، رسیدگی، برخورد جدی و گزارش اقدامات به مردم است.

تقی‌پور افزود: رئیس‏‌جمهور محترم معاون اول را مأمور به انجام رسیدگی و برخورد کرده‏‌اند، اما هرگونه تعلل و مرور زمان می‌تواند شائبه برخورد جناحی و سیاسی با این موضوع را پدید آورد.

وی در ادامه به مشکلات متعدد در شبکه گاز رسانی اشاره و تصریح کرد: با قطع نمودن بدموقع گاز برخی مشترکین و برخی مساجد در ایام ماه مبارک رمضان در بخش گتاب درخطبه دوم ۴/۴/۱۳۹۵ تذکراتی را به مردم و مسولین داده بودم، گفته بودم  ادارات برق، آب و گاز توجه داشته باشند که امروز مثل زمان قدیم نیست که اگر گاز نداشتیم از زغال استفاده کنیم، وقتی شما یک دفعه و بدون اطلاع قبلی، گاز را قطع می‌کنید؛ این خانواده چه کند؟ در این ماه رمضان، آب آشامیدنی و واجباتش را چه کند؟ البته شاید قبض هم صادر نموده باشید ولی به دلایل گوناگون مثل نبودن صاحب‌خانه  و وزیدن باد و باریدن باران و…. به دست مشترک مورد نظر نرسیده باشد چرا بیشتر رعایت مردم را نمی کنید؟

خطیب جمعه گتاب خاطر نشان کرد: البته اطلاع دارم که این ادارات برای پرداخت حقوق پرسنل خود هم با مشکل مواجه‌اند و قبول هم دارم که اشتراک آنهایی که پول دارند ولی از پرداخت هزینه‌ها، گردنکشی می‌کنند باید با اطلاع قبلی، قطع کرد، اما حتما باید با آن کسانی که بضاعت مالی ندارند مدارا شود. اینجا جمهوری اسلامی و حکومت اسلامی است، ما و مومنین از اینکه اشتراک بی بضاعتی را و لو بخاطر عدم پرداخت قطع کنند خجالت می‌کشیم.
تقی پور افزود: شنیدم برخی از جاها آشپزخانه‌ی مسجد را اجاره می‌دهند، یا تمام پخت و پز مراسم هفتم و چهلم پدرشان را در آشپزخانه مسجد انجام می‌دهند، هیئت امنای مساجد هم باید مراقب اسراف‌های احتمالی مساجد باشند، این هزینه‌ها قطعا باید گرفته شود، اما باید از قبل اخطار داده شود، برخی شاکی هستند که اخطاری به دستشان نرسیده! خب اگر اخطار می‎دهید، امضا هم بگیرید که دیگر حرفی باقی نماند.

وی تصریح کرد: این چه کاری است که این ادارات در ماه رمضان و سر بزنگاه می‌خواهند ماهی بگیرند؟ با آن‌ها که متمردند برخورد کنید ولی حال مستمندان، ضعفا و مساجد در اوقات حساس و حضور پر رنگ و بیشتر مردم را رعایت کنید.
خطیب جمعه گتاب با تذکر به مومنین مسلمان گفت: مومنین هم در این ایام اگر خبر دارند که مومنی از عهده‌ی این قبوض خانه‌اش بر نمی‌آید، کمک کنند پولی جمع کنند تا مسائل حل شود، باور کنید برخورد جمع اندکی از دولتی‌ها مردم را بدبین کرده ، خصوصا جاهایی که به بخش‌های خصوصی واگذار شده ولی اینها در حالی است که انقلاب ما برای مستمندان بود، امروز ما به انقلاب اداری نیاز داریم.

حجت‌الاسلام تقی‌پور ادامه داد: بعد از این عرایض اینجانب، مدیر عامل محترم گاز بزرگواری فرمودند و در جواب بنده نوشتند:” بخش شما بدهی بالایی را بابت آب بها بر عهده دارد لطفا ما را کمک کنید تا مردم بپردازند”، من از این نامه خیلی تعجب کردم چون متن آن حکایت داشت مدیر عامل محترم و عواملی که به ایشان خبر رسانی کردند به احتمال قوی نه فایل صوتی خطبه‌ها و نه متن پیاده شده را ملاحظه نکردند، چرا که در همان خطبه چهارم تیر ماه، برابر وظیفه و رسالتی که بر دوش دارم همین توصیه را به مردم کردم.

وی خاطر نشان کرد : تعجبم این‌جاست که ایشان آن بخش از عرایضم مبنی برقطع کردن یکدفعه، بدون اطلاعِ قبلی و بد موقعِ گازِ برخی مشترکین و برخی مساجد در ایام ماه مبارک رمضان در بخش گتاب و گلایه از این که این خانوادها چه کنند؟ در این ماه رمضان، آب آشامیدنی، افطاری،سحری و واجباتش را چه کند؟به کلی ندیده گرفتند و در عوض در هفته آتی طی نامه به حضرت آیه‌الله طبرسی خواهان طرح پرداخت معوقات گاز بها در تمامی تربیون‌های نماز جمعه استان مازندران می‌شوند، پس عرض اینجانب معلوم باشد من از کدام بخش گلایه‌مند بودم که بی پاسخ ماند و کدام بخش پاسخ داده شد که آن را هم بدون یادآوری مدیر عامل محترم طرح کرده بودم.
امام جمعه گتاب در پایان گفت: امروز در نظام اسلامی به شدت نیازمند انقلاب اداری هستیم تا بسیاری از مشکلات مرتفع گردد، غالبا (نه همه) مسولین به شنیدها اکتفا می‌کنند،خیلی زود به خود می‌گیرند و در جوابیه‌ها درمانی عمل نمی‌کنند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.