امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 58939
  پرینتخانه » آخرین اخبار تاریخ انتشار : 18 خرداد 1396 - 14:10 | | ارسال توسط :

امضای تفاهم‌نامه راه‌اندازی خانه‌های هلال‌احمر در مازندران

اداره کل مدیریت بحران، پدافند غیرعامل، امور روستایی و شوراها و جمعیت هلال احمر مازندران به منظور راه اندازی خانه های هلال و مدیریت بحران روستایی، تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

به گزارش بابل نوین، در راستای راه اندازی خانه های هلال و مدیریت بحران روستایی و با هدف تقویت زیرساختهای امدادی در مناطق روستایی و به منظور ارتقای دانش مدیریت بحران و کاهش خسارات ناشی از سوانح، تفاهمنامه همکاری میان ادرات کل مدیریت بحران، پدافند غیرعامل، امور روستایی و شوراها و جمعیت هلال احمر مازندران به امضا رسید.

مجتبی اکبری مدیرعامل هلال احمر مازندران گفت: این استان با توجه به مختصات طبیعی و اقلیمی و محیطی استانی خاص و ویژه است که تجربه تقریبا تمامی حوادث و سوانح طبیعی و انسان ساخت را دارد.

وی افزود: میزبانی از گردشگران با توجه به جذابیت های طبیعی، دستگاههای مسئول و ارائه دهنده خدمات را برآن داشت تا به منظور کاهش خسارات حوادث و سوانح مختلف و همچنین با هدف ارتقای دانش مدیریت بحران، ابتکار راه اندازی خانه های هلال و مدیریت بحران روستایی را اجرایی نمایند که امضای این تفاهم‌نامه همکاری در راستای تحقق چنین هدفی است.

اکبری گفت: به اعتقاد ما در پرتو هم‌افزایی و تعامل می توانیم از دامنه خسارات بسیاری از حوادث و بحرانها بکاییم که راه اندازی خانه های هلال و مدیریت بحران روستایی به منظور ارتقای سطح آموزشهای خودامدادی و دگرامدادی در مناطق روستایی می تواند ما را در نیل به اهداف مزبور کمک نماید.

وی توانمند سازی ساکنان مناطق روستایی را در حوزه های دانش، نگرش و مهارت از سیاستهای جمعیت هلال احمر در قالب طرح خانه های هلال دانست و گفت: تا پایان سال جاری در ۱۳۱ مرکز دهستان در مازندران ،خانه های هلال و مدیریت بحران روستایی عملیاتی خواهد شد.

مدیرعامل هلال احمر استان استفاده موثر از ظرفیت های موجود را در حوزه های مدیریت بحران و پدافندغیرعامل در مناطق روستایی ضروری دانست و بر اجرای دقیق مفاد این تفاهمنامه تاکید کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران نیز مراکز دهستانها را مرکز ثقل اقدامات توسعه ای و مدیریت بحران برشمرد و گفت: نگاه ما در مقوله مدیریت بحران باید پیشگیرانه باشد و بازسازی و بهسازی در اولویت بعدی ما قرار دارند.

احمدی استفاده از ظرفیت موجود در روستاها را از نقاط قوت این تفاهمنامه برشمرد و بر همگرایی همه دستگاههای اجرایی در کاهش آسیب پذیری روستاها تاکید کرد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان نیز شناخت تهدیدها را مهمترین مولفه درپدافند غیرعامل دانست و ارائه هرگونه راهکار به منظور کاهش خسارات ناشی از حوادث و بحرانها را منوط به شناخت ماهیت تهدیدها و ارزیابی خسارتها توصیف کرد.

یداله نبوی پدافند غیر عامل را یکی از ضروریات نظام برشمرد و هدف غایی پدافند غیرعامل را حفاظت از زیرساختها و پایداری مدیریت اعلام کرد.وی جمعیت هلال احمر را از دستگاههای پیشتاز در فرآیند امدادونجات دانست و گفت؛ ابتکار هلال احمر در راه اندازی خانه های هلال و مدیریت بحران روستایی به معنای تلاش برای شناخت تهدیدها و ارائه کاهش آسیبها می باشد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان دهیاران را مهمترین زنجیره مدیریت بحران در روستاها دانست و گفت: امضای تفاهمنامه همکاری با جمعیت هلال احمر و راه اندازی خانه های هلال و مدیریت بحران روستایی اقدام مبارکی است که می تواند روند خدمت رسانی به ساکنان روستاها را تسریع و تسهیل کند.

جان اله عبدی مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران نیز با تقدیر از اقدامات جمعیت هلال احمر در مواقع سوانح و حوادث، راه اندازی خانه های هلال و مدیریت بحران روستایی را نقطه عطفی درافزایش آمادگی روستاییان در مقابله با حوادث دانست و گفت: همه دهیاریهای استان آماده همکاری در این زمینه هستند و هیچ مشکلی وجود ندارد.

در پایان این مراسم تفاهمنامه همکاریهای فی مابین ادرات کل مدیریت بحران، پدافند غیرعامل، امور روستایی و شوراها و جمعیت هلال احمر مازندران به منظور راه اندازی خانه های هلال و مدیریت بحران روستایی به امضای مدیران کل دستگاههای مزبور رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.