امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 75892
  پرینتخانه » اجتماعی, فرهنگ و هنر تاریخ انتشار : 10 دی 1396 - 19:12 | | ارسال توسط :

انتخاب ۹ داور برای دومین مرحله داوری جشنواره شعر آیات/ اختتامیه ۲۰ دی ماه

۲۵۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ملی شعر آیات از حدود ۴۵۰ شاعر به دبیرخانه این جشنواره رسیده است.

به گزارش بابل نوین، مرحله ابتدایی داوری آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره ملی شعر آیات انجام شده است و آثار راه یافته به مرحله دوم داوری انتخاب شده‌اند.

از میان داوران برجسته کشور در زمینه شعرهای کلاسیک و نو و شعر زبان‌های بومی رایج کشور، شامل زبان‌های ترکی، کردی و عربی و شعر به زبان و گویش‌های رایج استان لرستان، لکی، لری و بختیاری، ۹ تن از داوران برتر، جهت داوری آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره ملی شعر آیات، انتخاب شده‌اند.

جشنواره ملی آیات در رشته شعر در چهار بخش، شامل بخش اصلی شعر کلاسیک و شعر نو، بخش جنبی شعر لکی، لری و بختیاری، بخش ویژه سوره مبارکه واقعه، بخش زبان‌های بومی رایج کشور ترکی، کردی و عربی برگزار می‌شود.

بازآفرینی هنری و ادبی مفاهیم سوره مبارکه واقعه، تبیین و ترویج هنری سبک زندگی قرآنی، نمایش هنری روحیه ایثار، جهاد و شهادت در آیینه شعر، بهره‌گیری و استفاده و استناد به آیات و مضامین قرآنی، تلمیح به سوره‌ها،  داستان‌ها و شخصیت‌های قرآنی، ترجمه و تفسیر قرآن، نهج‌البلاغه و احادیث معصومین(ع)، مدح و ثنای اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، اشاره مستقیم به سیره علمی و عملی اهل‌بیت(ع)، اخلاق و معارف اسلامی و اصول و فروع دینی و کلیه مباحث و معارف مرتبط با حوزه قرآن و عترت، به‌عنوان موضوعات و محورهای جشنواره در نظر گرفته شده‌اند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.