امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Tuesday, 7 May , 2024
امروز : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 50585
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 13 اسفند 1395 - 17:49 | | ارسال توسط :

اندیشکده آمریکایی: دین اسلام تاسال ۲۰۷۰ بزرگترین دین جهان خواهد شد

اندیشکده آمریکایی 'پیو ' در گزارشی که روز پنجشنبه در روزنامه تایمز منتشر شد، پیش بینی کرد با توجه به افزایش نرخ جمعیتی مسلمانان، دین اسلام تا سال 2070 میلادی به بزرگترین دین جهان مبدل خواهد شد.

به گزارش بابل نوین، تایمز نوشت: اندیشکده آمریکایی’ پیو’ ( Pew Research Centre) از طریق بررسی شاخصه های جمعیتی دریافته است که در بازه زمانی ۲۰۱۰ تا ۲۰۵۰ میلادی، شمار پیروان دین اسلام، ۷۳ درصد افزایش خواهد داشت.
این روزنامه انگلیسی افزود: این در حالی است که بر اساس یافته های این موسسه، در همین بازه زمانی، درصد افزایش شمار افرادی که دین شان را مسیحیت عنوان می کنند، ۳۵ درصد خواهد بود.
تایمز نوشت: براساس یافته های اندیشکده ‘پیو’، پیش بینی می شود که جمعیت جهان تا سال ۲۰۵۰ میلادی، ۳۷ درصد افزایش یابد.
این روزنامه انگلیسی ادامه داد: ‘پیو ‘با بیان اینکه «در سال ۲۰۱۰ میلادی شمار پیروان دین اسلام، ۱٫۶ میلیارد نفر و شمار پیروان دین مسیحیت ۲٫۱۷ میلیارد نفر در جهان به ثبت رسیده است»، پیش بینی کرد در سال ۲۰۵۰ میزان جمعیت مسلمانان به ۲٫۷۶ میلیارد نفر و مسیحیان به ۲٫۹۲ میلیارد نفر خواهد رسید.
تایمز نوشت: گزارش یاد شده می افزاید: چنانچه شمار پیروان ادیان اسلام و مسیحیت برهمین اساس رشد کنند، اسلام تا سال ۲۰۷۰ میلادی پیروان بیشتری نسبت به دین مسیحیت خواهد داشت.
این روزنامه انگلیسی همچنین به نقل از اندیشکده ‘پیو ‘ عنوان کرد: هر چند کشور اندونزی در حال حاضر بیشترین جمعیت مسلمان را در جهان دارد اما پیش بینی می شود که تا سال ۲۰۵۰ میلادی، هند از اندونزی پیشی گرفته و ۳۰۰ میلیون مسلمان را در خود جای دهد. این مساله سبب خواهد شد که دین اسلام به عنوان دین اکثریت مردم هند و جایگزین دین هندویسم شود.
تایمز نوشت: برپایه گزارش این اندیشکده آمریکایی، دین اسلام جوانترین پیروان را از نظر سنی نسبت به سایر ادیان اصلی در اختیار دارد.
این روزنامه انگلیسی افزود: برپایه گزارش اندیشکده پیو، پیروان دین اسلام به طور میانگین هفت سال جوانتر از سایر ادیان اصلی هستند؛ بدین ترتیب جمعیت بیشتری از مسلمانان در سن باروی قرار خواهند گرفت.
تایمز نوشت: اندیشکده پیو همچنین با بیان اینکه «مسلمانان بیشتر از سایر اقلیت های دینی فرزند دارند» افزود: هر زن مسلمان به طور میانگین صاحب ۳٫۱ فرزند است و این در حالی است که در بهترین شرایط زنان سایر ادیان دارای ۲٫۳ فرزند هستند.
این روزنامه انگلیسی افزود: هر چند در حال حاضر جمعیت قابل توجهی از مردم در اروپا و شمال آفریقا خود را بی دین و یا خداناباور معرفی می کنند اما گزارش موسسه پیو پیش بینی می کند که جمعیت آنها تا سال ۲۰۵۰ به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت.
تایمز نوشت: اندیشکده پیو همچنین بر این باور است که به مرور زمان، پیروان دین مسیحیت به سایر ادیان گرایش پیدا کرده و یا بی دین خواهند شد.
این روزنامه انگلیسی به نقل از گزارش اندیشکده پیو نوشت:هر چند طی سال های آینده، ۴۰ میلیون نفر به پیروان دین مسیحیت گرایش پیدا خواهند کرد اما پیش بینی می شود که ۱۰۶ میلیون نفر این دین را ترک خواهند کرد.
تایمز نوشت: موسسه پیو همچنین عنوان کرد که یک نظرسنجی صورت گرفته در سال گذشته نشان می دهد که نسبت افرادی که در شرق و جنوب اروپا از مسلمانان منتفر هستند نسبت به شمال و غرب این قاره به مراتب بیشتر است./ص

ایرنا،

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.