امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 66200
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 01 مهر 1396 - 17:30 | | ارسال توسط :

انسان با کسب مال حلال در زمره مکرمین قرار می‌گیرد

استاد حوزه علمیه ربا، دزدی و اختلاس را مولود نامشروع مال حرام بیان کرد و گفت: انسان با کسب مال حلال در زمره مکرمین قرار می‌گیرد.

به گزارش بابل نوین، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه و مفسر قرآن کریم، امروز در حسینیه هدایت گفت: پیامبران و ائمه اطهار(ع) کار عظیمی درباره انسان‌ها انجام دادند.

وی افزود: هر انسانی اگر در شعاع افعال پیامبران و اولیای الهی قرار بگیرد طبق آیات قرآن کریم سعادت او تضمین می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان مهمترین کار انبیا و اولیای الهی را تسهیل رابطه انسان با اشیاء و اشخاص بیان کرد و اظهار داشت: خداوند به واسطه انبیا و اولیای الهی به انسان نحوه ارتباط برقرار کردن با عالم دنیا را آموزش داد تا مبادا او به دنبال ارتباط غلط و نادرستی برود.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: براساس آیات قرآن یکی از اشیایی که انسان در عالم دنیا با آن ارتباط برقرار می‌کند مال و ثروت است همه انبیا و اولیای الهی در این مسیر انسان را برای آنکه با مال و ثروت ارتباط مشروع و مقبول داشته باشد به سوی مال حلال و طیب هدایت کرده‌اند.

این دانشمند فرزانه ربا، دزدی، اختلاس و تجاوز به ارث را ثمره ارتباط نامشروع و نامعقول با مال دنیا بیان کرد و گفت: خداوند در سوره نساء مال حرام را به آتش تعبیر کرده است. انسان اگر در این دنیا به دنبال مال حلال باشد محصول آن بهشت خواهد بود چنین کسی در زمره مکرمین قرار خواهد گرفت.

وی درباره تصحیح روابط مردم با اشخاص، عنوان کرد: از دیگر وظایف اولیای الهی این بود که انسان‌ها با کسانی که دارای ارزش و کمالات هستند پیوند بخورند تا از این طریق ارزشها به آنان انتقال یافته و سعادتمند شوند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه همه پیوند انسان از طریق قلب صورت می‌پذیرد، اظهار داشت: اهل ایمان کسانی هستند که با خداوند و اولیای الهی پیوند معرفتی و عاطفی دارند و با اقتدا به آنان به وظایف خود عمل می‌کنند. اینان کسانی هستند که هرگز از عشق و معبود خود جدا نمی‌شوند.

وی در پایان با اشاره به اینکه عاشق تجلی‌گاه افکار و نیات وجود معشوق است، خاطر نشان کرد: زمانی که بین انسان و خدا پیوند ایجاد می‌شود خداوند او را محبوب عالم می‌کند./م

منبع: رسا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.