امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 85509
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, سخن سردبیر, سیاسی, مذهبی, نماز،نماز جمعه، قرآن تاریخ انتشار : 12 بهمن 1397 - 16:08 | | ارسال توسط :

انقلاب اسلامی برای ما عزت آفرید/جلوی صحنه‌های خفت‌بار در بابل را بگیرید/دولت و مجلس فقط نظاره‌گر مشکلات مردم نباشند

خطبای نماز عبادی سیاسی جمعه بابل بر لزوم وحدت همه‌جانبه، دفاع از آرمان‌ها،ارزش‌های انقلاب و شهدا، خدمت خالصانه به امت اسلامی تاکید و خواستار همت دولت و مجلس در رفع مشکلات شدند.

به گزارش بابل نوین، همزمان با سراسر ایران اسلامی امت حزب‌اللهی بابل در دوازدهمین روز از بهمن ماه و اولین روز از ایام‌الله دهه مبارک فجر با حضور در صفوف منظم نماز عبادی سیاسی جمعه این شهرستان از سخنرانی انقلابی خطبای جمعه استفاده و بر لزوم حمایت از دستاوردهای انقلاب اسلامی با شعارهای الله‌اکبر تاکید کردند.

 

انقلاب اسلامی برای ما عزت آفرید
حجت‌الاسلام مجتبی روحانی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه دوازدهم بهمن مردم دارالمومنین بابل اظهار کرد: بر اساس تاکید خداوند متعال مومنین باید از همه نمازها به ویژه نمازجمعه مراقبت کنند.

وی افزود: آفرین بر کسانی که عنایت و مرحمت ویژه در نمازجمعه دارند و برشکوه، عظمت و زینت نمازجمعه این شهر می‌افزایند.

امام‌‌جمعه بابل ادامه داد: امروز سالروز ورود تاریخی امام راحل به کشور و نخستین روز دهه فجر است، ایام دهه فجر تجلی عنایت امام عصر به ملت ایران است.

این مسئول تصریح کرد: بر اساس نقلی از شهید مطهری، امام راحل از دستورات و عنایت خاصه امام عصر در تمام صحنه‌های انقلاب اسلامی استفاده، با عنایت و اراده الهی به پیروزی رسید و توانست ملت ما را به اوج برساند.

حجت‌الاسلام روحانی گفت: انقلاب اسلامی، انقلابی الهی بود که اگر عنایت پروردگار نبود دشمنان طومار انقلاب را در هم می‌پیچیدند.

وی افزود: چهل سال انقلاب اسلامی را پشت‌سر گذاشتیم و باید شکرگزاری کنیم، بین دو نمازجمعه و عصر این هفته و هفته آینده نمازشکر می‌خوانیم تا از عنایت خداوند متعال کمال شکر را به‌جای آوریم، جشن‌های انقلاب با شکوه هرچه تمام‌تر برگزار شود.

خطیب جمعه بابل تاکید کرد: همان‌گونه که اعیاد اسلامی جشن می‌گیریم، باید جشن انقلاب که نعمت بزرگ الهی است را باشکوه برپا کنیم، خداوند در قرآن یادآوری ایام‌الله را وظیفه مومنان برشمرد، با هدایت خداوند امام مسیر ذلت‌بار ملت را تغییر و ملت ما با انقلاب اسلامی توانست ورق تاریخ را در منطقه عوض کند.

روحانی ادامه داد: از برخی افراد گلایه‌مند هستیم که در مسجد و هیات خودشان حتی زحمت نصب پرچم را بر سر درب محل خود هم نمی‌دهند، این کفران نعمت پروردگار است.

وی یادآور شد: نمایشگاهی در مصلا به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی برپا شده و این مساله باید مورد توجه قرار بگیرد، شایسته است همگان از این نمایشگاه بازدید به عمل بیاورند، متاسفانه کسانی نمی‌خواهند ملت ما گذشته پرافتخار انقلاب را متوجه شود.

امام‌‌جمعه بابل اذعان کرد: این ایام فرصتی برای معرفی دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی است، انقلاب اسلامی برای ما عزت و اقتدار را به عمل آورد.

جلوی صحنه‌های خفت‌بار در بابل را بگیرید
وی با اشاره به برخی عزل و نصب‌ها در بابل افزود: صحنه تاسف‌باری از دخالت‌های افراد که در عرصه اجرایی مسوولیتی ندارند، در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی می‌بینیم، انقلاب کار را به من و شما سپرد تا از این انقلاب نگهداری کنیم، در اداره آموزش‌و پرورش بابل صحنه‌های تاسف‌بار از عزل‌و نصب مدیر مشاهده می‌کنیم، مدیر این اداره چند ماه به بازنشستگی‌اش مانده بود را از کار برکنار کردند و فردی که در جای دیگر مسئولیتی داشت را به‌عنوان سرپرست این اداره معرفی کردند، بعد از مدتی فردی را با حکم به‌عنوان مدیر این اداره معرفی کردند اما جوهر این حکم خشک نشده بود که همان شب با فشار یک نفر این مدیر برکنار شد.

حجت‌الاسلام روحانی ادامه داد: این صحنه، صحنه خفت‌باری برای این شهرستان بود، برخی از افراد تا قدرتی پیدا می‌کنند سعی بر تحمیل خواسته‌های خود دارند، از جا به جایی اعتبارات تا انتصاب افراد دلخواه و برکناری افراد دیگر، گلایه اصلی ما از دستگاه فلج و منفعل اجرایی در کشور است که قدرت تصمیم‌گیری ندارد.

این مسئول اذعان کرد: پس مدیرکل برای چه نصب می‌کنند و این فرد چه کاره است، وزارت‌خانه اینجا چه نقشی دارد؟ شایسته بود من جملات و کلمات دیگر را حواله این افراد کنم اما شان و جایگاه این مکان و حرمت این مردم شریف اجازه نمی‌دهد، چرا گذاشتید و چرا برداشتید، هزاران معلم و هشتاد هزار دانش‌آموز امروز معطل ماندند؟

خطیب‌‌جمعه بابل یادآور شد: این‌ها از خسارت‌های بزرگی است که به‌رغم همه عزت‌و سربلندی‌های کشور در ایام انقلاب، شاهد آن هستیم، این صحنه‌ها خفت‌بار است.

وی در پایان گفت: استدعای مردم این است که مسؤولان بی‌اعتنا به این فشارها باشند و با حریت وارد شوند، مسئولی که شایستگی امور فرهنگی آموزش و پرورش را دارد به عنوان یک مدیر شایسته برگزینند تا این اداره از این نابسامانی نجات پیدا کند.

دولت و مجلس فقط نظاره‌گر مشکلات مردم نباشند
حجت‌الاسلام عباس بابائیان در خطبه های امروز نمازجمعه مردم ولایتمدار شهر امیرکلا با تبریک به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: نباید مردمی که امروز پرچمدار مبارزه با استکبار جهانی هستند با گرانی افسارگسیخته و مشکلات معیشتی دست‌و پنجه نرم کنند، دولت و مجلس محترم نباید فقط نظاره‌گر باشد.

وی افزود: تصمیمات ارزی دولت ۲۰۰ هزار میلیارد تومان رانت ایجاد کرد که اگر همه اختلاس‌های تاریخ ایران را جمع کنیم رقمش یک دهم خسارتی که در این خصوص ایجاد شد نمی‌شود، حال پیش فروش سکه، قاچاق سوخت، حقوق نجومی، رکود اقتصادی، تعطیلی صنایع و سایر موارد بماند.

امام‌‌جمعه شهر امیرکلا ادامه داد: مسئولین برای یک‌بار هم که شده به سوالات و ابهامات مردم پاسخ دهند، شما گفتید با برجام همه مشکلات حل می‌شود، پس چرا تحریم بیشتر، دلار ۱۹ هزار تومان، تورم ۱۰۰ درصد و امضای کری تضمین نشده است، چرا عزت پاسبورتمون له شد، چرا تحریم‌ها بالمره لغو نشد، چرا گفتید در کشور پولشویی می‌شود، چرا هنوز در داروها تحریم هستیم، چرا آمریکا برجام را پاره کرد و چرا برای جلوگیری از تورم کاری نمی‌کنید؟

این مسئول اذعان کرد: به برکت چهل سالگی انقلاب اسلامی توسط مرکز جامعه‌المصطفی(ص) قم در سطح جهان  ۵۰ میلیون نفر شیعه شده‌اند و هم اکنون ۸۰ هزار فارغ‌التحصیل و محصل دارد که ۴۰ هزار نفر در حال تحصیل از۱۳۳ کشور جهان هستند این‌ها از برکات انقلاب اسلامی است.

حجت‌الاسلام بابائیان با اشاره به وضعیت منفعل سیاست خارجی ایران در عرصه بین‌المللی گفت: وزیرخارجه فرانسه می‌گوید خواستار توقف تولید موشک‌های بالستیک ایران هستیم و اگر در این خصوص پیشرفتی حاصل نشود تحریم‌های سخت‌تری در انتظار ایران است، سوال مردم این است که چه کسانی و با اجازه کدام مقام و مسئول به دور از چشم ملت و مخفیانه در حال مذاکره با غربی‌ها آن هم بر سر توان دفاعی کشورمان هستند؟

وی افزود: تنها اتفاقی که با SPV قرار است بی‌افتد این است که ایران اقلام غیر تحریمی(غذا و دارو) را از شرکت‌های اروپایی خریداری نماید اما چون در اروپا پولی نداریم و اروپایی‌ها نفت ایران را نمی‌خرند برای استفاده از SPV باید پول نفتی را که به کشورهای آسیایی می‌فروشیم به این کانال مالی منتقل شود تا خرید ممکن شود یعنی تنها اتفاق جدیدی که با SPV خواهد افتاد انتقال پول نفت ما از آسیا به اروپا برای خرید است که تا کنون با دارایی ما در اروپا انجام می‌شد، بهترین نسخه مواجهه با این چماق و هویج، همان است که رهبری معظم انقلاب فرمودند”شجاعت و عقلانیت”.

خطیب جمعه امیرکلا تصریح کرد: وزیر محترم خارجه می‌گوید چرا بدعهدی رژیم جنایتکار آمریکا را به اسم جمهوری اسلامی تمام می‌کنید، سوال ما این است چرا به کشوری که جنایتکار خطابش می‌کنید بدون هیچ تضمینی اعتماد کردید، چرا به تمام تعهدات عمل کردید و بعد منتظر اجرای تعهد آمریکا شدید، چرا به نصیحت دلسوزان گوش فرا ندادید، چرا به تمام خطوط قرمز رهبری عمل نکردید؟

عصر بازگشت مالک اشتر از خیمه‌های معاویه تکرار نخواهد شد
بابائیان ادامه داد: برخی به‌جای اینکه به وزرایشان بگویند به کاخ سفید نامه بنویسند که چرا آمریکا از برجام خارج شد، به وزرایشان می‌گویند به رهبری نامه بنویسند لوایح‌های استعماری و اسارت‌بار را امضا کند، اما سرداران ما هرگز به رهبر انقلاب نامه نمی‌نویسند که اگر لایحه کذا تصویب شود دیگر دنبال حضور پر قدرت ما در منطقه نباشید، همه بدانند عصر بازگشت مالک اشتر از خیمه‌های معاویه تکرار نخواهد شد.

وی افزود: راهپیمایی امسال به علت ۴۰ سال پایداری‌و مقاومت ملت ایران از مهمترین راهپیمایی در طول چهار دهه گذشته خواهد بود و باطل سحر، توطئه‌های دشمنان قلمداد می‌شود.

این مسئول تاکید کرد: دهه فجر انقلاب اسلامی نماد و تجلی رهایی ملت ایران، طلوع خورشید انقلاب، بازنمایی فرهنگ انتظار، رمز ماندگاری ایثار ملت، تجدید میثاق ملت با انقلاب، مظهر شکوه و عظمت مردم است.

حجت‌الاسلام بابائیان راهپیمایی گسترده و پرشور مردم در ۲۲ بهمن امسال را موجب اثبات پایگاه مردمی نظام اسلامی برای مستکبرین، خنثی‌کننده جنگ همه جانبه دشمنان، برهم زننده نظام محاسباتی دشمن برای تهدید نظامی، نامیدسازی دشمن از پیگیری فشار و تحریم‌های اقتصادی، ناامیدسازی گروه‌ها و جریانات ضد انقلاب خارج‌نشین، ایجاد انسجام و انگیزه در میان نیروهای انقلابی برای ایستادگی و امیدوارسازی دوست‌داران انقلاب اسلامی در سراسر جهان بر شمرد.

امام‌جمعه امیرکلا در پایات خاطرنشان کرد: شعارها و باورهایی همچون ما می‌توانیم، روحیه انقلابی، اعتماد به جوانان، فصل‌الخطاب بودن رهبری، نقش‌آفرینی همه مردم، صبر و ایستادگی، عدم اعتماد به دشمن، مدیریت جهادی، اقتصاد مقاومتی، اعتقاد به بیشتر بودن هزینه سازش از هزینه مقاومت و اینکه آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند شعارها و اهداف اصلی مردم ایران اسلامی تا رسیدن به ظهور حجت خواهد بود.

 

انتهای خبر/

تنظیم خبر : روح‌اله قلی‌پور

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.