امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 54828
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 28 فروردین 1396 - 21:15 | | ارسال توسط :

اهمیت حضور مردم در انتخابات شوراها تبیین شود

آقاپور با بیان این‌که انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به اندازه انتخابات ریاست جمهوری مورد تأکید قرار گیرد، گفت: رسانه‌ها اهمیت حضور مردم در انتخابات شوراها را تبیین کنند.

به گزارش بابل نوین، معصومه آقاپور، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی امروز در حاشیه نشست نمایندگان عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در تبریز؛ در جمع خبرنگاران با اشاره به شور و حال انتخاباتی در سراسر کشور اظهار داشت: انتظار داریم رسانه‌ها اهمیت حضور مردم در انتخابات شوراها را تبیین کنند.

وی با بیان این‌که آبادانی شهرها و روستاها در گرو انتخاب صحیح مردم در جریان انتخابات شورای شهر و روستا است، خاطرنشان کرد: شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان پارلمان محلی و یکی از ارکان تصمیم گیری و اداره امور کشور در قانون مورد تاکید قرار گرفته است.

نماینده مردم شبستر در مجلس با بیان این‌که مردم و با انتخاب افراد کارآمد، متخصص، متعهد، با تجربه و از سوی دیگر مجلس با تصویب قوانین لازم می توانند نقش مهم خود را در راستای ارتقای شأن شوراهای اسلامی را ایفا کنند، تصریح کرد: جایگاه شوراها در کشور از یک بنیه و نگرش دینی و اعتقادی برخوردار است، که باید مورد توجه همگان باشد.

آقاپور با بیان این‌که شوراهای اسلامی مکانی برای پیگیری منافع شخصی و جناحی نیست، خاطرنشان کرد: مدیریت شوراها با توجه به آموزه های دینی و تجربه های مدیریتی مدرن قطعا نماد مردم سالاری دینی در کشورمان است که جنبه عملیاتی آن نمود بیشتری دارد.

وی با بیان این‌که شوراها در دوره های اول و دوم به دلیل نوپا بودن نهاد شورا در کشور نتوانستند نقش پررنگی در مدیریت های شهر و روستا داشته باشند، گفت: در دوره های بعدی انتظارات جامعه از شوراها متناسب با پیشرفت ها و تحولات دنیا تغییر یافت و امروز شاهد نقش اثرگذار شوراها در مدیریت شهری و روستایی هستیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بررسی عملکرد چهار دوره فعالیت شوراها در استان اظهار داشت: با وجود برخی حاشیه های اخیر که در برخی از شوراهای شهری به ویژه در تبریز رخ داد؛ به نظر می رسد؛ مردم بایستی با دقت و حساسیت ویژه در انتخاب افراد با تجربه و کارآمد اقدام داشته باشند.

وی با اشاره به این‌که انتظارات لازم و به حق مردم از پارلمان محلی به خاطر نقش اهرمی و عملیاتی شوراها است، گفت: شوراها پل ارتباطی میان مردم و مسؤولان شهری و استانی هستند، از سوی دیگر مصوبات این نهاد مردمی در توسعه شهری و روستایی از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.//م

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.