امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 51353
  پرینتخانه » اخبار مازندران تاریخ انتشار : 22 اسفند 1395 - 9:14 | | ارسال توسط :

اوضاع مناسب اقتصادی مازندران را باور کنیم یا خرید نسیه آجیل فرهنگیان؟!

مسؤولان استان مازندران در حالی تلاش دارند که اوضاع اقتصادی مردم در مازندران را مناسب جلوه دهند که رئیس یک نهاد دولتی طی قرارداد با یک فروشگاه آجیل خواستار توزیع آجیل در بین کارکنانش شد.

به گزارش بابل نوین به  نقل از بلاغ، با وجود تلاش برای عادی جلوه دادن اوضاع اقتصادی مردم در مازندران، از گوشه و کنارها فریادهای خفته‌ای به گوش می‌رسد که نشان از دردهای عمیق اقتصادی در استان مازندران دارد.

در روزهای اخیر یکی روسای نواحی آموزش و پرورش در مازندران طی نامه به همه مدارس این ناحیه اعلام کرد که با یکی از فروشگاه آجیل‌فروشی قرارداد منعقد کرده که فرهنگیان می‎توانند به صورت اقساط سه ماهه و کسر از حقوق تا سقف ۵۰۰ هزار تومان آجیل دریافت کنند.

این نامه از دو جهت قابل نقد و نظر هست، اول اینکه اوضاع اقتصادی فرهنگیان چندان مناسب نبوده و فرهنگیان این اداره با درخواست از رئیس خواستند که متولیان آنها نسبت به کاهش نگرانی اقتصادی ایام عید طرح حمایتی مناسبی را در دستور کار قرار دهند.

از جهت دوم اینکه ممکن است ارتباط مالی مناسب بین اداره و فروشگاه وجود داشته باشد و این فروشگاه اقدامات حمایتی مناسبی از آموزش و پرورش داشته و متولیان آموزشی خواستند به نوعی اقدامات این فروشگاه را جبران کنند. بررسی ابعاد بیشتر این موضوع در اختیار دستگاه‌ها نظارتی است.

اما از نگاه مردم وقتی فرهنگیان که به صورت ماهیانه از درآمد ثابتی برخودار هستند، برای ایام عید با مشکل این‌چنین مواجه شده و برای تامین هزینه‌ها شب عید مجبور هستند که به صورت نسیه خرید کنند، سایر اقشار مردم که از کمک‌های مناسبی مالی و اقتصادی برخودار نیستند، چه اوضاع نگران‌کننده‌ای ممکن است داشته باشند.

انتظار است متولیان استانی به جای اینکه سفرهای رنگین خودشان را ببینند، پای دردل افراد نیازمند نشسته و مشکلات اقتصادی را از دریچه نگاه آنها ببینند./ص

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.