امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 58957
  پرینتخانه » آخرین اخبار تاریخ انتشار : 18 خرداد 1396 - 19:39 | | ارسال توسط :

ایجاد زمینه شغلی ویژه دانشجویان فعال قرآنی

مریم شریفی از شرکت‌کنندگان طرح دانشجو معلم قرآن کریم، گفت: این طرح می‌تواند حمایت‌گر فعالیت دانشجویان قرآنی در سطح جامعه باشد؛ با شرایطی که در حال حاضر وجود دارد با حمایت‌های مالی می‌توان یک زمینه شغلی برای این قشر جوان مهیا کرد.

به گزارش بابل نوین، طرح «دانشجو معلم قرآن کریم» عنوان طرحی است که ویژه دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور بوده و توسط سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور در حال برگزاری است. در این طرح، دانشجویان آشنا با روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم پس از شرکت در آزمون ورودی و شرکت در جلسات آموزشی کوتاه‌مدت مدرک پایان دوره دریافت کرده و می‌توانند به‌عنوان مربی آموزش قرآن فعالیت کنند.
هدف از اجرای این طرح گسترش و توسعه معرفت قرآنی در میان دانشجویان، شناسایی استعدادهای بالقوه قرآنی در سطح کشور در بخش‌های مختلف قرآنی، فراهم کردن فضایی برای فعالیت دانشجویان علاقه‌مند قرآنی برای فعالیت‌های قرآنی و استفاده از روحیه پویا و شاداب جوانان دانشجو برای انتشار فرهنگ قرآنی در کشور عنوان شده است. دانشجویان با شرکت در این دوره‌ها می‌توانند از مزایایی مانند بهره‌مندی از فرصت کار دانشجویی، ایجاد زمینه‌های شغلی در مراکز قرآنی، دریافت گواهینامه آموزشی معتبر جهاد دانشگاهی و حضور در کلاس‌های آموزشی رایگان بهره‌مند شوند.
مریم شریفی، دانشجوی رشته تربیت معلم قرآن دانشکده علوم قرآنی اصفهان از شرکت‌کنندگان طرح دانشجو معلم قرآن کریم درباره نحوه آشنایی و حضور در این طرح به خبرنگار کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ گفت: با دیدن پوستر طرح دانشجو معلم در دانشگاه، در آزمون ورودی شرکت کردم که پس از ارجاع نمرات به سازمان فعالیت قرآنی یک آزمون تلفنی نیز گرفته شد و پس از آن از من دعوت شد در این دوره شرکت کنم.
وی با اشاره به کمک این طرح به ارتقای دانش و مهارت‌های قرآنی، اظهار کرد: طرح دانشجو معلم قرآن، طرح خوبی است به‌ویژه درس تدبر در قرآن که ما را با مفاهیم اخلاقی این کتاب آسمانی آشنا می‌کند.
شریفی حمایت از دانشجویان قرآنی را از ویژگی‌های بارز این طرح دانست و ادامه داد: این طرح می‌تواند حمایت‌گر فعالیت دانشجویان قرآنی در سطح جامعه باشد؛ با شرایطی که در حال حاضر وجود دارد با حمایت‌های مالی می‌توان یک زمینه شغلی برای این قشر جوان مهیا کرد تا با انگیزه بیشتری به فعالیت‌های خود بپردازند.
این دانشجوی رشته تربیت معلم قرآن با اشاره به فعالیت‌های قرآنی خود پس از اتمام طرح دانشجو معلم و کمک به اهداف این طرح، عنوان کرد: پس از شرکت در این طرح قرآنی و کسب آموزش‌های لازم جهت تدریس تا کنون چند جلسه در دانشگاه محل تحصیل ویژه دانشجویان علاقه‌مند به آموزش قرآن، برگزار کردم؛ همچنین در ایام تابستان که اوقات فراغت بیشتری دارم در محل زندگی خود (چهارمحال بختیاری، شهرستان سامان، روستای گرمدره) در هیئت بانوان روستا کلاس‌هایی برگزار می‌کنم./ص

ایکنا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.