امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 81840
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, سخن سردبیر, سیاسی, مذهبی, نماز،نماز جمعه، قرآن تاریخ انتشار : 14 اردیبهشت 1397 - 16:59 | | ارسال توسط :

ایران اسلامی تن به برجام‌های بعدی نخواهد داد/مسئولان با قاچاق و اژدهای هفت‌سر اقتصادی برخورد کنند

در خطبه‌های امروز نماز جمعه‌های شهر و بخش‌های مختلف شهرستان بابل ائمه جمعه بر مبارزه با مفسدان اقتصادی، ایستادن در مقابل زیاده خواهی‌های استکبار جهانی، مقابله با اقدامات بعد از برجام و حل مطالبات و مشکلات عمومی تاکید کردند.

به گزارش بابل نوین، مردم خداجوی شهرستان بابل با حضور در خطبه‌های ائمه جمعه سراسر این شهرستان بر حمایت از مواضع سیاسی و عبادی این مبلغین دین تاکید کردند.


مسئولان با قاچاق و اژدهای هفت‌سر اقتصادی برخورد کنند

حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناصری در خطبه‌های نمازجمعه امروز بابل با اشاره به نقش‌آفرینی کارگران در راستای تولیدملی اظهار کرد: تاکید خداوند متعال در آیات و روایات بر کار، جوشش و تحرک است و انسان با تلاش باید زمینه عزتمندی را فراهم کند.وی افزود: در سالی که برای حمایت از تولید ایرانی نامگذاری شده باید حمایت همه جانبه آحاد جامعه از کالاهای تولید ایرانی صورت گیرد و مسؤولان به‌صورت مضاعف برای اشتغال تلاش کنند، حل مشکلات کشور با حمایت از تولید انجام می‌شود.امام‌جمعه موقت بابل ادامه داد: بسیج سازندگی با مدیریت جهادی، فرهنگ از خودگذشتگی و خدمات‌رسانی برای محرمان منشا خدمات زیادی‌است و این سبک و روش باید در سراسر جامعه تعمیم پیدا کند، نیروهای بسیجی در حال سازندگی مناطق محروم به‌ویژه ساخت منازل برای زلزله‌زدگان غرب کشور هستند که باید ویژه حمایت شوند.این مسئول ضمن تبریک میلاد امام‌عصر(عج) تصریح کرد: از تلاشگران برپایی جشن‌های نیمه شعبان که مراسم شورانگیزی را برای نشان دادن عشق و علاقه به ساحت مقدس امام‌عصر(عج) نشان دادند تقدیر می‌کنیم به ویژه در مهدیه امیرکلا و مسجد محدثین که برنامه‌های متنوعی را در این ایام تدارک دیدند.

حجت‌الاسلام ناصری گفت: مسائل محیط زیست در اسلام بسیار مورد توجه قرار دارد و وضعیت محیط زیست و منابع طبیعی در کشور ما زیبنده یک جامعه اسلامی نیست، متاسفانه امروز رودخانه‌ها مرکز زباله شده و رودخانه و دیگر منابع خدادادی شاهد آلودگی های زیادی است، در دیگر کشورها برخورد شدیدی با آلوده‌کنندگان محیط زیست انجام می‌دهند.

وی با اشاره به جایگاه ولایت‌فقیه در نظام اسلامی تاکید کرد: جایگاه نظام را رهبر معظم انقلاب ترسیم می‌کند، انقلاب در ۴۰ سالگی خود تراز بالا دارد و در کنار به‌دست آوردن استقلال در ابعاد مختلف پیشرفت‌های شگرفی را به‌رغم تحریم‌های مختلف و فشارهای گسترده دشمنان شاهد هستیم.

خطیب‌ جمعه بابل افزود: ما در تحریم هستیم‌و با این که کشوری کم‌تولید و پرمصرف هستیم اما دشمنان از قدرت ما می‌ترسند، در سازندگی، رفاهی و در همه زمینه‌ها دارای پیشرفت هستیم و برای پیشرفت باید مسؤولان را مورد نقد منصفانه قرار دهیم، آن‌ها نیز با سعه‌صدر با مردم و منتقدان برخورد کنند و با تمام توان برای رفع مشکلات تلاش نمایند، به کوری چشم دشمنان این انقلاب مسیر خود را با جدیت طی می‌کند.

ناصری با اشاره به وضعیت نامطلوب برخی از کشورها و شیعیان در نقاط مختلف جهان اظهار کرد: امروز مردم مظلوم و در محاصره یمن با انواع بمب‌ها و تجهیزات نظامی غربی توسط آل‌سعود مورد هجمه قرار می‌گیرند، کشته شدن بیش از ۳۰۰ هزار نفر از مردم یمن توسط آل‌سعود در سه سال گذشته و حمایت دولت‌های غربی یک سند رسوایی برای حقوق بشر غربی است.

وی افزود: آل‌سعود جنایتکار با تمام تجهیزات مورد حمایت قرار می‌گیرد و رسما با بمباران هر روزه مردم را به خاک و خون می‌کشند، بعد در ادعایی کذایی موشک‌های دفاعی یمن به ما نسبت داده می‌شود.

امام‌‌جمعه موقت بابل با تاکید بر جلوگیری دست اندازان به بیت‌المال اذعان کرد: این کشور اسلامی و قرآنی است و مردم برای دین انقلاب کردند پس مسئولان باید رویکرد دینی و قرآنی داشته باشند، تاکید اسلام قطع دست دزدان و غارتگران بیت‌المال است و باید با مظاهر فساد اقتصادی و اجتماعی برخورد شدید شود.

حجت‌الاسلام ناصری در پایان گفت: با قاچاق و اژدهای هفت سر اقتصادی برخورد شود تا این همه نابسامانی اقتصادی نداشته باشیم، ما در قدرت منطقه‌ای، متاسفانه با بی‌تدبیری‌های برخی از مسئولان در داخل کشور قدرت داخلی ما توسط برخی از مسئولان و فرزندان مسئولان به چالش کشیده می‌شود که باید به جد با آن برخورد کرد.

آقای رئیس‌جمهور چرا در مورد عملکرد فرانسه یک بام دو هوا
در خطبه‌های عبادی سیاسی جمعه این هفته لاله‌آباد حجت‌الاسلام محسن شیخی‌عزیزی با اشاره به مساله تجسس در زندگی شخصی مردم اظهار کرد: از جمله عواقب برای کسانی که تجسس در کار، زندگی و امور شخصی دیگران می‌کنند رسوایی آن‌ها در دنیا است ولو آن‌که در خانه خود پنهان شده باشند.

وی با اشاره به نزول برکات در ماه شعبان افزود: دهه آخر ماه شعبان دهه غبارروبی مساجد است و این به معنای آماده شدن برای حضور پر رنگ در مساجد در ماه رمضان است.

امام‌جمعه لاله‌آباد ادامه داد: گرفتاری‌ها، مشکلات اقتصادی، بلایا، کم‌آبی و گرانی نباید مانع حضور در مساجد شود بلکه به فرموده پیامبر در زمان نزول بلایا باید اهل مسجد بود چون اهل مساجد در سلامتند.

این مسئول ضمن تبریک به مناسبت روز هلال احمر تصریح کرد: روز هلال احمر و صلیب سرخ را به همه کسانی که بدون توجه به رنگ، مذهب و دین در سخت‌ترین شرایط بدون هیچ چشم‌داشتی داوطلبانه خدمت رسانی می‌کنند تبریک و از زحمات خالصانه آن‌ها تشکر می‌کنیم.

حجت‌الاسلام شیخی‌ حمایت های روانشناسانه از بیماران را امری مهم دانست و گفت: کسانی‌که با بیماران صعب‌العلاج مواجه می‌شوند حتی پزشکان حق ندارند آن‌ها را ناامید کنند و وظیفه دارند آن‌ها را به زندگی امیدوار سازند، مردم و پزشکان باید هر کمکی از دستشان در جهت حمایت از این بیماران بر می‌آید دریغ نداشته و آن‌ها را مدد کنند.

وی تاکید کرد: مسئولین دولتی و مجلس باید به کمک مراکز پزشکی، حمایتی و خانواده‌های مبتلایان به اینگونه بیماری بشتابند و از هر جهت آن‌ها را دریابند تا آن‌ها جز درد بیماری و فکر درمان به چیز دیگری فکر نکنند و درد دیگری نداشته باشند.

خطیب جمعه لاله‌آباد با انتقاد از مواضع رئیس‌جمهور در سیاست خارجه اظهار کرد: حوادث روز جهانی کارگر یک بام و دو هوا رفتار کردن رییس‌جمهور فرانسه را نشان داد، وقتی در دیماه گذشته عده‌ای از اعتراضات صنفی سوء استفاده کردند و دست به اغتشاشات زدند آقای ماکرون گفتند رویارویی دولت با اغتشاشگران را محکوم می‌کنیم و دولت نباید در مقابل آن‌ها بایستد.

شیخی یادآور شد: حتی سفر وزیر خارجه‌ فرانسه به ایران را به تعویق انداختند اما در فرانسه پلیس و دولت حق دارد در مقابل معترضین حتی خبرنگاران با شدیدترین وضع برخورد کند، عده‌ای در داخل هم صدا با بیگانگان دائم در صدد محکوم کردن نظام و پلیس هستند اما اگر آن‌طرف اتفاقی بیافتد کر، کور و لالند، دم بر نمی‌آورند.

این مسئول افزود: ما از رئیس‌جمهور سوال می‌کنیم شما در حوادث دراویش تهران به رئیس‌جمهور فرانسه تلفن زدیدو گفتید پلیس ما تفنگ ندارد آیا رئیس‌جمهور فرانسه در این حوادث به شما زنگ زد و گفت پلیس فرانسه تفنگ ندارد؟

امام‌جمعه لاله‌آباد در پایان با انتقاد تند از این رویه سیاسی گفت: چرا می‌خواهید مرغ همسایه را غاز بدانیم، چرا می‌خواهیم آنجا را مهد تمدن و خود را حقیر، بی‌فرهنگ و عقب‌مانده جلوه دهیم، نه این‌طور نیست ایران اسلامی زیر بار این کارها و حرف‌ها نمی‌رود.

آقای ترامپ ایران اسلامی تن به برجام‌های بعدی نخواهد داد
حجت‌الاسلام حسین تقی‌پور در خطبه‌های امروز آیین عبادی سیاسی جمعه گتاب با اشاره به تقوای الهی در امورات زندگی اظهار کرد: تقوا شاخصه اصلی گذشت انسان از ناملایمات روزگار است برای موفقیت در راستای زندگی الهی مسئولان و حتی خانواده‌ها بدون تقوا نمی‌توانند به مقصد برسند.

وی افزود: انسان با تقوا سوار بر کشتی امن الهی می‌شود که می‌تواند با آن از مشکلات روزمره رها و نجات پیدا کند.

امام‌جمعه گتاب با اشاره به سخنان رهبری در جمع کارگران ادامه داد: تاکید رهبری بر این نکته که امروز دوران بزن در رو گذشته است نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها از جنگ رو در رو با ایران هراس دارند و تمرکز خود را بر روی جنگ در ابعاد اقتصادی، علمی، فرهنگی و اجتماعی گذاشته‌اند و اتاق جنگ با نظام اقتصادی ایران در وزارت خزانه‌داری آمریکاست قرار گرفته است.

این مسئول تصریح کرد: از سال ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ میلادی به‌صورت ویژه علیه ایران در قالب تحریم افراد و نهادهای ایرانی کار می‌کنند و قبل از برجام حدود ۷۰۰ نفر را تحریم کردند و بعد از برجام ۲۰۰ نفر را کم و ایضا اخیرا ۲۳۰ نفر اضافه شد که جمع آن به ۷۳۰ نفر رسید و این نشان می‌دهد همچنان بر مواضع دشمنی خود پافشاری می کنندو آمریکا به دنبال دیپلماسی بسیار فعال برای هماهنگ کردن دیگر کشورها برای کاهش مبادلات تجاری و تحریم اقتصادی ایران است.

حجت‌الاسلام تقی‌پور با تاکید بی‌اثر بودن تصمیم ترامپ در ۱۲ می جاری گفت: پاره کردن و بغل کردن برجام توسط آقای ترامپ چیزی نیست که برای ما مهم باشد و بازی‌های سیاسی رئیس‌جمهور فرانسه و صدراعظم آلمان در سفر به آمریکا نیز برای ما ایرانی‌ها عیان است و دو راز در این سفرها و اقدامات وجود دارد.

وی اذعان کرد: راز نخست تقسیم کار شده که ماموران اروپایی باید برجسته‌سازی کنند مشکلات خروج از برجام را و تاثیر بگذارند بر روی فضای داخلی کشور و سپس آمریکا و ترامپ بیایند بگویند برای عدم خروج از برجام باید مذاکرات برجام ۲ با رویکرد موشکی انجام شود که باید در اینجا بگوئیم مسئولان نظام اسلامی ایران بارها بر عدم نشست حول برجام های بعدی تاکید کردند و آقای ترامپ ایران اسلامی تن به برجام‌های بعدی نخواهد داد.

خطیب جمعه گتاب ادامه داد: دومین مساله و راز نهفته در این تحرکات این است که بیش از دو دهه است آمریکا و اروپا برای براندازی نظام اسلامی پروژه تضعیف ابزارهای اقتدار ایران را در دستور کار قرار دادند و روی مولفه‌های انسجام ملی، اقتصاد متکی بعه داخل، نفوذ منطقه‌ای و بهره‌مندی از توان داخلی  زوم کرده اند که یکی از این موارد توان موشکی ماست.

تقی‌پور  با اشاره به توان موشکی کشورهای کوچکتر همسایه تصریح کرد: شما توان موشکی انصارلله را ببینید که چه کرده با عربستان و چه ترسی در دل آن‌ها و عربستان ایجاد کردند، اینکه رهبری می‌فرماید دوران بزن در رو تمام شد بخشی از آن همین است و نمی‌گذاریم این توان از ما گرفته شود و تحمل گرفتاری‌ها برای ایجاد بزرگی و استقلال را به جان می‌خریم.

این مسئول داشتن دست برتر ایران در تحولات سیاسی با توجه به توان اقتصادی، قدرت نظامی، نفوذ منطقه‌ای و شرایط بین‌المللی نسبت به ۲۰ سال گذشته را از شاخصه های این جنگ عظیم دانست و افزود: حداقل ۴ راهکار و الزام برای مبارزه برای تحوالا آینده سیاسی در مقابل تحرکات غرب در خصوص برجام وجود دارد و گزینه‌های ایران چنان متنوع است که پشیمان خواهند شد و تحمل خسارت را نخواهند داشت.
وی با اشاره به برخی از این راهکارها برای مقابله با تصمیمات دشمنان در قبال برجام اظهار کرد: در ابتدا هرگونه تصمیمی که مسئولان ارشد نظام گرفته‌اند با صدای واحد به دنیا مخابره شود از جمله ائمه جمعه، دولت و وزرا، مدیران و رسانه‌ها باید یکسان و با تمام توان به دنیا مخابره کنند و از این منظر در فاز دوم به پروژه اقتصاد مقاومتی را شتاب ببخشیم با حمایت از تولید ملی.

امام‌جمعه گتاب ادامه داد: سومین راهکار همکاری اقتصادی با همسایگان را وسعت ببخشیم و در بعد چهارم شتاب بخشیدن به گسترش همکاری با کشورهای قدرتمندی چون چین و روسیه در قالب پروژه‌های مختلف بزرگ با استفاده از فاینانس و در تبادلات اقتصادی استفاده از پول های رایج این کشورها در معاملات و جلوگیری از استفاده دلار و البته در این مسیر باید زمینه‌سازی شود تا کاهش واردات از کشورهای هم‌پیمان آمریکا از جمله انگلیس، آلمان، فرانسه و سایر کشورها محقق شود.
حجت‌الاسلام تقی‌پور در پایان گفت: در هفته پیش رو روز بزرگداشت شیخ صدوق و کلینی از مردانی بزرگ که یادگارانی شدند برای ما و مخبرانی از احوال ائمه بسیار مهم است و این‌ها افتخارات ما هستند باید معرفی و قدردانی شوند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.