امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 69107
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 10 آبان 1396 - 22:27 | | ارسال توسط :

ایران به دنبال جذب ۵۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در حوزه معادن طی ۵ سال آینده است

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه کنفرانس معدنی ملبورن گفت که ایران طی ۵ سال آینده به ۵۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در حوزه معدن نیاز دارد.

به گزارش بابل نوین،به نقل از رویترز، مهدی کرباسیان، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان، در حاشیه شرکت در اجلاس معدنی ملبورن در استرالیا گفت: ایران طی ۵ سال آینده به ۵۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در حوزه معدن نیاز دارد.

وی ادامه داد: ایران تاکنون با برخی شرکت‌های اروپایی و آسیایی طی ماه‌های گذشته قراردادهایی را در همین زمینه امضا کرده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: طی دو ماه گذشته با کره جنوبی، استرالیا و دانمارک توافقاتی را انجام داده‌ایم و در حال مذاکره با آلمان نیز هستیم.

کرباسیان ادامه داد: هدف ما جذب سرمایه‌گذاری تا ۵ سال آینده است.

وی اشاره‌ای به میزان سرمایه‌ای که ایران تاکنون در حوزه صنعت جذب کرده است، نکرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین گفت که ایران تمایل دارد تا با برخی از شرکت‌های فعال در حوزه صنایع معدنی و تولید مشارکت کند.

کرباسیان ادامه داد: ما تمام سعی خود را می‌کنیم تا سرمایه‌گذاران درستی پیدا کنیم و بخش معدن و کارخانه‌هایمان از جمله بهترین فرصت‌ها برای سرمایه‌گذاری طرف‌های خارجی است.

ایران قصد دارد در قالب اجرای بخشی از سند توسعه خود در بخش صنعت ظرفیت تولید آلومینیوم خود را تا سال ۲۰۲۵ از ۴۵۰ هزار تن فعلی به ۱٫۵ میلیون تن در سال افزایش دهد. برای رسیدن به این هدف ایران باید منابع خارجی جدیدی برای واردات بوکسیت (سنگ آلومینیوم) پیدا کند.

کرباسیان تأکید کرد: در حال حاضر ایران در حال مذاکره با تولیدکنندگان بوکسیت در استرالیا و برزیل است و طی دو ماه آینده در یک مناقصه بین‌المللی فروش بوکسیت با یک شریک گینه‌ای شرکت خواهد کرد.

وی ادامه داد: در کنار مذاکره با شرکت‌های استرالیایی و برزیلی در حال مذاکره با چند شرکت گینه‌ای و  جمهوری دومنیکن هستیم. ایران همچنین قصد دارد ظرفیت تولید کاتد مس خود را به ۸۰۰ هزار تن در سال تا پایان ۲۰۲۵ افزایش دهد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: اقدامات دولت ترامپ نمی‌تواند موانعی بر سر راه سرمایه‌گذاری در ایران ایجاد کند.

دونالد ترامپ اوایل ماه جاری اعلام کرده بود قصد ندارد توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ کشورهای ۱+۵ با ایران را تأیید کند.

وی همچنین نسبت به احتمال لغو کامل توافق هسته‌ای از سوی آمریکا هشدار داد.

کرباسیان در این باره گفت: این توافقنامه از سوی سازمان ملل تأیید شده و چراغ سبزی برای همکاری شرکت‌ها با ایران است. ما به این توافق پایبندیم و تنها آقای ترامپ است که از این توافق ناراضی است.

منبع:فارس

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.