امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 59525
  پرینتخانه » آخرین اخبار تاریخ انتشار : 26 خرداد 1396 - 22:22 | | ارسال توسط :

ایران به عنوان گردشگر به روسیه نمی رود/ هدفم صعود به مرحله حذفی جام جهانی است/ فوتبال ایران باید بلند پرواز باشد

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در گفتگو با سایت شبکه ESPN، گفت: ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ توریست نخواهد بود.

به گزارش بابل نوین، شبکه تلویزیونی معتبر ESPN ، پس از صعود تیم ملی فوتبال کشورمان به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه ،با کارلوس کی روش سرمربی پرتغالی تیم ملی گفتگویی انجام داده است.
ESPN در مقدمه این مصاحبه گفته است، کارلوس کی روش هفته گذشته با ایران تاریخ سازی کرد و می خواهد تابستان آینده نیز این کار را انجام دهد.

روز ۱۲ ژوئن، تیم ملی، به جام جهانی صعود کرد –برای اولین بار پیاپی – و حالا چشم به صعود به مرحله حذفی دارد.

اندکی قبل از نیمه شب، در ورزشگاه مشهور آزادی تهران، مربی متولد موزامبیک پس از شکست دادن ازبکستان با نتیجه ۲-۰، توسط بازیکنان تیم ملی ایران به طرف آسمان پرتاب شد. این کار به مناسبت حضور بی دردسر در مسابقات مقدماتی جام جهانی بود و این که ایران پس از برزیل دومین تیمی شد که حضور خود را در روسیه قطعی می کرد .

کی روش به ESPNگفت: “جو و هیجان طرفداران بسیار عالی بود.آنها لیاقتش را داشتند.”

این شبکه افزود،ایران هم لیاقتش را داشت و در بازی های دور سوم مرحله مقدماتی تیم مسلطی بوده است و در فاصله دو بازی باقیمانده از ده بازی، به جام جهانی صعود کرد. ایران نه تنها شکستی نخورده است، بلکه حتی یک بار هم دفاعش باز نشده است. شاید درخشان ترین نکته این بود که همه می دانستند پیروزی در خانه مقابل ازبکستان برای کسب بلیط روسیه کافی است و همه انتظار داشتند دقیقا این اتفاق بیفتد.

کی روش که در سال ۲۰۱۱ به سرمربیگری ایران منصوب شد، گفت: “ما سعی کردیم به جام جهانی فکر نکنیم، ما فقط می خواستیم روی ازبکستان تمرکز کنیم، فقط بازی را ببریم و امتیاز بگیریم. بدون شک ما بهترین تیم زمین بودیم و خوشبختانه ما برنده شدیم. یک تیم باید بازی را می برد و این ما بودیم. “

پس از چهار سال که ایران طبق رنکینگ فیفا به عنوان برترین تیم آسیا مطرح بود، تعداد معدوی هستند که بگویند این تیم بهترین تیم میدان نبود و ایران تنها یکی از قدرت های سنتی قاره است که به طور مداوم در انتخابی جام جهانی درخشیده است.

با وجود این، کی روش معتقد است ایران هنوز هم باید کار کند.

سرمربی سابق رئال مادرید و پرتغال گفت: ” صادقانه بگویم، من فکر می کنم که در آسیا دو رقابت وجود دارد؛ آمارها و رقابت واقعی. از نظر آمار و اطلاعات ، آمار نشان می دهند که ما شماره ۱ هستیم و شکی دراین باره وجود ندارد. ما حتی یک گل دریافت نکرده ایم،شکستی نداشته ایم و با دو بازی باقیمانده صعود کرده ایم.

“اما به طور کلی، ما با سطح بین المللی فاصله زیادی داریم. از این نظر، من اعتقاد دارم که کره جنوبی و ژاپن یک قدم جلوتر از ما هستند. آنها تجربه بیشتری دارند وبه استانداردهای فوتبال اروپایی نزدیک تر هستند. ما باید این فاصله را در طول برنامه آماده سازی خودمان کمتر کنیم.”

تیم کارلوس کی روش بعد از برزیل دومین تیمی بود که به جام جهانی ۲۰۱۸ رسید.
آماده سازی تیم بسیار مهم است.تا شروع جام جهانی یک سال باقی است. در گذشته، ایران نتوانسته است اردو های تمرینی و بازی های دوستانه ای را ترتیب دهد و با حسادت می دید که رقبای آسیایی اش در سراسر جهان بازی می کنند.

کی روش گفت: “تعداد معدودی احترامی را که ما بابت این صعود شایسته آن هستیم،درک نمی کنند. سخت است که مشکلات مان را به جهانیان توضیح دهیم و همینطور پیدا کردن محل تمرین و یا تیم هایی برای انجام بازی تدارکاتی سخت است.”

کی روش در طول شش سال حضور خود در ایران، چندین بار با مسئولان فدراسیون فوتبال ایران و باشگاه های مختلف دچار اختلاف شد. حالا در فاصله ۱۲ ماه مانده به جام جهانی روسیه او خواستار پشتیبانی کامل است.

“من سعی خواهم کرد بیانیه ای معروف مشابه بیانیه یک رئیس جمهور مشهور قدیمی صادر کنم: مسئله این نیست که تیم ملی چه کاری می تواند برای ایران انجام دهد، بلکه مسئله این است که ایران چه کاری می تواند برای تیم ملی انجام دهد.”

“به منظور پیشرفت، ما به زیرساخت های بهتر و حمایت مالی برای برپایی اردوها و بازی های دوستانه نیاز داریم. اگر این کار را نکنیم، نتیجه رکود خواهد بود. انتظار طرفداران ایران این نیست و آنها مستحق آن نیستند.

“زمان آن است که بگوییم تیم ملی برای فوتبال ایران هر کاری انجام داده است، اکنون زمان آن رسیده است که مقامات قدم جلو بگذارند. این شور و شوق وجود دارد و ما باید برنامه های مختلفی را برای پیشرفت بازیکنان مختلف اجرا کنیم.در پرتغال ما ۲۶ یا ۳۰ سال پیش بازیکنان خوبی را تربیت کردیم، اما در پرتغال ما نخوابیدیم و به تربیت بازیکنان ادامه دادیم. این چیزی است که در ایران وجود ندارد – یک طرح جامع همراه با زیرساخت ها و حمایت فردی. “

اگر همه چیز خوب پیش برود، به راحتی به مرحله بعدی برنامه ها دست پیدا می کنیم. ایران در چهار جام جهانی حاضر شده اما هنوز نتوانسته از مرحله گروهی صعود کند.

ایران در سال ۲۰۱۴ خوب کار کرد، اما اکنون این تیم، تیمی متفاوت است – بازیکنان اروپایی بیشتری دارد، با اعتماد به نفس تر و هماهنگ تر است. ستارگان جوانی مانند سردار آزمون مهاجم ،و سعید عزت الهی هافبک، در حال حاضر در روسیه هستند اما آماده هستند به لیگ های بزرگ بروند و تعداد بازیکنان رو به رشد این کشور را که در حال درخشش در اروپا هستند، بیشتر کنند.

او گفت: “ما تیمی متشکل از ۲۶ بازیکن یا بیشتر ساخته ایم و من گزینه های بیشتری دارم.من سه دروازه بان و سه دفاع راست دارم و در بقیه پست ها هم همینطور است. در جام جهانی بعدی، من می توانم به بازیکنانم استراحت بدهم وآنها را برای بازی های بعدی تازه نفس نگه دارم و با بازیکنان جدید همان استاندارد تیمم را حفظ کنم.

“این به خاطر این است که بازیکنان ما درخشان هستند. من هرگز در عمرم بازیکنانی ندیده ام که چنین فداکاری هایی را انجام داده باشند.”

اکنون زمان توقف نیست

“هدف و رویای من این است که به مرحله حذفی جام جهانی ۲۰۱۸ برسم. من با این بیماری رضایت (به حضور صرف در جام جهانی) مبارزه می کنم. ما نباید از حضور در دور اول رضایت داشته باشیم. ما باید بلند پرواز باشیم. باید بزرگ فکر کنیم. به عنوان گردشگر به روسیه نخواهیم رفت./ص

باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.