امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 80181
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 21 اسفند 1396 - 14:34 | | ارسال توسط :

بادام هندی سردمدار گرانی در بازار آجیل +قیمت انواع آجیل

بادام هندی در کف بازار و در خرده فروشی‌ها در دو قدم مانده به 100 هزار تومان جا خوش کرده است و با قیمت 98 هزار تومان به‌ازای هرکیلو، حتی وسوسه خریدش را هم به سر کسی نمی‌اندازد.

به گزارش بابل نوین،به  نقل از بلاغ، آجیل در کنار هفت‌سین همواره از دیرباز پای ثابت سفره‌ی نوروزی خانواده‌های ایرانی است.

هرچند پای آجیل طی سالیان اخیر در پی گرانی‌های چندبرابری، از سفره‌ی نوروز بسیاری از خانه‌ها کوتاه شده است، اما در دید و بازدید عید، ظرف آجیل آن هم از نوع پر و پیمان، چیزی نیست که به سادگی بتوان از آن گذشت، به همین دلیل هم با وجود گرانی، خانواده‌ها بسته به معیشت خود، گزینه‌های متفاوتی از انواع آن‌را برای شب عید انتخاب می‌کنند.

هرچند این تنقلات خوش‌رنگ و جذاب هیچ‌گاه از محبوبیت نمی‌افتند، اما واقعا در این سال‌ها، قیمت بالای آجیل، داد خیلی از خانواده‌ها را در آورده و  باید بگوییم این سال‌ها، تلخی آجیل‌ بیشتر از شوری آن زیر زبان احساس می‌شود.

به گزارش خبرنگار ما از سطح بازار مازندران، در میان اقلام پرطرفدار آجیل شب عید، بادام هندی سردمدار گرانی‌ها است، به‌نحویی که دست خیلی از خانوارهای ایرانی از خرید آن کوتاه شده است.

بر اساس این گزارش، بادام هندی در کف بازار و در خرده فروشی‌ها در دو قدم مانده به ۱۰۰ هزار تومان جا خوش کرده است و با قیمت ۹۸ هزار تومان به‌ازای هرکیلو، حتی وسوسه خریدش را هم به سر کسی نمی‌اندازد.

در این گشت‌وگذار از بازار، هر کیلوگرم مغز فندق ایرانی با قیمت ۸۸ هزار تومان و آجیل چهار مغز با قیمت ۸۴ هزار تومان در رتبه‌های بعدی گران‌ترین آجیل‌های شب عید نوروز ۹۷ قرار دارند.

این گزارش حاکی است به ترتیب گرانی، قیمت هر کیلوگرم مغز فندق ترک ۷۵ هزار تومان، پسته احمدآقایی ۷۰ هزار تومان، بادام درختی ۶۴ هزار تومان، آجیل مخلوط ۵۶ هزار تومان و بادام زمینی نیز ۲۸ هزار تومان است.

گفتنی است پسته، بادام هندی و فندق نسبت به سال گذشته، ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش داشته است.

شایان ذکر است آن‌چه در این گزارش میدانی از بازار شب عید کمی جای بسی خوشحالی است آن بود که هیچگونه کمبودی در عرضه ارقام شب عید وجود ندارد./ص

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.