امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 56683
  پرینتخانه » اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, اخبار مازندران, اقتصادی تاریخ انتشار : 20 اردیبهشت 1396 - 11:35 | | ارسال توسط :

بانک ژن ذخایر ژنتیک دامی شمال کشور در بابل به بهره‌برداری رسید

بانک ژن ذخایر ژنتیک دامی شمال کشور امروز با حضور رئیس مرکز اصلاح نژاد و بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در منطقه گاودشت بابل به بهره برداری رسید.


به گزارش بابل نوین، محمدرضا ملاصالحی قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور دام در حاشیه این مراسم  با بیان اینکه این بانک سیزدهمین ایستگاه پرورش و اصلاح نژاد گوسفندی زل در کشور است، گفت: هم‌اکنون بانک ژن ذخایر ژنتیک دامی شمال کشور با ۲۵۰ راس گوسفند و با اعتبار سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال آغاز به کار کرده است.

وی با اشاره به اینکه گوسفند زل از نژاد بومی در مازندران و بخشی از استان گلستان وجود دارد، افزود: هدف از ایجاد این مرکز پرورش، اصلاح نژاد و حفظ ذخایر ژنتیکی این گونه گوسفند است، همچنین تا پایان امسال تعداد گوسفندان زل به ۷۰۰ راس می‌رسد.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور دام با بیان اینکه گوسفندان مولد بعد از پنج سال به صورت بره یا اسپرم در اختیار دامداران مازندران و گلستان قرار می‌گیرد، گفت: این گونه گوسفند در منطقه آب و هوایی شمال کشور سالانه ۲۰۰ کیلوگرم شیر می‌دهد.

ملاصالحی افزود: در ۱۳ ایستگاه پرورش و اصلاح نژاد گوسفندی زل در کشور، چهار هزار و ۸۰۰ راس گوسفند از نژاد زل در مرحله اصلاح نژاد هستند.

وی در پایان گفت: ۶ ایستگاه پرورش نژاد بز نیز با ۲ هزار و ۱۰۰ راس در کشور فعال است.

مرکز تحقیقات کشاورزی و دامی گاودشت در بخش بندپی غربی بابل واقع و با ۴۰۰ هکتار وسعت از ۴۰ سال پیش فعال است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.