امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 69207
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, سخن سردبیر, سیاسی, مذهبی, نماز،نماز جمعه، قرآن تاریخ انتشار : 12 آبان 1396 - 15:03 | | ارسال توسط :

باید قانون مجلس در خصوص پسا برجام به اجرا در بیاید/ روز ملی مبارزه با استکبار روز مرگ بر آمریکا است

امام‌جمعه بابل گفت: با توجه به قانون کاستا چرا عده‌ای به‌دنبال پیوندزدن جام شکسته و خرد شده برجام هستند، باید قانون مجلس شورای اسلامی در خصوص پسا برجام به اجرا در بیاید.

به گزارش بابل نوین، حجت‌الاسلام مجتبی روحانی در خطبه‌های امروز نماز عبادی سیاسی جمعه بابل با اشاره به مراسم اربعین حسینی اظهار کرد: پیاده‌روی و زیارت اربعین، در مسیر اربعین انتظار است و سال گذشته بیش از ۲۰میلیون در زیارت اربعین شرکت کردند، این زیارت اربعین، زیارت مهدویت است.

وی افزود: اربعین زمینه‌ساز تحقق ظهور امام‌عصر(عج) و میثاق جمعی عاشقان سیدالشهدا(ع) برای اهتزاز پرچم مهدوی در سطح دنیا است، از آحاد مردم که با کمک‌های خود به ستاد اربعین سعی در خدمت به زائران سیدالشهدا کردند، تقدیر می‌کنم.

این مسئول ادامه داد: دو موکب اسکان، پذیرایی و موکب درمان با عنایت‌های شما مورد حمایت قرار گرفت و خوشبختانه امسال ظرفیت اسکان زائران بسیار بهتر از سال‌های گذشته شده است، زائران شبانه‌روز پذیرایی و اطعام می‌شوند و این به برکت عنایت شما مردم بزرگوار و زمینه گره‌گشایی را فراهم کرد.

امام‌جمعه بابل با اشاره به روز استکبارستیزی تصریح کرد: روز ملی مبارزه با استکبار و به‌عبارت دیگر مرگ بر آمریکا است، مناسبت‌های ۱۳ آبان هر یک نشان از نقش استکبار به‌ویژه آمریکا علیه ملت ما دارد.

حجت‌الاسلام روحانی گفت: روز ۱۳ آبان طنین مرگ بر آمریکا در سراسر کشور بلند می‌شود که نشان از انزجار ملت ما از سیاست‌های خصمانه استکباری آمریکا است.

وی افزود: این روزها نظام آمریکا در حال رجزخوانی علیه ملت ما است آمریکا به دنبال اجرای قانون مادر تحریم‌ها است که تمام تحریم‌هایی که در برجام متعهد شده بودند را لغو کنند و همه آن‌ها را برگرادانند، آمریکا با قانون کاستا می‌خواهد پشت پا به همه آن تعهدهای خود بزند و برخی در داخل می‌خواهند که بگویند که چون آمریکا با سپاه تعارض دارد می‌خواهد این تحریم‌ها را برگرداند.

خطیب جمعه بابل تاکید کرد: سپاه یکی از نیروهای مسلح نظام اسلامی است و مشکل آن‌ها سپاه نیست بلکه آن‌ها با ملت ما دشمنی دارند، آن‌ها عصبانی از خنثی شدن تمام توطئه‌هایشان توسط نیروهای انقلاب در منطقه هستند، برخی‌ها در مطبوعات داخلی می‌گویند که اگر سپاه کوتاه بیاید آمریکا دست از تعارض بر می‌دارد، آمریکایی‌ها ملت ما را ملت تروریست و دشمن خود می‌دانند پس در محاسبات اشتباه نکنید.

روحانی یادآور شد: با توجه به قانون کاستا باید به صراحت اعلام شود که جام برجام شکسته شده است اما با این حال نمی‌دانم که چرا عده‌ای به‌دنبال پیوندزدن جام شکسته و خرد شده برجام هستند با اجرای قانون کاتسا از برجام چیزی برجای نمی‌ماند و باید قانون مجلس شورای اسلامی در خصوص پسا برجام به اجرا در بیاید.

وی اذعان کرد: در برخی رسانه‌های اینگونه القا می‌کنند که شخص ترامپ با ملت ایران دشمنی دارد، ترامپ ممکن است در رفتار شخصی‌شان تفاوت‌هایی برقرار باشد اما مشکل ما با نظام استکباری و سلطه‌گری آمریکا است، ریاست‌های جمهور آمریکا افرادی هستند که در این نظام انتخاب شدند و مجریان این نظام استکباری هستند، تا خوی استکباری برقرار است ملت ما دست از مرگ بر آمریکا بر نمی‌دارد.

امام‌جمعه بابل ادامه داد: باید تدبیرهای لازم در مقابل توطئه‌های آمریکا انجام و مادر تدبیرها درمقابل مادر تحریم‌های آمریکا به اجرا در بیاید، ملت ما قدرتمندانه با مقاومت خود تمام تهدیدها را پشت‌سر می‌گذارد و موجب خفت، ذلت و روسیاهی دشمنان را فراهم می‌نماید، ملت مقاوم ما هیچ‌گونه نگرانی از فشارهای آمریکا ندارد.

حجت‌الاسلام روحانی با اشاره به مشکلات برخی مردم از سوی موسسات مالی اظهار کرد: این روزها بسیاری از مردم درگیر با مشکل برخی موسسات مالی اعتباری هستند که اموال مردم را که در آن‌ها سپرده‌گذاری شده است نمی‌توانند پس بدهند، هر روز برخی مال باختگان موسسات مالی اعتباری ورشکسته به دفتر من می‌آیند و به‌دنبال حل مشکلات خود هستند.

وی در پایان گفت: یک موسسه با بی‌‌تدبیری سرمایه مردم را نابود می‌کند و فحش آن را نظام اسلامی می‌خورد و مردم سرمایه حیاتی را در موسسات اعتباری گذاشتند و چه بسا این مشکلات امنیت ما را مورد مخاطره قرار بدهد، بانک مرکزی هر چه سریعتر تدبیری بی‌اندیشد و بیش از این دست روی دست نگذارد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.