امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 82243
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, سخن سردبیر, سیاسی, مذهبی, نماز،نماز جمعه، قرآن تاریخ انتشار : 11 خرداد 1397 - 17:31 | | ارسال توسط :

لایحه FATF از کاپیتولاسیون هم بدتر است

امام جمعه بابلکنار گفت: لایحه FATF از کاپیتولاسیون هم بدتر است، تصویب آن در مجلس زمینه‌ساز تسلط اطلاعاتی دشمن بر کشور است.

به گزارش بابل نوین، حجت‌الاسلام عباس بابائیان با اشاره به آداب زندگی مسئولان در جامعه اسلامی اظهار کرد: سطح زندگی مسئولین در حکومت باید در حد متوسط به پایین افراد جامعه باشد نه این‌که در خانه‌های ده‌ها میلیاردی، ماشین‌های چند صد میلیونی با حقوق‌های نجومی زندگی کنند و مردم از دیدن وضع آن‌ها حسرت بخورند.

وی افزود: امیرالمونین(ع) تجلی زیباترین ولایت، القاب، عید، آرزو، وصایا، مناجات، اسلام، اخلاص، ایثار، خطبه‌ها و زیباترین انتخاب بوده است.

امام جمعه بابلکنار ادامه داد: امام صادق(ع) می‌فرمایند”فضیلت شب قدر را کسانی درک می‌کنند که ماه رمضان را روزه بگیرد و شب‌های آن را به ذکر خدا مشغول باشد، نمازهای واجب و نمازهای وارده آن را مواظبت کند، در نمازجمعه و نماز عید فطر حضور یابد، به تحقیق که شب قدر و فضیلتش را درک خواهد کرد”.

این مسئول با اشاره به  شروط هفت گانه اعلامی مقام معظم رهبری در مذاکرات با اروپایی‌ها تصریح کرد: از دولت و مجلس می‌خواهیم شروط اعلامی رهبری برای تداوم مذاکره برجام با اروپای بی‌عهد را لحاظ کنند و مانند شروط ۹ گانه معظم‌له در قضیه برجام نباشد که فقط شنیدند و پشت گوش انداختند.

حجت‌الاسلام بابائیان گفت: راه حل مشکلات کشور کنار گذاشتن مدیریت فرسوده، دست کشیدن از آویزان کردن همه چیز به برجام و جایگزین حرکت پر شتاب به سمت مدیریت جهادی است ولاغیر.

وی افزود: مشکل اصلی جماعت لیبرال و نفوذ کرده در ارکان کشور این است که تصور می‌کردند با برجام می‌توانند خود را قهرمان ملی در افکار عمومی القاء کنند و آنچه در فتنه ۸۸ نتوانسته بودند به دست بیاورند اکنون می‌توانند به دست بیاورند، باید مواظب باشیم جماعت مبتلا به بیماری ذلت با القاء بن‌بست و حاکمیت دو گانه، فتنه دیگری رقم نزنند، ترامپ در مقابل ایران پارس می‌کند اما نمی‌تواند گاز بگیرد.

خطیب جمعه بابلکنار یادآور شد: رسانه‌های خبری به‌ویژه صدا و سیما موظف است به‌طور شفاف و صریح شروط هفت گانه رهبر انقلاب درباره برجام نه فقط در صدر یک بخش خبری بلکه به‌عنوان مطالبه نظام اسلامی از دستگاه سیاسی و دیپلماسی را به دور از اقدامات توجیه گرایانه برجامی مستمراً پیگیری و به مردم اعلام نماید.

بابائیان با انتقاد از طرح FATF اظهار کرد: در مجلس دولت و نمایندگانی که به‌دنبال تصویب لوایح قانون مبارزه با پولشویی FATF به هر قیمت هستند چه تضمینی می‌دهند که آینده کشور با این سندها مثل برجام به خطر نیفتد و ملت متضرر نشوند، FATF نسخه نرم‌افزاری برای اجرای تحریم‌ها علیه ایران است.

وی ادامه داد: لایحه FATF از کاپیتولاسیون هم بدتر است، تصویب آن در مجلس زمینه‌ساز تسلط اطلاعاتی دشمن بر کشور است، زیرا با امضای FATF، تمام نهادهای عمومی، دولتی و غیر دولتی، مشمول ارائه اطلاعات به خارجی‌ها هستند، اگر تبدیل به قانون شود ابزار کاملی برای تحریم ایران خواهد بود، با تعهد FATF باید از حزب‌الله لبنان تا حشرالشعبی عراق را تروریست بدانیم و فرماندهان سپاه را تحویل امریکا دهیم و کمک به مردم فلسطین نیز تأمین مالی تروریست به‌حساب خواهد آمد.

امام جمعه بابلکنار تاکید کرد: مشکلاتی نظیر بیکاری، گرانی، تورم، تعطیلی تعداد قابل توجهی از کارخانه‌هاو مراکز تولیدی، فساد اقتصادی، بی‌ندباری فرهنگی، رکود کسب و کار و سایر مشکلات عرصه را بر بسیاری از مردم مخصوصا اقشار محروم که صاحبان و ولی نعمت‌های انقلاب هستند تنگ کرده و متأسفانه دولت محترم از کمترین اقدام مؤثر و چاره‌ساز برای مقابله با این پلشتی‌ها نیز خودداری می‌کند.

حجت‌الاسلام بابائیان یادآورشد: دولت نهاده‌های کشاورزی مانند کود، سم و علوفه را گران کرد ولی نرخ خرید گندم و شیر را افزایش نداد، آیا با این سیاست کشاورزان و دامداران نابود نمی‌شوند، ریشه کشاورزی و دامداری کشور خشکانده نمی‌شود؟

وی با انتقاد تند از وضعیت برخورد نکردن مقامات قضایی کشور با بدهکاران بزرگ بانکی اظهار کرد: دادگاه چین به سینماها دستور داد تا تصویر بدهکاران بانکی را پیش از شروع فیلم نمایش دهد، چه اشکالی دارد دادگاه به صدا و سیما و رسانه‌ها دستور دهند که تصویر ابر بدهکاران بانکی که هزار میلیارد از پول مردم و بیت‌المال را که بخاطر قوم و خویشی با برخی از مسئولین کشور دزدید و پس نمی‌دهند نمایش دهند.

این مسئول تصریح کرد: یکی از مسئولین در واکنش به تحریم و انتقاد به دولت پاسخ داد که چکار باید می‌کردیم که عقلمان نرسید، در جواب می‌گوییم برادر به وعده‌های کدخدا اعتماد کردید، برجام را تا می‌توانستید بزک کردید، اقتصاد و تولید را معطل برجام کردید، با سایه موهم جنگ مردم را فریب دادید، حل همه مشکلات کشور را به برجام گره زدید، این‌ها موارد بسیاری است که عقلتان نرسید.

خطیب جمعه بابلکنار در پایان با اشاره به ویژگی‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی خطاب به مسئولان گفت: از ویژگی‌های امام(ره) این بود که اقدامات دشمن شاد کن، هجمه به اعتقادات مسلمانان، جدای دین از سیاست، ذلت‌پذیری در مقابل استکبار، عدم اولویت قراردادن مصلحت نظام، ورود لیبرال‌ها به صحنه قدرت، عدول از قانون، زیر سوال بردن دفاع‌مقدس، اختلافات زیر بنایی و اصلی بین رهبران انقلاب و دنیاگرایی روحانیت را تحمل نمی‌کردند پس مسئولان در پی این مسائل نباشند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.