امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 65532
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 22 شهریور 1396 - 20:23 | | ارسال توسط :

با اصلاح نظام بانکی نیازهای اقتصادی جامعه برآورده می‌شود

مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: در چند سال اخیر بسیاری از مراجع تقلید و علما پیوسته از ضرورت اصلاح نظام بانکی و شبهه‌زدایی از فعالیت‌های ربوی بانک‌ها سخن به میان آورده و انجام آن را خواستار شده‌اند، از این رو باید با اصلاح نظام بانکی، نیازهای اقتصادی جامعه برآورده شود.

به گزارش بابل نوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی مدیر حوزه علمیه استان قزوین، امروز در نشستی با مدیر و کارکنان بانک اقتصاد مهر استان قزوین، با اشاره به نقش موثر حوزه علمیه در تحقق بانکداری اسلامی گفت: علما و روحانیان مسؤولیت دارند تا نسبت به آشنایی مردم با معاملات به‌ویژه در حوزه بانکداری اسلامی انجام‌ وظیفه کنند.

وی در ادامه افزود: در چند سال اخیر بسیاری از مراجع عظام تقلید و علما پیوسته از ضرورت اصلاح نظام بانکی و شبهه‌زدایی از فعالیت‌های ربوی بانک‌ها سخن به میان آورده و انجام آن را خواستار شده‌اند، از این رو باید با اصلاح نظام بانکی، نیازهای اقتصادی جامعه برآورده شود.

مدیر حوزه علمیه قزوین در ادامه با بیان اینکه تحقق بانکداری اسلامی به یک حرکت مستمر نیاز دارد ابراز کرد: این حرکت باید به صورت دائم مورد دقت، تأمل و بازنگری قرار گیرد و به مسائل جدید بانکی پاسخ داده شود.

وی با اشاره به ضرورت تبیین مسائل فقهی معاملات بانکی خاطرنشان کرد: وقتی مردم را نسبت به مسائل فقهی معاملات بانکی آشنا و توجیه نکنیم درنتیجه مشکلاتی در معاملات بانکی به وجود می‌آید که آن را آلوده به حرام می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی با اشاره بر لزوم آشناسازی کارکنان بانک‌ها با احکام فقهی بانکی، اظهار کرد: یکی از مهمترین وظیفه بانک‌ها اعطای تسهیلات به جوانان جهت خود اشتغالی آنها است که  با نظارت درست می‌تواند معضلاتی چون بیکاری و مشکلات ازدواج جوانان را برطرف سازد.

وی در پایان برخورد اسلامی و شایسته مسؤولان و کارکنان بانک‌ها با مردم را مورد تاکید قرار داد و گفت: کارکنان و مدیران بانک‌ها باید با اخلاق اسلامی با مشتری و ارباب رجوع برخورد کنند./م

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.