امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 77713
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 07 بهمن 1396 - 11:57 | | ارسال توسط :

با حضور معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: ابعاد طرح ملی تلاوت قرآن کریم در قشم بررسی می‌شود

به گزارش بابل نوین، دبیر ستاد اجرایی طرح ملی تلاوت قرآن کریم کشور گفت: با حضور معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ابعاد توسعه طرح ملی تلاوت قرآن کریم در جزیره قشم مورد بررسی و تبادل نظر قرار می‌گیرد. حسین مقدم کیا در آیین استقبال از نخبگان شرکت‌کننده درسومین دوره رقابت‌های قرآنی طرح […]

به گزارش بابل نوین، دبیر ستاد اجرایی طرح ملی تلاوت قرآن کریم کشور گفت: با حضور معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ابعاد توسعه طرح ملی تلاوت قرآن کریم در جزیره قشم مورد بررسی و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

حسین مقدم کیا در آیین استقبال از نخبگان شرکت‌کننده درسومین دوره رقابت‌های قرآنی طرح ملی تلاوت قرآن کریم در جزیره قشم اظهار کرد: عبدالهادی فقهی‌زاده – معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی – برای حضور درآیین اختتامیه سومین دوره رقابت شهای شوق تلاوت و اعطای دعوت نامه حضور درمرحله نهایی در کربلا به جزیره قشم سفر می‌کند.

وی گفت: ستاد اجرایی طرح ملی تلاوت ابعاد اجرایی طرح و چگونگی حضور نخبگان را در رقابت های شوق تلاوت بازگو خواهد کرد.

دبیر طرح ملی تلاوت قرآن کریم کشور ادامه داد: جزیره قشم آماده برگزاری سومین دوره رقابت های قرآنی شوق تلاوت است.

مقدم کیا افزود: این رقابت‌ها از امروز آغاز شده و تا ششم بهمن ماه سالجاری با حضور ۷۶ نخبه قرآنی از ۱۰ استان کشور به میزبانی قشم برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برترین‌های این دوره از مسابقات به مرحله نهایی که اسفند ماه سالجاری در کربلا برگزار می‌شود، راه می‌یابند.

طرح ملی تلاوت قرآن کریم الگویی برای کاهش اسیب های اجتماعی در استانهای کشور معرفی شد.

همچنین حجت الاسلام سعید آزادی – مدرس دانشگاه – در بازدید از مراحل برگزاری رقابت های شوق تلاوت درمحل مسجد النبی (ع) قشم افزود: طرح ملی تلاوت در استان ها توانسته نوجوانان زیادی را زیرپوشش قراردهد و این یعنی قرآنی کردن جامعه جوان و حرکت به سوی کمال حقیقی است.

وی اظهار کرد: تقویت ارتباط و انس باقرآن برای رفع آسیب‌های اجتماعی نیاز کنونی جامعه جوان و نوجوان است.

این استاد دانشگاه گفت: فعالیت‌های قرآنی دربین جوانان و نوجوانان می‌توانند در برطرف کردن آسیب های اجتماعی، خانوادگی و دیگر آسیب‌هایی که جامعه را تهدید می‌کند مؤثر باشد.

وی تصریح کرد: امروز ساکنان مناطق شهری و روستایی از معضلات اجتماعی بی شماری رنج می برند که رفع این مسائل با تکیه بر آیات الهی برطرف می شود و قرآن کریم حلال مشکلات و آسیب های اجتماعی است .
آزادی به نخبگان طرح ملی تلاوت توصیه کرد: مسیر نورانی تلاوت قرآن کریم را با بهره گیری ازصاحبان تجربه و اساتید قرآنی ادامه دهند.

وی حرکت متولیان طرح ملی تلاوت را در شناسایی افراد با استعداد را ستود و افزود:متولیان امور نهضت قرآن آموزی را ادامه دهند و آن‌را متوقف نکنند که نیاز جامعه است .

سومین دوره رقابت‌های قرآنی شوق تلاوت با مشارکت استانداری هرمزگان، دفتر امام جمعه شهرستان، فرمانداری قشم، سازمان منطقه آزاد قشم، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی، اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، خبرگزاری‌های ایسنا ، ایکنا، ایرنا، مهر، رسا، فارس و صدا و سیمای مرکزهرمزگان، سوم تا ششم بهمن ماه جاری درقشم برگزار می‌شود.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.