امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 66647
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, سیاسی, فرهنگ و هنر, نماز،نماز جمعه، قرآن تاریخ انتشار : 07 مهر 1396 - 15:28 | | ارسال توسط :

با شعور حسینی شهید حججی‌ها پرورش می‌یابند

امام‌جمعه لاله‌آباد گفت: باید در تمام محافل و مراسم‌های مذهبی شور و شعور حسینی را تقویت کنیم، با شعور حسینی است که شهید حججی‌ها پرورش می‌یابند که برای تشییعش طبق فرمایش رهبری غلغله ایجاد می‌شود.

به گزارش بابل نوین، حجت‌الاسلام محسن شیخی‌عزیزی در خطبه‌های امروز نمازجمعه لاله‌آباد با اشاره به اهمیت نمازجمعه  اظهار کرد:  پیامبر اکرم در اهمیت نمازجمعه می‌فرمایند وای بر آن مسلمانی که در روز جمعه، برای فهم مسایل دینی، فرصتی نمی‌گذارد و همه جمعه‌اش را به امور دنیایی طی می‌کند.

وی افزود:در خطبه‌های نمازجمعه است که مسائل دینی و روز جامعه مطرح می‌شود بنابراین بی‌توجهی به نمازجمعه بنا به فرمایش پیامبر انسان ضرر می‌کند و امور مهمی را از دست می‌دهد.

این مقام مسئول ضمن تسلیت ایام محرم  ادامه داد: در این ایام مبارک ما باید به حفظ شعائر توجه کنیم و بدانیم این ایام فرصت با عظمت و طلایی است که باید در کنار عزاداری فهم خود را از پیام اصلی عاشورا افزایش دهیم.

امام جمعه لاله‌آباد تصریح کرد: پیام عاشورا مهمتر از عزاداری صرف است و ما وظیفه داریم به بهانه این ایام به عبادت و رشد معنوی، حفظ حقوق مردم و حق‌الناس و انجام واجبات توجه کنیم.

حجت‌الاسلام شیخی گفت: در عزاداری‌ها باید شور و شعور را در کنار هم داشته باشیم و این طور نباید باشد که اعمال را احساسی  و فقط بنا به شور انجام دهیم.

وی افزود: شور حسینی با شعور حسینی انسان‌ساز است، قهرمانان و شهدای دفاع مقدس در این مکتب پرورش یافتند و انسان‌هایی بودند که شور و شعور را هردو دارا بودند.

خطیب جمعه لاله‌آباد  اظهار کرد: باید در تمام محافل و مراسم‌های مذهبی شور و شعور حسینی را تقویت کنیم، با شعور حسینی است که شهید حججی‌ها پرورش می‌یابند که برای تشییعش طبق فرمایش رهبری غلغله ایجاد می‌شود.

شیخی با اشاره به روز اسرا و مفقودین  تاکید کرد: روز سه شنبه روز ورود اسرای عاشورا به کوفه است، به همین مناسبت به روز اسرا و مفقودین نامگذاری شد، شهدای دفاع مقدس به تاسی از شهیدان کربلا در وصیت نامه خود تاکید داشتند که می‌خواهیم مانند جدم بی‌نام و نشان باقی بمانیم و بر ما لازم است  یاد آنان را گرامی بداریم.

وی  یادآور شد: در آستانه هفته نیروی انتطامی هستیم  و به همین مناسبت از این قشر زحمتکش تقدیر می‌کنیم، حجم فعالیت این قشر بسیار زیاد است و امکانات کم ، نیروی انتظامی حافظ آرامش جامعه است و اینان با کار بی‌وقفه سخن پیامبر را تعبیر می‌کنند که دو نعمت در اختیار مردم است، سلامتی و امنیت.

امام جمعه لاله آباد با اشاره به اتفاقات اخیر کردستان افزود: مسئله کردستان نقشه صهیونیست است که برای تفرقه مسلمانان طراحی شد، دشمنان اسلام از هر شیوه‌ای برای تفرقه بین مسلمانان استفاده می‌کنند.

وی  خاطرنشان کرد : اسراییل داعش را طراحی کرد تا امت اسلام را به جان هم بیاندازد اما با توکل بر خدا و همان‌طور که سردار سلیمانی گفتند تا دو ماه دیگر  داعش نابود خواهد شد، اسراییل خود دریافت که نابودی داعش نزدیک است و نقشه‌هایشان دیگر اثر ندارد بنابراین نقشه دیگری مانند کردستان را طراحی کرد.

حجت‌الاسلام شیخی عزیزی در پایان گفت: تنها کسی که از استقلال کردستان خرسند می‌شود رژیم صهیونیستی است، ما به اقلیم کردستان عراق توصیه می‌کنیم دلخوش به لبخندهای دشمنان خود نشوند که چیزی جز فریب نیست، کشورهای منظقه خواهان آرامش آنان هستند و ما امیدواریم که اقلیم کردستان عراق سرعقل بیاید.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.