امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 62970
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 14 مرداد 1396 - 9:44 | | ارسال توسط :

برخی بانک‌ها در اعطای تسهیلات صنعتی تخلف می‌کنند

به گزارش بابل نوین، علی یزدانی معاون وزیر صنعت معدن و تجارت گفت:تسهیلات دولتی در سال ۹۵ ،۱۶ هزار میلیارد تومان بود وامسال این مبلغ به ۳۰ هزار میلیارد افزایش یافته است. وی در رابطه با وجود انتقادهایی از سمت بخش خصوصی در مورد عدم اختصاص صحیح این منابع، افزود: انتخاب افراد متقاضی این تسهیلات از […]

به گزارش بابل نوین، علی یزدانی معاون وزیر صنعت معدن و تجارت گفت:تسهیلات دولتی در سال ۹۵ ،۱۶ هزار میلیارد تومان بود وامسال این مبلغ به ۳۰ هزار میلیارد افزایش یافته است.

وی در رابطه با وجود انتقادهایی از سمت بخش خصوصی در مورد عدم اختصاص صحیح این منابع، افزود: انتخاب افراد متقاضی این تسهیلات از طریق سه مرحله پایش صورت می گیرد و در ابتدا کارگروهی متشکل از سازمان صنعت معدن تجارت هر استان و فرمانداری تشکیل شده وافرادی را که در سایت بهین یاب ثبت نام کرده اند مورد بررسی قرار می دهد .

یزدانی اضافه کرد:در ادامه اسامی بنگاه های منتخب به شورای سیاست گذاری رفته وپس از تایید مورد بررسی بانک قرار می گیرد.

معاون وزیر صنعت معدن وتجارت اذعان داشت:حتی کارگروهی بعد از دریافت تسهیلات نیز ،بنگاه های تولید را پایش می کند.

یزدانی در پاسخ به این پرسش که چند درصد امکان سواستفاده در دریافت تسهیلات کمک کننده به صنعت وجود دارد،بیان کرد:تقریبا این عدد نزدیک به صفر است، زیرا باوجود بازار راکد سرمایه گذاری در مسکن و حوزه های دیگر،کسی نمی تواند این پول را در جای دیگر سرمایه گذاری کند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با اشاره به تخلفات بانک ها در این حوزه،اظهار داشت:در سال گذشته مشاهده شد برخی از بانک ها ،از مبلغ تسهیلات یک واحد تولیدی برای پرداخت معوقات و بدهی های خود برداشت می کنند که این موضوع خلاف مصوبات شورای اقتصاد مقاومتی بوده و در صورت مشخص شدن با آن برخورد جدی خواهیم کرد.

 

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.