امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 81776
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, سخن سردبیر, سیاسی, فرهنگ و هنر, مذهبی, نماز،نماز جمعه، قرآن تاریخ انتشار : 07 اردیبهشت 1397 - 16:08 | | ارسال توسط :

مسئولان در عرصه مدیریت به جوانان بها دهند/ برخی در حمله به سپاه، پژواک صدای دشمن می‌شوند

در خطبه‌های امروز نمازجمعه‌های شهرستان بابل، سیاست‌های نادرست آمریکا در برجام و حمله برخی به نیروهای ارزشمند سپاه و نیروی انتظامی مورد انتقاد قرار گرفت.

به گزارش بابل نوین، مردم حزب‌الهی بابل با حضور در صفوف نماز عبادی سیاسی جمعه این فریضه بزرگ اسلام ناب محمدی را با شکوه هرچه تمام‌تر در میعادگاه‌های مصلی سراسر این شهرستان ادا کردند.

مسئولان در عرصه مدیریت به جوانان بها دهند
حجت‌الاسلام مجتبی روحانی در نماز سیاسی عبادی جمعه این هفته دارالمومنین بابل اظهار کرد:  نمازجمعه از تکالیف و وظایفی است که اهل بیت(ع) برای نمازجمعه بیان کردند و نشان می‌دهد که این عمل و فرضیه با دیگر نمازها و اعمال عبادی متفاوت است، بر اساس سیره ائمه اطهار(ع) یک فرد مسلمان برای حضور در نمازجمعه خود را با سرو صورت مرتب و معطر آماده کند.

وی ضمن تبریک ولادت امام زمان(عج) افزود: فرخنده‌ترین مناسبت را در نیمه شعبان با آن مواجه هستیم و به برکت میلاد امام زمان(عج) باید به بهترین نحو خوشحالی و شادی را نشان بدهید، این ولادت را آنچنان گرامی بدارید و فضایی توام با فرح ، سرور و جشن برگزار کنید، هر کسی به هر مقدار که میسر است برای مساله انتظار و ضرورت این مساله در عصر غیبت تلاش کند، از موضوع مهدویت باید برای یک جمعه شیعی پویا و فعال بهره کنید و شایسته است به بهترین نحو در هیات‌ها، پایگاه‌های بسیج و مساجد بیشترین سرور را در فضای جامعه حاکم کنند.

امام جمعه بابل ادامه داد: نام سربازان گمنام امام زمان(عج) برای نیروهای اطلاعات توسط امام راحل انتخاب شد،  تجلیل رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر از نیروهای اطلاعات نشان‌دهنده تلاش‌های بی‌شائبه این نیرو در امنیت کشور است، اطلاعات ایران بزرگترین نهاد امنیتی کشور در کنار سازمان‌های اطلاعاتی دنیا در سایه دقت اطلاعاتی قرار گرفته که بر همه اوضاع کشور اشراف اطلاعاتی دارد.

این مسئول با اشاره به فرارسیدن روز جوان تصریح کرد: حضرت علی اکبر شبیه‌ترین افراد در عصر خود هم در رفتار و چهره به پیامبر بود، نسل جوان قدر جوانی را بداند و مسؤولان قدردان این نسل جوان باشند، نباید گذاشت این سرمایه به هرز برود، مسئولان در عرصه مدیریت به جوانان بها بدهند تا جوان احساس کند به قدرت او نیازمند هستند.

حجت‌الاسلام مجتبی روحانی گفت: در فرهنگ ما هر روز روز کارگر است، نامگذاری این روز برای قدردانی از این عزیزان به عنوان ارکان جامعه است،  با همت و تلاش کارگران زمینه عزت آن‌ها انجام می‌شود، کارگر باید احساس عزت کند، متاسفانه برخی از افراد دوست دارند کارمند باشند تا یک کارگر، در صورتی که باید از کارگر  چنان تجلیل شود که کارگران احساس عزت بیشتری کنند، یکی از جلوه‌های حمایت از کالای ایرانی، ترجیح خرید و مصرف محصول ایرانی در مقابل محصول خارجی است،با خرید کالای ایرانی، کارگر ایرانی احساس عزت و شرف بیشتری می‌کند.

وی  با انتقاد از اقتدارشکنی نیروی انتظامی تاکید کرد: صحنه‌های ساختگی در کشور ما یکی از تلاش‌های دشمن است تا کشور را بی‌ثبات نشان دهد، فیلمی ناگهانی دست‌به‌دست می‌شود و ایجاد فضای مبهم و شایعات مختلف را پخش می‌کنند، موجی راه می‌اندازند و بعد معلوم می‌شود مساله چیز دیگری بوده است، وقتی مامور نیروهای انتظامی تذکری به فردی می‎دهد اما فرد مقابل شروع به فحاشی کند و مامور را مضروب می‌کند اما در مقابل متاسفانه در ارکان نظام کسانی به شدت درصدد شکستن اقتدار پلیس و نیروی انتظامی بربیایند. وزیر کشور و مسئولان آنچنان منفعل شوند و فلان خانم در هیات دولت خط و نشان بکشد و در بین نمایندگان مجلس به خظ و نشان کشیدن رد مقابل نیروی انظتامی انجام بدهند.

خطیب جمعه بابل یادآور شد: نیروی انتظامی تنها نیرویی که در مقابل بزه در کشور مقابله می‌کند ولی متاسفانه به جای حمایت از نیروهای انتظامی درصدد شکستن اقتدار آن هستند. چرا در مقابل افراد بزهکار چرا برخورد نمی‌شود؟ نوبر است که متاسفانه در راس وزارت کشور فردی قرار گرفته به جای اقتداربخشی در نیروی انتظامی ، اقتدار آن را می‌شکند، این کار در کجای دنیا صورت می‌گیرد،  این رفتار موجب جسور شدن افراد بزهکار و خلافکار می‌شود،  به رغم بی‌مهری‌ها و کم‍‌لطفی، نیروهای انتظامی بداند مورد حمایت از مردم و رهبر معظم انقلاب است و مردم همه جانبه از آنها حمایت می‌کنند.

خطیب‌‌جمعه در پایان گفت: از افتخارات نظام اسلامی مردم‌سالاری و سپردن امور به مردم است، اساس تاسیس شوراهای اسلامی شهر و روستا برای این بود تا منتخبین به عنوان امین مردم در شهر و روستا به اداره منطقه بپردارند اما بعد از گذشت ۲۰ سال متاسفانه اخباری نگران‌کننده در این خصوص وجود دارد، برخی بنا بود خدمتگزار مردم کنند، رعایت مصالح مردم را انجام بدهند و به فکر کیسه خود نباشند.

برخی در حمله به سپاه، پژواک صدای دشمن می‌شوند
حجت‌الاسلام عباس بابائیان در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته بابلکنارضمن تبریک ولادت امام‌زمان(عج) اظهار کرد: پیشرفت و تعالی علمی و دانشی در جامعه اسلامی، تکامل عقلی و فکری، مبارزه با بدعت‌ها و انحرافات در دین و اجرای تعالیم و آموزه‌های اسلام حقیقی از مهم ترین شاخص های اصلی حکومت مهدوی(عج) است.

وی افزود: منتظران حقیق ویژگی‌هایی دارند، ایمان به حضرت مهدی(عج)، امام‌شناسی، اخلاق پسندیده و تقوا، عدالت‌محوری، ولایت‌مداری، دعا برای سلامتی و ظهور بقیه‌الله و تبعیت از مرجعیت از ویژگی‌های منتظران واقعی امام زمان(عج) است که برای برطرف کردن موانع ظهور تلاش می‌کنند.

امام جمعه بابلکنار ادامه داد:  عقده‌گشایی همزمان و هماهنگ علیه نیروی انتظامی، سپاه پاسداران و اطلاعات سپاه، قوه قضائیه و سازمان بازرسی در کنار فشار به وزارت اطلاعات برای درگیر نشدن با شبکه نفوذ، برای لاپوشانی بی کفایتی بزرگ، طیف اعتماد به غرب است که نمی‌خواهند اعتراف کنند آدرس بیراهه داده و موجب خسارت‌های بزرگ شدند.

این مسئول تصریح کرد:  ایستادگی فرمانده محترم نیروی انتظامی در برابر هیاهوی غوغا سالاران و تاکید ایشان برحمایت قاطع پلیس وظیفه‌شناس در خور تقدیر است. منطق حکم می‌کند زن وظیفه‌شناس پلیس از سوی شخص فرمانده ناجا مورد تشویق قرار بگیرد تا مأموران دیگر هم از عمل به وظیفه‌شان کوتاه نیایند.

حجت‌الاسلام بابائیان با اشاره به توطئه دشمنان جهت نابودی نظام اسلامی گفت: برخی از مسئولان، نمایندگان و جریانات سیاسی در قضیه برخورد منکراتی یک پلیس زن نیروی انتظامی، فرار جاسوس محیط زیستی و برجام و توهین به سپاه،  پژواک صدای دشمن می‌شوند و زخم زبان، کنایه و خیانت می‌کنند.

وی افزود: وقتی پلیس‌های ما با اتوبوسی دراویش به شهادت می‌رسد، در دفاع از خانواده‌ای مقابل قاتل به شهادت می‌رسد، در مباره با قاچاق هر روز شهید می‌دهد، مرزبانان هر روز با اشرار درگیر و شهید می‌شوند، سلبریتی‌های بی‌سواد و روزنامه‌های زنجیره‌ای صدایشان از ته چاه هم در نمی‌آید اما درگیری پلیس با چند دختر کشف حجاب کرده، جلد مجلات آنها می‌شود، هیچ‌کس نباید به خود اجازه دهد مانع اجرای قانون، برقراری نظم و تامین امنیت مأموران انتظامی شوند و هرگونه تضعیف جایگاه نیروی انتظامی، باعث تقویت اراذل و اوباش، قانون‌شکنان، گروهک‌های تروریستی، اخلال‌گران اقتصادی و مفسدان فرهنگی، اجتماعی خواهد بود.

خطیب جمعه بابلکنار توهین به امام‌رضا(ع) را محکوم کرد و یادآور شد:  وقتی که یک مسئول در جمهوری اسلامی بگوید، مسئولان قابل نقد هستند حتی امام معصوم، توهین به ائمه‌علیهم‌السلام هم رایج می‌شود که برخی در رسانه‌های خود امام‌رضا(ع) را توهین کنند، متأسفانه توهین به مقدسات در بین لیبرال‌ها به یک وقاحت زنجیره‌ای تبدیل شده است.

این مسئول ادامه داد: هر توافقی بین اروپا و امریکا درباره آینده برجام و برنامه هسته ای ایران از نظر جمهوری اسلامی بی‌اعتبار است، چه کسی به رئیس‌جمهور فرانسه اجازه داده که از جانب یک گروه، از شش کشور حرف بزند، گرای برجام دو و سه، متأسفانه از داخل کشور به غربی‌ها داده شد که حالا آنها برای برجام موشکی و منطقه ای خط و نشان می‌کشند،  کسی نیست به آقایان دولتی ما بگوید، وقتی فرجام برجام بعد از آن همه وعده و وعید و هزینه‌های هنگفت به قول خودشان تقریباً هیچ رسید، با چه منطقی باید برجام‌های جدید را تجربه کنیم.

بابائیان اظهار کرد:  مسئولین برجامی، برای پذیرش برجام ۲ و ۳، به منطق قرآن تکیه کنند که در سوره کافران آرزو می‌کنند که شما از جنگ‌افزارها و داشته‌هایتان غافل شوید تا ناگهان به شما یورش آورند، آمریکا برای ماندن در برجام شروطی برایمان گذاشته که از فعالیت‌های هسته‌ای و موشکی ایران برای همیشه جلوگیری  کنند و  ایران را در منطقه مهار سازند، به امریکائی‌ها می‌گوییم که خواب شما هرگز تعبیر نخواهد شد و بحث برجام دو و سه باید همینجا در نطفه خفه شود زیرا برجام دومی موشک‌ها، قدرت منطقه‌ای و سایر منابع قدرت ایران را هدف قرار داده است، آنها با حفظ تله برجام اول، تله دومی برای خلع سلاح ابدی و تضعیف غیر قابل تعمیر ایران در نظر گرفتند.

امام‌جمعه بابلکنار در پایان گفت: آقای ظریف در نشست شورای روابط خارجی آمریکا گفته، ایران و عربستان نمی‌توانند هزمون منطقه باشند، نباید بدنبال قدرتمندترین کشور در این منطقه بود، ما منطقه را برای قدرتمندترین، نابود کردیم، این اظهارنظر وزیرخارجه، خلاف سند چشم‌انداز ۲۰ ساله که طبق آن باید در افق ۱۴۰۴ قدرت اول منطقه باشیم و موجب پذیرش اتهام امریکا و غربی‌ها مبنی بر نقش ایران در بی‌ثبات کردن منطقه است.

خروج آمریکا از برجام برای ایران نعمت است
حجت‌الاسلام محمد پوررمضان در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته بندپی‌‌شرقی اظهار کرد: مهدی صاحب‌زمان فرمودند که سنگ‌بنای رفتار خود را نگاه به من قرار دهید، یعنی برای انجام هر کاری باید دقت کنیم که آن عمل عشق امام زمان را در ما افزون می‌کند یا خیر، اگر عملی از ما سر بزند که باعث کاهش صمیمیت بین ما و اماممان شود گناه است.

وی ضمن تبریک  میلاد حضرت علی‌اکبر و روز جوان افزود: جوانان ما در حق گوهری نایاب هستند، جوانانی که در صفوف نمازجمعه‌ها حاضر می‌شوند و این نکته را فراموش نکنیم که اگر امام‌حسین(ع) و پسرشان در میان ما بودند جز سردمداران حضور در نمازجمعه بودند و در صف اول حاضر می‌شدند بنابراین ما باید از این جوانان الگوبرداری کنیم و ادامه‌دهنده راهشان در انجام این عبادت الهی باشیم.

امام‌جمعه بندپی‌شرقی ادامه داد: در تاریخ شنیده‌ایم که امام‌رضا(ع) به اجبار از مدینه به مرو سه سال در سفر بودند، آیا تا به حال از خودمان پرسیدیم که ما هم در این غیبت طولانی امام‌زمان مقصریم و ایشان را به این غیبت اجبار کردیم؟ امام‌زمان مسلما نمی‌خواهد در این سفر اجباری غیبت باشند، ایشان هم مانند ما منتظرند تا این غیبت تمام شود و مردم را هدایت کنند، اما اگر ما در طولانی شدن این سفر مقصر باشیم چه پاسخی برای ایشان داریم؟ درست است این ایام شادی و ولادت امام‌زمان است اما شادی حقیقی ما انشالله ظهور ایشان خواهد بود، ایشان بیایند و در جان مومنین قرار بگیرند، که آن روز شادباش دارد.

این مسئول  تصریح کرد: مسئولان فرهنگی کشور هفته‌ای را برای گرامیداشت سربازان گمنام یعنی سربازان اطلاعات قرار دادند، سربازانی که بخش عمده‌ای از امنیت را مدیون آنان هستیم، آنان که شبانه‌روز، هرکاری می‌کننددر گمنامی است و دغدغه دارند تا در برابر بدخواهان نظام ایستادگی کنند.

وی یادآور شد: روسای جمهوری آمریکا و فرانسه توافق کردند که پیمانی دیگر و فراتر از برجام را با ایران آغاز کنند، آنان که بارها در خصوص برنامه موکی ایران اظهار نگرانی کردند، آن هم زمانی که خود همه نوع آزمایش‌های موشکی و اتمی را انجام می‌دهند، کشورهای استکباری تنها می‌خواهند خود به جایگاهی بالا برسند اما مانع رشد و پیشرفت کشورهای دیگر می‌شدند، اگر استفاده از سلاح موشکی بد است چرا این کشورها منع نمی‌شوند و حال این کشورها به دنبال انجام مذاکراتی دیگر هستند، کشورهایی که برجام را نه یک توافق بلکه یک تعهد سیاسی از دولت ایران می‌دانند.

این خطیب‌جمعه با اشاره به احتمال خروج از برجام تاکید کرد: اینکه آمریکا ما را تهدید می‌کند از برجام خارج شود، در واقع برای ما نعمتی است که هر چهار سال نگران ناز و عشوه دخترانه این کشور نباشیم و دغدغه نداشته باشیم که چه شروطی دارند، این مسئله ناامنی زمانی است که وضعیت اقتصادی کشورمان را دچار مشکل کرد و خروج آمریکا از برجام  دیگر تهدید برای ما حساب نمی‌شود.

وی افزود: ما برای خروج آمریکا از برجام دعا می‌کنیم، این ناز و عشوه‌های دخترانه اتفاقا برای چهره سیاسی آمریکا در جهان نیز خوشایند نیست و اگر به آبروی خود هم فکر می‌کند باید دست از این رفتارها بردارد، رییس‌جمهور آمریکا ادعا کرد ایرانیان در دوران من دیگر مانند گذشته فریاد مرگ بر آمرکا سر نمی‌دهند، در جواب ترامپ باید گفت نفرت ما از دولتمردان آمریکایی نه تنها کم نمی‌شود بلکه هر روز نیز بیشتر می‌شود، زیرا نفرت آنان نسبت به اسلام و نظام جمهوری اسلامی ما هیچ‌گاه کم نشده است.

پوررمضان بیان کرد: نفرت ما از آمریکا بنا به دستور قرآن است و آمریکا مصداق دشمنی با خداست بنابراین ترامپ بداند ایران با آمریکا هیچگاه آشتی نخواهد کرد و ما از همین تریبون نمازجمعه مرگ‌ بر آمریکا را بلندتر فریاد خواهیم زد.

وی در پایان گفت: امیدواریم این ایستادگی و مردانگی که اخیرا رییس‌جمهور در برابر آمریکا نشان داد، ماندگار باشد و دلدادگی خود را به این نظام هرچه بیشتر نشان دهد،همان‌طور که مردم ما با حرارت نسبت به دشمنان راستین خود ایستادی می‌کنند ایشان هم مقابله با دشمنان این نظام و مرزوبوم را ادامه دهند.

منتظر ظهور اهل اختلاس و دزدی نیست
در خطبه‌های عبادی سیاسی جمعه این هفته لاله‌آباد حجت‌الاسلام محسن شیخی‌عزیزی اظهار کرد: مسئولین باید در عمل جوانان را دریابند نه با حرف و شعار، جوانان با بی‌عدالتی‌ها، تبعیض، اختلاس‌ها، پارتی‌بازی‌ها، اشرافی‌گری مسئولین و با نداشتن شغل و درآمد مناسب دین خود را از دست می‌دهند.

وی ضمن تبریک روز جوان افزود: والدین نباید به بهانه‌های واهی جوانان را تنها بگذارند و رها کنند بلکه طبق دستور باید تا ۲۱ آنها را همراه باشند و جوانان عزیز هم بدانند که بدنبال روسا و مقام‌داران رفتن،  شخصیت زده شدن و دین گریزی به خوشبختی نمی‌رسند بلکه سعادت آنها در دینداری  و دوری از مقام‌داران و شخصیت سازی افراد است.

امام جمعه لاله‌آباد ادامه داد: مهم‌ترین وظیفه کارگر امانتداری، دقت و  حسن انجام کار است، این امر زشت و ناپسندی است که حتی تولیدکننده از تولید خودش استفاده نکند، آن مدیر تولید مثل خودرو از تولید شرکت خود استفاده نمی‌کند در حقیقت به خودش در ملای عام توهین می‌کند و فحش می‌دهد.

این مسئول تصریح کرد: کارفرما، مدیران، مسئولین و دولت باید به کارگر توجه جدی کند در سایه آرامش و امنیت است، کارگر خوب کار می‌کند و کالای با کیفیت تولید کند، اگر کارگر در اثر بی‌توجهی مسئولان در تولید خیانت کند، در حقیقت او خیانت نکرد ، بلکه آن مسئولان مربوطه خائن هستند و خیانت کردند.

حجت‌الاسلام شیخی ضمن تبریک ولادت امام زمان(عج) افزود: مهمترین وظیفه منتظران زمینه‌سازی برای ظهور است، با اختلاس، دزدی، رشوه، ربا علنی ، پارتی‌بازی، حق‌کشی و به داد مردم نرسیدن نمی‌شود منتظر ظهور بود.

خطیب‌جمعه لاله‌آباد در پایان گفت: همانطور که رهبری فرمودند اطلاعات باید صددرصد انقلابی باشد نه جناحی ، چون جناحی به دنبال زدوبند ، سیاسی‌کاری، ملاحظه‌کاری، منفعت حزب و جناح بودن است و با این امور نمی‌توان امنیت را از هر جهت تامین و با فساد و مفسد مبارزه کرد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.