امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 77913
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 11 بهمن 1396 - 13:45 | | ارسال توسط :

برنامه‌های کمیته مساجد کشور در ایام دهه فجر

به گزارش بابل نوین، مسئول کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی با بیان اینکه بازگشت به مسجد، راهکار توفیق انقلاب اسلامی است و این نگاه باید در سطح کلان در میان مسئولان وجود داشته باشد، گفت: بر همین اساس برنامه‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در ۳۹هزار و ۵۰۰ مسجد برای ایام‌الله دهه فجر […]

به گزارش بابل نوین، مسئول کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی با بیان اینکه بازگشت به مسجد، راهکار توفیق انقلاب اسلامی است و این نگاه باید در سطح کلان در میان مسئولان وجود داشته باشد، گفت: بر همین اساس برنامه‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در ۳۹هزار و ۵۰۰ مسجد برای ایام‌الله دهه فجر برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب رضا ارزانی روز سه‌شنبه ۱۰ بهمن‌ماه در نشست برنامه‌های کمیته مساجد کشور به مناسبت ایام‌الله دهه فجر با بیان اینکه امام راحل تعبیری داشتند و آن این بود که هدف ما از این انقلاب قرب به سوی خداوند است، اظهار کرد: این انقلاب و حکومت یک هدف غایی و نهایی دارد و آن، تربیت انسان در حوزه فردی و اجتماعی برای رسیدن به عبودیت و قرب الهی است. اگر انقلاب اسلامی خودش یک هدف واسطه برای هدف غایی است این خاستگاه و نزدیک شدن انسان‌ها به هدف نهایی را در مساجد می‌توانیم دنبال کنیم.

وی خاطر نشان کرد: مساجد صرفا برای عبادت خداوند نیست بلکه نقطه عظمت و آغاز و حرکت انقلاب با مساجد بوده و فرجام آن نیز باید به مسجد ختم شود و مساجد هم نقطه عزیمت هستند و نقطه تعالی انسان‌ها. ما اگر بخواهیم انقلاب‌مان در جهان شکوفا شود راه پیروزی آن حضور اقشار مختلف جامعه در مساجد است، هم در سطح مدیریتی و هم در بین اقشار مردم باید فعالیت‌های مساجد تبیین و تعریف شود.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: نعمت انقلاب نعمتی است که خداوند به ما ارزانی داشته است و باید با ارتباط با مساجد این نعمت را حفظ کنیم. نماز خواندن و عبادت در مسجد مهم است اما صرفا نباید به این مقوله بپردازیم بلکه باید همچون اوایل اسلام فعالیت‌هایی برای سالمندان، کودکان، جوانان و سایر اقشار جامعه داشته باشیم. نمی‌شود بگوییم که عصر، ‌عصر سایبری است اما مساجد ما فضای سایبری نداشته باشند.

ارزانی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در ایام‌الله دهه فجر گفت: ۲۴ هزار کانون فرهنگی و هنری در مساجد فعال است و این کانون‌ها در ۳۹ هزار و ۵۰۰ مسجد به فعالیت می‌پردازند. از جمله برنامه‌های ما در این ایام برگزاری محافل خاطره در مساجد با حضور مبارزین انقلابی، مسابقات قرآنی و همچنین برگزاری محافل انس با قرآن تحت عنوان «۱۰ شب، ۱۰ مسجد».

وی ادامه داد: از دیگر برنامه‌های ما در این ایام برگزاری شب شعر انقلاب، برگزاری نشست‌های بصیرتی ویژه جوانان و نوجوانان با موضوع ولایت و رهبری، ‌غبارروبی و آذین بندی امام زادگان، ‌برگزاری نمایشگاه عکس و پوستر با موضوع انقلاب، معرفی مساجدی که پایگاه انقلاب بوده‌اند، اکران فیلم‌های جشنواره مردمی عمار و فیلم‌های مستند و سینمایی مرتبط با انقلاب، حضور مسئولان استانی و شهرستانی در مساجد با هدف بررسی مشکلات محلات و تلاش برای رفع آن‌ها از دیگر برنامه‌های ما در این ایام است.

رییس کانون فرهنگی-هنری مساجد تأکید کرد: از جمله برنامه‌های مهم ما در این ایام اولویت مسئله قدس و محکومیت حرف‌های ترامپ در رابطه با قدس است که در این عرصه فعالیت‌های زیادی داشته‌ایم. همچنین ارائه خدمات رفاهی، پزشکی، کلاس‌های آموزشی در مساجد سطح کشور، گردآوری دیدگاه‌های مشاهیر بین‌المللی درباره امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، دعوت از شخصیت های ادیان توحیدی برای حضور در برنامه‌های این ایام، انتخاب شعار کمیته مساجد دهه فجر انقلاب اسلامی با عنوان «مساجد خاستگاه انقلاب»، اعزام مبلغ به سراسر کشور، برگزاری مسابقات فرهنگی در فضای مجازی با عنوان «وحدت جهان اسلام»، استفاده از پایگاه‌های اطلاع‌رسانی، برگزاری همایش نقش زنان در تداوم انقلاب، طرح بصیرت فاطمی، گفتمان‌سازی انقلاب، اجرای طرح سلامت در مساجد و برگزاری همایش‌های متعدد از دیگر برنامه‌های ما در این ایام است. همچنین برگزاری مراسم بزرگداشت انقلاب اسلامی به صورت بومی توسط پیروان اهل بیت (ع) در مساجد مسلمان سایر کشورها نیز برگزار می‌شود.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.