امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 56223
  پرینتخانه » اخبار مازندران تاریخ انتشار : 13 اردیبهشت 1396 - 9:18 | | ارسال توسط :

برنامه توسعه سلامت مازندران تدوین شد

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: در نخستین مجمع ملی سلامت مازندران، برنامه توسعه سلامت استان مازندران تدوین شد.

به گزارش بابل نوین، محمد سلطان تویه در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اقدامات انجام شده در طول هفته سلامت اشاره کرد و افزود : اولین مجمع ملی سلامت استان با حضور مسئولین استانی و شهرستانی برگزار و براساس آن در نظر است برنامه توسعه سلامت استان نیز تدوین شد.

سلطان تویه با اشاره به افتتاح پروژه های درمانی و بهداشتی در غرب استان افزود: در طول هفته سلامت کلینیک ویژه و اورژانس بیمارستان امام سجاد (ع) رامسر، مرکز جامع سلامت روستایی سید محله عباس آباد، مرکز جامع سلامت سردابرود چالوس، کلینیک ویژه بیمارستان شهید بهشتی نوشهر با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران افتتاح شد.

وی اضافه کرد: همچنین مراکز جامع سلامت روستایی کشکسرا و موسی آباد، کلینیک تخصصی بیمارستان نوشهر و پایگاه اورژانس ۱۱۵ نوشهر نیز در هفته سلامت افتتاح شد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود:در هفته سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با همکاری شهرداری شهر ساری، در راستای شعار امسال هفته سلامت با محوریت” زندگی سالم با نشاط و امید ” برنامه ای به مدت یک هفته شامل اجرای موسیقی زنده همراه با اتوبوس شادی و نشاط ، نمایشگاه هفته سلامت، ایستگاه مشاوره و خنده درمانی در پارک روشن ساری – انتهای خیابان قارن برپا شد.

سلطان تویه با اشاره به برگزاری مسابقه بزرگ نقاشی به مناسبت هفته سلامت گفت: فوریت های پزشکی مسابقه نقاشی با موضوع “اورژانس” در بین کودکان سنین ۵ تا ۱۰ سال برگزار کرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه به همایش ویژه سلامت برای رابطین سلامت در سالن هلال احمر ساری با تکیه بر شعار سال جاری سازمان بهداشت جهانی در زمینه غلبه بر افسردگی، اظهار کرد: به همین مناسبت همایش پیاده روی خانوادگی در پارک ملل ساری با حضور مسئولین دانشگاه، دانشجویان و مردم برگزار شد.

سلطان تویه به سخنرانی مدیران شبکه ها در نماز جمعه، استقرار چادر خطر سنجی سکته های مغزی، قلبی و سرطان در بسیاری از شهرستان ها، هماهنگی و اجرای زنگ سلامت در مدارس اشاره و اضافه کرد: به منظور اطلاع رسانی و آموزش مباحث سلامت با آموزش و پرورش نیز هماهنگی و مکاتبه شد تا مراسم ورزش صبگاهی و قرائت مطالب آموزشی در زمینه افسردگی و راه های کاهش و پیشگیری از آن توسط واحد آموزش معاونت بهداشتی اجرا شود.

وی در پایان به برپایی چادرهای سلامت در میادین و پارک های شهرستان های استان جهت آموزش خود مراقبت از بیماران دیابت و بیماری افسردگی در طول هفته سلامت خبر داد./ص

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.