امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 56224
  پرینتخانه » اخبار مازندران تاریخ انتشار : 13 اردیبهشت 1396 - 9:21 | | ارسال توسط :

پیش‌بینی می شود ۵ درصد پیک‌بار در تابستان امسال افزایش یابد

به گزارش بابل نوین، محمود رضا حقی‌فام معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: پیش‌بینی می شود ۵ درصد پیک بار در تابستان امسال افزایش یابد و به همین منظور تلاش می‌شود تابستان امسال خاموشی نداشته باشیم. وی افزود: اگر افزایش پیک بار بیشتر از پنج درصد باشد ممکن است در برخی از مناطق خاموشی را […]

به گزارش بابل نوین، محمود رضا حقی‌فام معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: پیش‌بینی می شود ۵ درصد پیک بار در تابستان امسال افزایش یابد و به همین منظور تلاش می‌شود تابستان امسال خاموشی نداشته باشیم.

وی افزود: اگر افزایش پیک بار بیشتر از پنج درصد باشد ممکن است در برخی از مناطق خاموشی را شاهد باشیم.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر در خصوص اقدامات انجام شده در خصوص مقاوم‌سازی شبکه‌ها گفت: با پیشگیری اتفاقات در شبکه توزیع با یک‌ دهم هزینه بعد از اتفاق تحمیل می‌شود از مشکلات جلوگیری کنیم.

محمود رضا حقی‌فام با اشاره به اینکه سال گذشته وضعیت آسیب‌پذیری مناطق مختلف کشور احصاء شد گفت : در واقع برخی از طرح های اجرا و برخی مناطق تأمین هزینه شد.

وی افزود: مقاوم‌سازی صنعت توزیع برق به ‌هزار میلیارد تومان اعتبار در مرحله نخست نیاز است و به خاطر محدودیت‌های نقدینگی اجرا نشد.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: افزایش پنج درصدی پیک بار را پیش‌بینی می‌کنیم اگر افزایش به همین میزان اجرا شود پیک بار شبکه سراسری کشور به ۵۵ هزار مگاوات می‌رسد.

محمود رضا حقی‌فام با اشاره به اینکه این میزان افزایش در پیک بار فشار بسیار سنگینی به شبکه توزیع ایران است، افزود: اما امکان هشت درصد پیک بار هم است ما برای پنج درصد پیک بار خود را آماده کرده‌ایم و نیروگاه‌ها وارد مدار می‌شوند و بخشی هم در مدیریت مصرف کار می‌شود.

وی گفت: به نظر می‌‌رسد در لاین شمالی کشور درصد پیک بار در تابستان بیشتر از پنج درصد باشد که آن هم به دلیل توریسم داخلی است.

وی افزود: بعد از ماه مبارک رمضان در شمال کشور افزایش توریسم را داریم و برای پنج درصد افزایش پیک بار آمادگی کامل است اما در هفت تا هشت درصد کمی در فشار قرار می‌گیرد.

معاون هماهنگی توانیر با بیان اینکه در گذر از تابستان تلاش شد تا خاموشی نداشته باشیم، گفت: اگر پنج درصد افزایش بار ایجاد شود بدون خاموشی می‌توانیم وضعیت را بگذرانیم پارسال هم در برخی از مناطق خاموشی داشتیم اما خاموشی ها ناشی از مشکل تولید نبود برخی از شبکه‌ها ضعیف بودند.

باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.