امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 56222
  پرینتخانه » اخبار مازندران تاریخ انتشار : 13 اردیبهشت 1396 - 9:13 | | ارسال توسط :

توجه به آموزش ابتدایی لازمه دستیابی به توسعه

نامزد جایزه نوبل بهترین معلم جهان گفت: ستون هر نظامی بر عهده آموزش ابتدایی است و کشوری موفق می‌شود که به ایده‌های این سطح آموزش توجه کند.

به گزارش بابل نوین، فردوس حاجیان در گفت‌و‌گو با ایسنا اظهار کرد: ریشه اقتصاد مقاومتى، دانش بنیان و اصل این امر در آموزش ابتدایى است و اگر مردم به دنبال داشتن کشوری پیشرفته هستند باید آموزگاران و دانش‌آموزان ابتدایی آن را مورد حمایت قرار دهند.

وی با بیان اینکه براى رسیدن به اقتصادى پویا باید به ۵ اصل ایده، خلاقیت، اختراع، نوآوری و محصول توجه کرد، گفت: باید توجه کرد که برای رسیدن به نقطه مطلوب، امید در جامعه تداوم و آموزگاران و دانش‌آموزان از اهمیت فراوانی برخوردار باشند.

معلم برگزیده یونسکو با اشاره به اینکه ایران سرزمین عقلانیت،خرد و تدبیر است و در مازندران اسطوره‌های فراوانی حضور داشتند، اظهار کرد: آموزگاری را به هر شغلی ترجیح می‌دهم و همواره مروج فرهنگ، صلح، مهربانى و مدافع حقوق آموزگاران باشم.

حاجیان به اهمیت تدریس خرد و اندیشه اشاره و خاطرنشان کرد: تدریس خرد به این معنی است که در مدت کوتاهی بر سه پایه برنامه‌ریزی، عملکرد و اجرا اقدام کرد.

وی با اشاره به اینکه با تلاش می‌توان در جایگاه مناسب قرار گرفت، گفت: رسیدن به تولید و کاری که در معاونت آموزش ابتدایی انجام شده و اکنون سه سال است که در شهر قائم شهر نیز برگزار می‌شود، نیازمند پنج مرحله ایده، خلاقیت، اختراع، نوآوری و محصول بوده که چهار مرحله نخست وظیفه معلمان و مدیران آموزش و پرورش و مرحله پنجم، نیازمند حمایت دولت‌ها و سرمایه‌گذاران است.

بنیان‌گذار تئاتر تعلیم و تربیت در ایران افزود: ستون هر نظامی بر عهده آموزش ابتدایی است و کشوری موفق می‌شود که به ایده‌های این سطح آموزش توجه کند.

وی با بیان اینکه معلمان مورد کم لطفی مسئولان قرار گرفتند، یادآور شد: توجه به رفع مشکلات معیشتی معلمان موجب سلامت روحیه دانش آموزان و در نهایت جامعه ای با نشاط و موفق می‌شود./ص

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.