امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 22748
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار ویژه تاریخ انتشار : 07 فروردین 1395 - 13:46 | | ارسال توسط :

برگزاری تورهای رایگان گردشگری در ۱۹ شهرستان مازندران

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران از برپایی تورهای گردشگری رایگان در 19 شهرستان استان خبرداد .
به گزارش بابل نوین به نقل از تیترامروز، مهران حسنی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران مستقر در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران گفت که تمام بسترهای لازم برای این منظور فراهم شده است و مهمانان می توانند از این امکانات نوبت های صبح و عصر بهره مند شوند.
وی افزود : بیشتر این تورهای گردشگری در شهرهای غرب استان مازندران برگزار می شود .
معاون میراث فرهنگی مازندران نقش آفرینی مدیران شهری برای جذب گردشگر را یکی از ویژگی های شاخص نوروز امسال در استان برشمرد و ادامه داد : تورهای رایگان گردشگری را شهرداری ها برگزار می کنند .
حسنی گفت: این تورها زمینه و بستر خوبی برای معرفی جاذبه های تاریخی و گردشگری مناطق مختلف به مسافران نوروزی را فراهم آورده و باعث شده تا مسافران از نزدیک فرصت بازدید از اماکن تاریخی را پیدا کنند.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر از تعدادی از آثار تاریخی مازندران چیزی باقی نمانده است ، افزود : در ساری با تاریخ یکهزار ساله تنها آثار دوره قاجاریه باقی مانده است .
معاون میراث فرهنگی مازندران از بهشهر به عنوان شهر موزه استان نام برد و گفت : آثار تاریخی باقی مانده در این شهر می تواند نمایش تاریخ چند صد ساله استان باشد که در معرض دید مسافران قرار بگیرد .
مازندران از مهم ترین استان های گردشگرپذیر کشور در تمامی ایام سال بویژه تعطیلات نوروزی است .
بر اساس آمارهای رسمی این استان تعطیلات نوروزی سال گذشته میزبان بیش از دو میلیون مسافر و گردشگر بود که دستکم ۱۰ میلیون شب در استان اقامت داشتند.
مسئولان استان پیش بینی کرده اند که امسال ۲۰ درصد از بیشتر از تعطیلات نوروزی پارسال مسافر به مازندران سفر کند .
تازه ترین آمار ستاد خدمات سفر مازندران حاکیست که در دور اول سفرهای نوروزی حدود پنج میلیون شب اقامت مسافران نوروزی در استان ثبت شده است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.