امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 72397
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 07 آذر 1396 - 20:53 | | ارسال توسط :

«بسیجی» در راه اعتلای فرهنگ دین و اهل بیت(ع) از هیچ کوششی دریغ ندارد

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش گفت: بسیجی کسی است که با آگاهی و بصیرت از شرایط زمان و مکان بدون توجه به تهدیدها و تطمیع‌ها به دنبال انجام وظیفه است و در راه اعتلای فرهنگ دین و اهل بیت(ع) از هیچ کوششی دریغ ندارد.

به گزارش بابل نوین،حجت‌الاسلام والمسلمین سید مجتبی ملکی دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش اظهار داشت: در زمان امام عسکرى(ع) شیعه به صورت یک قدرت عظیم در عراق درآمده بود و همه مردم مى‌‏دانستند تشیع به خلفاى وقت معترض بوده و حکومت هیچ یک از عباسیان را مشروع و قانونى نمى‏‌داند، بلکه معتقد است امامت الهى در فرزندان على(ع) باقى است، و در آن زمان شخصیت ممتاز خانواده اهل بیت(ع) حضرت امام حسن عسکرى(ع) بود.

وی افزود: فشار و اختناق در مورد پیشواى یازدهم فوق‌العاده شدید بود و از هر طرف او را تحت کنترل و نظارت داشتند، چون طبق روایات و اخبار متواتر، خاندان عباسى مى‏‌دانستند مهدى موعود، از نسل حضرت عسکرى(ع) خواهد بود، به همین جهت پیوسته مراقب وضع زندگى او بودند بلکه بتوانند همچون تلاش بیهوده فرعونیان براى نابودى موسى، فرزند او را به چنگ آورده و از بین ببرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی اضافه کرد: از آنجا که خداوند مکر مکاران را به خودشان برمی‌گرداند، توطئه‌های آنان راه به جایی نبرد و پس از شهادت حضرت امام حسن عسکری، قائم آل محمد در پس غیبت صغری و سپس غیبت کبری به سر می‌برند تا با فرهنگ انتظار، تشیع روز به روز بالنده‌تر و فراگیر شود و اکنون شاهد نور افشانی فرهنگ مبارک اهل بیت(ع) در سراسر گیتی هستیم.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش به تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: امام خمینی(ره) با این فرمان تاریخی همه ملت ایران را در قبال پاسداری از آرمان‌های انقلاب و شهدا به میدان آوردند و با بسیج همگانی بسیاری از مشکلات کشور از جمله حضور مردم در قالب گردان‌های بسیجی در جبهه‌های هشت سال دفاع مقدس، پیروزی حق بر باطل را رقم زد.

وی بیان داشت: اکنون بسیج دیگر یک سازمان و نهاد نیست، بلکه به تعبیر مقام معظم رهبری یک جریان است و اول بسیجی عالم را باید امام عارفان حضرت علی(ع) دانست که در صدر اسلام و تشکیل حکومت اسلامی هرجا پیامبر(ص) با مشکلی روبه‌رو می‌شد، اولین کسی که در میدان حل مشکلات حاضر بود، حضرت علی(ع) بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی در ادامه با تبیین برخی از شاخص‌های فرهنگ بسیجی، وظیفه‌شناسی را یکی از معیارهای فرهنگ بسیجی دانست و گفت: بسیجی کسی است که با شناخت وظیفه، بصیرت و آگاهی از شرایط زمان و مکان بدون توجه به تهدیدها و تطمیع‌ها به دنبال انجام وظیفه خود است و در راه اعتلای فرهنگ دین و اهل بیت(ع) از هیچ کوششی دریغ ندارد.

وی گفت: شجره طیبه بسیج همواره در میدان‌های سخت در بطن نظام اسلامی حضور بصیرانه داشته و اگر فرهنگ بسیجی نبود، فتنه ۸۸ با کمترین خسارت برچیده نمی‌شد و حماسه ۹ دی رقم نمی‌خورد.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش به برگزاری موفق نشست یازدهم دبیران ستادی و استانی ستاد همکاری‌های حوزه و دانشگاه اشاره کرد و ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران این نشست، بیان داشت: امیدوارم خروجی نشست یازدهم، منشاء تحولات شگرف در عرصه تعلیم و تربیت باشد.

وی با تقدیر از آیت الله اعرافی و معاونان و مدیران ستادی حوزه‌های علمیه و معاونان ستادی وزارت آموزش و پرورش، ادامه داد: حضور عناصر کلیدی مرتبط با دین و فرهنگ در این همایش اعم از مدیران حوزه خواهران و برادران، معاونان پرورشی ادارات کل استان‌ها و مسئولان دفاتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان‌ها، فصل جدیدی از ارتقای همکاری حوزه و آموزش و پرورش را رقم زد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی گفت: بحث و تبادل نظر مسئولان مربوطه در ۲ روز کاری در ۳ نوبت کاری فشرده و تشکیل کارگروه‌ها و میزگرد تخصصی با حضور معاونان ستادی هر ۲ دستگاه، مصوبات قابل قبولی را در پی داشت که امیدوارم همکارن دبیرخانه به تناسب مسئولیت‌های خود با برنامه‌ریزی منسجم دستاوردهای نشست را احصا و عملیاتی کنند.

منبع:فارس

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.