امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 84259
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, سخن سردبیر, سیاسی, نماز،نماز جمعه، قرآن تاریخ انتشار : 11 آبان 1397 - 14:16 | | ارسال توسط :

بگزارید آمریکا دست گدایی را به‌سوی ایران دراز کند

امام جمعه بابل گفت: بگزارید آمریکا دست گدایی را به سوی این ملت دراز کند، آن‌ها باید گردنشان را کج کنند از مسئولین تقاضا دارم این نگاه را باید به نگاه عزتمندانه تبدیل کنند.

به گزارش بابل نوین، نمازجمعه یازدهم آبان دارالمومنین بابل به امامت حجت‌الاسلام مجتبی روحانی در مصلای بزرگ این شهر برگزار که نامبرده با اشاره به سال‌روز رحلت جان‌سوز نبی‌اکرم(ص) اظهار کرد: رسول خدا فرمودند”دو عامل امت مرا به بهشت خواهد رساند یکی عامل تقوا و دیگری خوش اخلاقی و حسن خلق است.

وی افزود: در این روزها به روایت تاریخ پیغمبر اسلام در بستر بیماری است،  راوی می‌گوید آنقدر حال پیغمبر نامناسب بود که قدرت ایستادن نداشت که عده‌ای از انصار آمدن منزل پیغمبرو پیغمبر به این این انصار گفت” من دو امانت بعد از خودم به‌جا می‌گذارم، اولین امانت من قرآن و دومین امانت من عترت است و از شما می‌خواهم این‌ها را در کنار هم قرار دهید”.
این مسئول ادامه داد: نمازجمعه آنقدر مهم است که پیامبر مهربانی حضرت محمد(ص) فرمودند” اگر کسی که نمازجمعه را در حیات و ممات من ترک کند، از سر انکار بگوید اصلا قبول ندارم و نمازجمعه را سبک بشمارد و امور دیگر را مهمتر تلقی کند این دسته از افراد را نفرین کرد و فرمود خدا به زندگی آن‌ها برکت ندهد”.

امام‌جمعه بابل با اشاره به اعمال روز رحلت رسول اکرم(ص)تصریح کرد: از جمله اعمالی که در روز رحلت پیامبر سفارش شده زیارت از راه دور هست ان‌شاالله روز رحلت پیامبر در مدرسه خاتم‌الانبیاء شهرستان ساعت هشت‌و نیم صبح قرائت زیارت از راه دور برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام روحانی ضمن تقدیر از حضور مردم در حماسه اربعین حسینی گفت: برگزاری با شکوه حماسه بزرگ و میلیونی اربعین حسینی که حدود هفتصد میلیون پرس غذا در این چند روز شکل گرفت متاسفانه رسانه‌های خبیث غربی لب بستند و بازتاب خبری ندادند.

وی ادامه داد: از همه عزیزانی که در برپایی موکب‌ها به‌خصوص موکب این شهرستان در کربلا همکاری داشتند تقدیر و تشکر می‌کنم.

خطیب جمعه بابل با اشاره به هفته وقف افزود: یکی از موضوعات مهمی که ما با آن مواجه هستیم موضوع وقف است، چقدر از طلاب و شخصیت‌ها به برکت این موقوفات تربیت شدند و توانستند با انجام امور فرهنگی به جامعه خدمت‌رسانی کنند.

روحانی یکی از مناسبت‌های این هفته را روز استکبارستیزی عنوان و اذعان کرد:  ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به‌دست دانشجویان پیرو خط امام (ره) بود.

وی یادآور شد: امام راحل از آمریکا به‌عنوان شیطان بزرگ یاد و گفت” یکی از خدمات انقلاب اسلامی این است که آمریکا را بی‌اعتبار و بی‌آبرو کرد”.

این مسئول ادامه داد: اشخاصی را در کشور می‌بینیم که نگاه به غرب دارند، در گذشته غرب‌گرایی داشتند و در حال حاضر غرب‌گرایی دارند، به‌جای اینکه نگاه به درون شود نگاه به بیرون می‌شود و اهداف انقلاب اسلامی را زیر سوال می‌برند.

امام جمعه بابل افزود: بگزارید آمریکا دست گدایی را به سوی این ملت دراز کند، آن‌ها باید گردنشان را کج کنند از مسئولین تقاضا دارم این نگاه را باید به نگاه عزتمندانه تبدیل کنند.

حجت‌الاسلام روحانی در پایان گفت: دومین سالگرد رحلت فقید سعید آیت‌الله فاضل در روز شهادت امام رضا(ع) در مدرسه فیضیه برگزار می‌شود که از همه مومنین دعوت به عمل می‌آید.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.