امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 59249
  پرینتخانه » آخرین اخبار تاریخ انتشار : 23 خرداد 1396 - 14:27 | | ارسال توسط :

بی‌توجهی به قرآن عامل عقب‌ماندگی‌ها در جامعه است/ قرآن به‌روزترین کتاب

ما اگر در دنیای امروز در بعضی مسائل عقب مانده‌ایم، به خاطر بی‌توجهی به قرآن است، اگر می‌بینیم که مشکلات دنیای اسلام زیاد و اتحاد بین مسلمان‌ها نیست به خاطر این است که از قرآن جدا شده‌ایم.

به گزارش بابل نوین، حجت‌الاسلام رضا صادقی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان شب گذشته با حضور در غرفه خبرگزاری ایکنا در چهاردهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان، در گفت‌و‌گو با خبر‌گزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از اصفهان، در خصوص تاثیر برگزاری برنامه‌هایی مثل نمایشگاه قرآن در فرهنگ جامعه به روایتی از حضرت محمد (ص) اشاره کرد که فرموده‌اند: هر زمان که فتنه‌های زمان به شما روی کرد و دیگر نتوانستید حق را از باطل تشخیص دهید، به قرآن پناه ببرید.

وی گفت: بهار قرآن، ماه مبارک رمضان است و انتظار می‌رود در این ماه کمال بهره را از قرآن و برکات آن کسب کرد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان بیان کرد:  زمانی  قرآن  را  فقط در گورستان بر سر قبور خوانده می‌شد، اما امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی، می‌بینیم که در همه مجالس ما قرائت قرآن وجود دارد و صوت قرآن به گوش می‌رسد.
حجت‌الاسلام صادقی ادامه داد: زمانی ما به دنبال قاریان مصری و عرب بودیم، اما امروزه کشور ما حافظان و قاریان قرآن برجسته‌ای دارد و این از برکات انقلاب اسلامی و همچنین زحمات و فداکاری های امام(ره) و رهبر معظم انقلاب است.
وی در ادامه به سخن مقام معظم رهبری در دیدار اخیرشان با قاریان و حافظان قرآن اشاره کرد که فرمودند: بسیار خرسندم که قرآن در کشور ما جایگاه خود را پیدا کرده است، گفت: یکی از برنامه‌هایی که ما می توانیم قرآن را از مهجوریت نجات دهیم که شافع یار و کمک حال ما باشد این است که مسابقات قرآنی را برپا کنیم.
حجت‌الاسلام صادقی افزود: سازمان اوقاف مفتخر است که همه ساله مسابقات قرآنی را در۱۲ رشته مختلف و در مراحل شهرستانی، استانی، کشوری و بین‌المللی برگزار می‌کند و الحمدالله استان اصفهان در این مسابقات توانسته است رتبه‌های کشوری اخذ کند که این از برکات و فداکاری قرآن و قرآن‌پژوهان و قرآن دوستان ما است.
وی با تاکید بر این نکته که قرآن به‌روزترین کتاب است، افزود: امروزه در رشته‌های مختلف صنعتی و همچنین برنامه‌های اجتماعی خلاقیت می‌بینیم و این خلاقیت باید در ارائه قرآن که خود به‌روزترین کتاب است نیز نفوذ پیدا کند.
حجت‌الاسلام صادقی گفت: بسیاری از اساتید قرآن بر این نکته واقفند که اگر علم ۲۷ درجه باشد انسان تا به حال توانسته است به دو درجه از آن برسد و ۲۵در جه از آن هنوز ناشناخته مانده و این خود نشان از درجه بالای علمی قرآن است.
وی ادامه داد: ما اگر در دنیای امروز در بعضی مسائل عقب مانده‌ایم، به خاطر  بی‌توجهی به قرآن است،  اگر می‌بینیم که مشکلات دنیای اسلام زیاد و اتحاد بین مسلمان‌ها نیست به خاطر این است که ما از قرآن جدا شده‌ایم.
حجت‌الاسلام صادقی گفت: ما باید به قرآن تمسک بجوییم و باید بتوانیم کودکانی را تربیت کنیم که از متون قرآن و معارف اسلامی سر در بیاورند و باطن قرآن را به جامعه و مردم معرفی کنند و اگر این مهم صورت گیرد،  تمام مشکلات جامعه اسلامی حل خواهد شد.
وی درخصوص ارزیابی عملکرد دولت یازدهم در خصوص  مسائل و فعالیت‌های قرآنی، تصریح کرد: دولت، دولت اسلامی است، قانون اساسی ما بر مبنای قرآن نوشته شده و فقه و اصول را علما و بزرگان ما نوشته‌اند و اگر دولت به آن عمل نکند، آن دولت از نظر قرآن، مردود است.  لذا دولت ما دولت انقلاب و دولت قرآنی است و باید در جهت ترویج قرآنی تلاش بیشتری بکند و بیشتر ترویج دهنده فعالیت‌های قرآنی باشد.
وی با بیان اینکه به لحاظ مالی به مسابقات قرآنی کمک نشده است، افزود: انتظار می‌رود موسسات قرآنی و دیگر مسئولان مربوطه در راستای ترویج فعالیت‌های قرآنی همکاری بیشتری کنند و این را بدانیم که اگر ما مسئولیت و عنوانی داریم، از قرآن و خون شهدا گرفته شده است و ما وامدار آنها هستیم.
وی با اشاره به شعار سازمان اوقاف و امور خیریه با عنوان «همه واقف باشیم»، گفت: یکی از برنامه‌های امسال ما در نمایشگاه قرآن وقف مصحف قرآن بود. واجب نیست که اشخاص برای وقف الزاما زمین یا خانه‌ای وقف کنند که این امر لزوماً در توان بسیاری از افراد نیست، به همین خاطر افراد دوستدار وقف می‌توانند با خرید یک جلد قرآن واقف قرآن شوند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در پایان افزود: بهترین نتیجه من از نمایشگاه قرآن اصفهان،  همدلی بین موسسات بود و واقعاً خوشحال شدم که می‌بینم تمام مجموعه‌های قرآنی و فرهنگی در جامعه دلسوزانه تلاش می‌کنند./ص
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.