امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 74778
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 29 آذر 1396 - 17:10 | | ارسال توسط :

بیشتر پرونده‌های قضایی در مازندران مربوط به اختلافات خانوادگی است

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: بیشتر پرونده‌ها در استان مربوط به اهانت، تهدید،‌ تخریب، طلاق، مهریه و اختلافات خانوادگی است.

به گزارش بابل نوین،  حجت الاسلام محمد علی تقوی‌فرد اظهار داشت: یکی از موضوعات مهمی که در این استان وجود دارد برخی اعمال و رفتاری بوده که مردم باید به آن توجه بسیاری داشته باشند تا در زندگی و جامعه به مشکل برخورد نکنند.

وی افزود: با بررسی‌های انجام گرفته از طریق نظام کشوری درباره ۱۰ عنوان جرم مهم، متاسفانه مازندران رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده که بیشتر پرونده‌ها در این استان مربوط به اهانت، تهدید،‌ تخریب، طلاق، مهریه و اختلافات خانوادگی است.

تقوی فرد ادامه داد: در برخی از مسائل مانند درگیری، قبل از اعمال نظر کارشناس در رابطه با جرم صورت پذیرفته این رفتار ناآگاهانه مردم سبب درگیری و اهانت به یکدیگر در جامعه می‌شود.

رئیس کل دادگستری مازندران خاطرنشان کرد: تمام ادارات استان از جمله اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات و صدا و سیمای مرکز استان باید تلاش بیشتری درباره فرهنگ‌سازی درجامعه انجام دهند چرا که می‌توانند بیشترین بازدهی را داشته و نقش به سزایی در این امر از خود ایفا کنند.

این مقام قضایی خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی استان در این خصوص اقداماتی را از سوی معاونت اجتماعی و پیشگیری انجام داده است؛ ولی این امر همت استانی را می‌طلبد و باید تمام دستگاه‌های استان دست در دست هم داده تا بتوانند این معضل اجتماعی را با کمک مردم به کمترین نقطه آن برسانند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.