امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Monday, 6 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 78037
  پرینتخانه » اخبار مازندران تاریخ انتشار : 13 بهمن 1396 - 11:17 | | ارسال توسط :

تالاب‌های مازندران در خطر نابودی

به گزارش بابل نوین، ابراهیمی مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران در همایش بین المللی تالاب‌ها در رامسر با بیان اینکه متاسفانه تالاب‌های مازندران خشک شده است گفت: ۲۰ درصد تالاب میانکاله خشک و برخی تالاب‌ها مانند عباس اباد بطور کامل خشک شده است. وی با بیان اینکه محیط زیست مخالف توسعه نیست گفت: آلودگی هوا در […]

به گزارش بابل نوین، ابراهیمی مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران در همایش بین المللی تالاب‌ها در رامسر با بیان اینکه متاسفانه تالاب‌های مازندران خشک شده است گفت: ۲۰ درصد تالاب میانکاله خشک و برخی تالاب‌ها مانند عباس اباد بطور کامل خشک شده است.
وی با بیان اینکه محیط زیست مخالف توسعه نیست گفت: آلودگی هوا در مازندران بصورت لحظه‌ای کمتر از ۲ ونیم میکرول بود که می‌تواند نشانه آلودگی هوا در مازندران باشد.
ابراهیمی گفت: مازندران هشتمین استان از لحاظ گسترش خشکسالی است و اگر این روند ادامه یابد برای آیندگان مشکلات زیادی به وجود خواهد آمد.
خیریانپور معاون استاندار مازندران نیز در این همایش گفت: تنوع زیست محیطی در مازندران به گونه‌ای است که در هیچ استانی وجود ندارد.
وی با بیان اینکه اگر بتوان از دو موهبت جنگل و دریا بخوبی استفاده کرد مشکلی در اشتغال جوانان مازندران وجود نخواهد داشت تصریح کرد: باید به این نکته تاکید کنیم که پیوست زیست محیطی تمام طرح‌ها باید مد نظر قرار گرفته و رعایت شود.
معاون استاندار مازندران با بیان اینکه تا پایان سال جاری باید در تمامی نقاط استان ۱۰ میلیون اصله نهال کاشته شود، افزود: پاکسازی و آزاد سازی سواحل و جنگل تاکید استاندار مازندران به تمامی مدیران است.
محمد آزاد فرماندار رامسر نیز با اشاره به ظرفیت‌های طبیعی رامسر گفت:این شهرستان سالانه میزبان بیش از ۵ میلیون گردشگر داخلی و صدهزار گردشگر خارجی است.
وی افزود: رامسر در کنار ظرفیت‌های طبیعی از ظرفیت‌های انسانی به عنوان دوستداران محیط زیست نیز برخوردار است و باید از این ظرفیت‌های باقوه و بالفعل نهایت بهره را برد.
بیش از ۱۷۰ کشور عضو کنوانسیون تالاب‌ها هستد که ۲۴ تالاب در کشور و ۲ تالاب در مازندران در این معاهده ثبت شده است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.