امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 78039
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, سخن سردبیر, مذهبی, نماز،نماز جمعه، قرآن تاریخ انتشار : 13 بهمن 1396 - 15:21 | | ارسال توسط :

کنکاش تاریخ معاصر ایران و تنظیم حرکت با شاخص‌های ولایت بسیار مهم است/دشمنان به دنبال استحاله انقلاب هستند

با حضور مردم مومن شهرهای مختلف شهرسستان بابل نماز عبادی-سیاسی جمعه برگزار و خطبای جمعه ضمن تبریک ایام‌الله دهه مبارک فجر بر روحیه انقلابی مردم در پاسداری از انقلاب سال 57 تاکید کردند.

به گزارش بابل نوین، امت حزب‌الله بابل با حضور در میعادگاه عاشقان یعنی مصلی‌های نماز جمعه سراسر این شهرستان از خطبه‌های ائمه جمعه استفاده و نماز را ادا کردند.

دشمنان به دنبال استحاله انقلاب هستند/ باید همواره از انقلاب حفاظت کرد

حجت‌الاسلام مجتبی روحانی در خطبه‌های امروز نماز جمعه بابل با تبریک آغاز دهه چهارم انقلاب اسلامی اظهار کرد: آغاز چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی را گرامی می‌داریم و قدردان کسانی هستیم که برای اعتلای انقلاب اسلامی و امنیت با جانفشانی تلاش می‌کنند.

وی افزود: انتظار می‌رود نعمت انقلاب یادآوری شود اما متاسفانه بی‌مهری و کم لطفی برای انقلاب انجام می‌شود، بازاریان هر ساله فضای بازار را مزین به شعارهای انقلابی می‌کنند و انتظار می‌رود که این کار در دهه فجر برای فضاسازی انقلاب صورت گیرد.

امام جمعه بابل ادامه داد: امروز ما نهمین کشور در عرصه فضایی هستیم اما متاسفانه ما منتظر می‌نشینیم تا دشمنان یک شبهه‌ای علیه انقلاب ایجاد کنند و سپس به پاسخگویی به آن‌ها بر می‌خیزیم، نباید به دشمنان فرصت داد.

 

این مسئول تصریح کرد: سوال اینجاست که چگونه فیلم‌های خاص بایگانی شده به دست شبکه‌های ضد انقلاب می‌افتد؟ آیا باید ما منتظر بنشیم دشمن کاری بکند و ما به پاسخگویی بنشینیم، دشمنان به دنبال استحاله در انقلاب هستند، انقلاب‌ها دچار دگرگونی می‌شود و باید همواره از انقلاب حفاظت کرد.

حجت‌الاسلام روحانی گفت: تمام تلاش فرهنگی، اقتصادی و نظامی دشمن بر این است که اقتدار نظام اسلامی را در هم بشکند، هر روز توطئه‌های جدیدی طراحی می‌کنند، طرح‌ریزی داعش و شکل‌گیری آن برای از بین بردن نظام اسلامی بود اما با تدابیر نظام اسلامی حکومت‌های خود خوانده‌ای مانند داعش در سوریه و عراق از بین رفتند و اکنون با حمایت استکبار و آمریکا در کشور دیگری مانند افغانستان در حال شکل‌گیری هستند.

وی با اشاره به مسئله امنیت در منطقه افزود: دشمنان اسلام طرح ناامن‌سازی جهان اسلام، حاشیه‌سازی برای جامعه اسلامی و امنیت‌سازی برای رژیم صهیونیستی را به عنوان برنامه‌های خود دارند، خدا نکند که ما دچار استحاله در انقلاب شویم.

خطیب جمعه بابل خاطرنشان کرد: اگر ارزش‌های اسلامی و انقلابی کند شود و ذائقه جامعه تغییر کند ذره ذره ظلم را بپذیرد و شعار عدالت برای جامعه سنگین می‌شود و آن را نمی‌پذیرد.

روحانی تاکید کرد: از شاخصه‌های انقلاب سلطه‌ستیری و ظلم‌ستیزی است و ما نگرانیم که ذره ذره این ارزش‌ها در انقلاب فراموش شود، استحاله برای کمرنگ کردن بعد دینی در نظام اسلامی است و مساجد مرکز دین و انقلاب است، باید مساجد را احیا کنیم، مسجد زمینه بقا و استمرار انقلاب اسلامی را فراهم می‌کند، شایسته است مسؤلان نظام به این نگرانی‌ها و آفت‌ها پایان دهند تا دشمن از این آسیب‌ها برای ضربه زدن به انقلاب استفاده نکند و تا این مردم و ولایت فقیه دارند و پیوند مردم با نظام اسلامی وجود دارد، دشمنان آرزوی آسیب رساندن و از بین بردن انقلاب را به گور خواهند برد.

این مسئول در پایان با اشاره به ماجرای برداشتن نرده‌ها در مصلی‌ها گفت: جریانی در مصلی‌های نمازجمعه در سراسر کشور برای برداشتن نرده‌های جداکننده میان مسؤولان مردم به راه افتاده است.، در آن شهرها نرده‌ها، مسؤولان را از مردم جدا می‌کرد اما نرده‌های بابل به یک پشتی بیشتر شباهت دارد تا یک نرده جدا کننده میان مردم و مسؤولان! در نمازجمعه بابل تفکیکی بین مردم و مسؤولان وجود ندارد اگر اقتضا کند ستاد نمازجمعه اقدام لازم را با ملاحظاتی که خود دارد، برای برداشتن این نرده‌ها انجام خواهد داد.

 

داغ شکست انقلاب اسلامی ایران بر دل دشمنان اسلام خواهد ماند

حجت‌الاسلام محمد پوررمضان در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته بندپی‌‌شرقی با اشاره به یوم‌الله دهه فجر اظهار کرد: استکبار جهانی در طول انقلاب اسلامی در این وسال ذهنی خود مانده است که نمی داند چگونه با مردم ایران اسلامی مواجه شود.

وی افزود: یکی از اصلی ترین سوالات دستگاه دیپلماسی آمریکا در طول چهار دهه با ان مواجه است همین مساله است که هرچه اتاق فکر آن‌ها برنامه ریزی می‌کند تحولات در ایران به نفع آن ها تمام شود باز به نفع خود ملت ایران تمام می شود.

امام جمعه بندپی شرقی ادامه داد: آمریکا به دنبال حرکت و روش ریگانی است و امروز شاهد هستیم ایران به عنوان چالشی جهانی بریا آمریکا شده است و هژمونی و پرستیژ آمریکا را در هم نوردیده است  و به دنبال جلوگیری این مسئله هستند.

این مسئول تصریح کرد: ترامپ به دنبال ان است که ایران را مانند جماهیر شوری چند تکه کنند و با دمیدن در نارضایتی مردم انها را از نظام اسلامی دلسرد و دلسرد کنند و از ابزارهایی مانند آزادی خواهی استفاده کنند تا به مقصود خود برسند.

حجت‌الاسلام پوررمضان گفت: امروز جمهوری اسلامی چند برابر زمان ریگان پیشرفت و انسجام پیدا کرده و حتما داغ شکست انقلاب ایران را بر دل آن‌ها خواهیم گذاشت.

وی افزود: آمریکا با انتقال داعش در سرزمین افغانستان می‌خواهد حضور خودش را در منطقه توجیح کند و انفجارهای اخیر در این کشور در این مسیر است.

خطیب جمعه بندپی شرقی تاکید کرد: امریکا به دنبال نشان دادن ان است که امنیت منطقه نیازمند حضور آن هاست و از دو سه دهه قبلی با جنگ مذهبی همین فضا را ایجاد کردند.

پوررمضان ضمن تقدیر از زحمات کسانی که مجالس عزاداری زهرا(س) را برپا کردند گفت: خدا را شاکریم که ایام فاطمیه در مدارسف تکایا، مساجد و منازل حفظ شد و امیدواریم به همین شکل ادامه داشته باشد.

 

اهداف ما در انقلاب اسلامی هنوز کامل محقق نشد/ کنکاش در تاریخ معاصر ایران و تنظیم حرکت با شاخص‌های ولایت بسیار مهم است

حجت‌الاسلام حسین تقی‌پور در خطبه‌های امروز نمازجمعه شهر گتاب با اشاره به لازمه‌های انقلابی بودن و انقلابی ماندن اظهار کرد: وظیفه امروز ما میراث داران انقلاب در دهه چهارم انقلاب اسلامی بسیار سنگین است و باید با محور قرار دادن در چهار موضوع آن را ادا کنیم.

وی افزود: در گام اول شناخت درد است که درد امروز جامعه ما هم‌افزایی دشمنان داخلی و خارجی آگاه و با تجربه و دوستان نا آگاه بی‌دغدغه است، درد بزرگی که بارها مقام معظم رهبری روی آن تاکید کردند.

امام جمعه گتاب ادامه داد: راهپیمایی عظیم مردم شهرها و استان‌های مختلف نشانه بزرگی است که آن کلوخ دشمنان ایران اسلامی و اسلام در این دریای خروشان نمی‌تواند موجی ایجاد کند و حتما ۲۲ بهمن امسال ما خار چشمی خواهد بود در چشم دشمنان داخلی و خارجی ما.

این مسئول تصریح کرد: گام دوم این است که باید دلیل پرغصه بودن این درد را بشناسیم، این درد آنگاه دردناک‌تر می‌شود که باور و اعتقاد نسل جوان به گفته و بافته‌های حبهه متحد مبارزان و معاندان را باور کندف نباید این گونه باشد که گوش جوانان بیشتر به بی‌بی‌سی و آمدنیوز  باشد.

حجت‌الاسلام تقی‌پورگفت: گام سوم ریشه این درد است که سه موضوع دارد اول نآآگاهی و فقر اطلاعاتی نسل جدید از دوران گذشته، دوم قدرت عملیات روانی دشمن در مدیریت افکار عمومی جامعه به ویژه نسل جوان، سوم نابسامانی‌ها، بی مدیریتی‌ها،  ولایت گریزی‌هاو دزدی‌های مسئولین که همیشه داد زدیم که این فساد در ادارات این درد را افزون کردند.

وی تاکید کرد: گام چهارم وظیفه ما در اردوگاه انقلاب خمینی است که باید پنج ترفند را برای خودمان ایجاد کنیم شامل تنویر افکار عمومی، دادن آدرس درست به کارشناسان متعهد و تریبون داران مومن برای بررسی، تحلیل درست و پاسخگویی متقن، ضرورت مطالعه بیشتر جهت طرح در جلسات توجیهی، کنکاش در تاریخ معاصر ایران و تنظیم فلش حرکت با شاخص‌های ولایت بسیار مهم است.

خطیب جمعه گتاب یادآور شد: برخی دارند رژیم گذشته را تطهیر می‌کنند، ما درحال حرکت به سمت قله تکامل هستیم، اهداف ما در انقلاب اسلامی هنوز کامل محقق نشد، ما در مسیر حل مشکلاتیم.

تقی‌پور در پایان با اشاره به نوسانات و مشکلات نارسایی برق در بخش گتاب گفت: دو سال است که می‌گوییم برق گتاب تابستان در اوج گرما قطع و مردم برق ندارند مسئولین مکاتبه کردند گفتند زمینی را به ما بدهید، زمین را پیدا کردیم، متاسفانه یکی دو مخل پیدا شدندو زمینی را که باید مجانی می‌گرفتیم کنسل کردند، دوباره مذاکره کردیم، شرکت توزیع برق استان با جمعی از خیرین زمینی را خریدیم، ۲۰ میلیون تومان چک شخصی خودم را دادم، خیرین آمدند وسط، آمدند فضا را ایجاد کردند و خدا را شکر دارد این زمین خریده می‌شود امیدواریم حالا اداره برق بیاید وسط، بهانه نیارید و این مشکل مردم گتاب حل شود.

 

تمامی اقشار و طبقات جامعه در پیروزی و بعد از در حمایت از انقلاب نیز سهیم بودند

حجت‌الاسلام محسن شیخی‌عزیزی امام‌جمعه زرگرشهر ضمن تبریک فرارسیدن ایام دهه مبارک فجر اظهار کرد: حال که ۴۰ سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد باید ببینیم چقدر در راه رسیدن به اهداف انقلاب که امام‌ راحل(ره) آن را تبیین کردند موفق بودیم، باید بررسی شود تا بدین جا به کدام اهداف رسیدیم و چقدر از آرمان‌های انقلاب محقق شد.

وی افزود: امام راحل(ره) در زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکید داشتند که ما باید اتقلابمان را به جهان صادر کنیم بنابراین مسئولان کنونی کشور فکر نکنند که انقلاب تنها برای ایران است، اگر این‌گونه بود دیگر تحولات کشورهای تونس، مصر، الجزایر، نیجریه، بحرین، یمن، لبنان، فلسطین را شاهد نبودیم.

این مسئول با تاثیر انقلاب اسلامی بر مستضعفان جهان ادامه داد: بازتاب روانی انقلاب اسلامی در این کشورها سبب شد تا روحیه مقابله با استکبار جهانی در مستضعفان پیدا شود و در مقابل زیاده‌خواهی مستکبران قدعلم کنند، در واقع استقلال‌طلبی یا استعمارزدایی و همان تحقق حکومت نه شرقی، نه رغبی و قطع دست اجانب از ممالک اسلامی و از اهداف اولیه انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) بود.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی تک‌بعدی و تک‌محوری نیست،این انقلاب با توجه به همه ابعاد زندگی باعث شکوفا شدن جوانه‌های معنوی شد و به همین علت این جوانی که در زمان انقلاب نبود و رهبر آن را ندید، امروز عاشقانه برای دفاع از اسلام و انقلاب داوطلب می‌شود و جان خود را برای دفاع از ارزش‌ها فدا می‌کند.

حجت‌الاسلام شیخی‌عزیزی یادآور شد: تمامی اقشار و طبقات جامعه در پیروزی و بعد از در حمایت از انقلاب نیز سهیم بودند زیرا بنیانگذار این انقلاب بیان کردند که مردم‌سالاری دینی را باور دارد و از انتخاب مردم حمایت خواهد کرد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.