امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 62274
  پرینتخانه » اخبار مازندران تاریخ انتشار : 05 مرداد 1396 - 11:11 | | ارسال توسط :

تاکنون دو نفر در مازندران قربانی سلفی شدند

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت:سلفی تاکنون جان دو نفر را در مازندران گرفته است.

به گزارش بابل نوین، علی عباسی در جمع خبرنگاران مرگ ناشی از سلفی گرفتن در مازندران بی سابقه است، افزود: با توجه به اینکه بیشتر جاذبه های طبیعی مازندران بی خطر هستند، هیجان کاذب لذت بردن بیشتر، این دو نفر را به کام مرگ کشید.

وی تصریح کرد: یکی از قربانیان گردشگر ۳۳ ساله از کرج بود که هنگام گرفتن عکس سلفی بر روی اسکله ای در کنار دریا در رامسر به داخل دریا سقوط کرد و غرق شد.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران افزود: فرد دیگر هم گردشگر ۳۴ ساله غیربومی بود که هنگام گرفتن عکس سلفی بر بلندای دره ای در ارتفاعات جواهرده از ارتفاع ۵۰ متری سقوط کرد و مرگ مغزی شد.

عباسی به گردشگران، مسافران و مجاوران خاطرنشان کرد: اگرچه جاذبه های طبیعی مازندران خطرناک نیستند و از امینت برخوردارند اما افراد به خاطر هیجانات بیشتر، لذت آنی و به اشتراک گذاشتن تصاویر گرفته شده در موقعیت های خطرناک، موجب مرگ خود می شوند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران اظهار کرد: گرفتن عکس سلفی پس از ورود گوشی های هوشمند به بازار در جهان رایج و پس از گسترش فعالیت شبکه های اجتماعی در فضای مجازی و قابلیت دسترسی همگان به آن، به یک پدیده همه گیر تبدیل شد.

وی یادآور شد: تمایل کاربران شبکه های اجتماعی به استقبال بیشتر مخاطبان و به اصطلاح دریافت لایک بیشتر موجب شده است تا آنان هر روز بیشتر به سمت و سوی خطرناک ترین موقعیت ها برای سلفی گرفتن هدایت شوند ، در حالی که شهرت اجتماعی به دست آمده از عکس سلفی به گفته کارشناسان شبکه های اجتماعی ۱۵ دقیقه بیشتر عمر ندارد./ص

ایسنا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.