امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 81098
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 17 فروردین 1397 - 15:41 | | ارسال توسط :

تاکید بر گسترش همکاری‌های اقتصادی میان ایران و نخجوان

وزیر امور خارجه گفت: امیدوارم در سفر به نخجوان افزون بر تقویت گفت‌وگوهای دو جانبه، بتوانیم همکاری‌های اقتصادی را گسترش دهیم.

به گزارش بابل نوین، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در بدو ورود به فرودگاه نخجوان در جمع خبرنگاران گفت: در ماه‌های  گذشته کشورمان میزبان رئیس شورای عالی نخجوان بود و امروز نیز بنده به دعوت وی به نخجوان سفر کردم.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در شرایط دشوار در کنار مردم نخجوان بوده و روابط بسیار خوبی با مردم نخجوان و جمهوری خودمختار آن داریم.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به ارتباطات گسترده فرهنگی میان ایران و نخجوان، گفت: همواره همکاری اقتصادی میان ایران و نخجوان وجود داشته و امیدوارم در این سفر افزون بر تقویت گفت‌وگوهای دو جانبه، بتوانیم همکاری اقتصادی را گسترش دهیم.

گفتنی است ظریف روز چهارشنبه برای شرکت در اجلاس وزرای امور خارجه جنبش عدم تعهد وارد باکو شده بود و پس از حضور و سخنرانی در این اجلاس، صبح جمعه پایتخت جمهوری آذربایجان را به مقصد نخجوان ترک کرد.

نخجوان به عنوان جمهوری خودمختار در قلمروی جمهوری آذربایجان، بیش از پنج هزار و ۵۰۲ کیلومتر مربع مساحت دارد، این کشور با جمهوری اسلامی ایران دارای ۲۰۴ کیلومتر مرز مشترک است./ص

باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.