امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 53356
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 13 فروردین 1396 - 20:09 | | ارسال توسط :

تاکید حماس بر بازگشت به مرزهای ۱۹۶۷

به گزارش بابل نوین، شبکه «المیادین» بخش‌هایی از سند سیاسی جدید حماس را منتشر کرد، در این سند بر ایجاد دولت مستقل فلسطینی، حق بازگشت آوارگان، ضرورت مبارزه با صهیونیست‌ها ، نجات قدس، آزادسازی فلسطین و مقاومت از جمله مقاومت مسلحانه تأکید شده است. شبکه «المیادین» برخی از بندهای سند سیاسی جدید جنبش حماس را منتشر […]

به گزارش بابل نوین، شبکه «المیادین» بخش‌هایی از سند سیاسی جدید حماس را منتشر کرد، در این سند بر ایجاد دولت مستقل فلسطینی، حق بازگشت آوارگان، ضرورت مبارزه با صهیونیست‌ها ، نجات قدس، آزادسازی فلسطین و مقاومت از جمله مقاومت مسلحانه تأکید شده است.

شبکه «المیادین» برخی از بندهای سند سیاسی جدید جنبش حماس را منتشر کرد، سندی که قرار است حماس به زودی آن را به صورت کامل منتشر کند.

بخش‌های منتشر شده در این سند به شرح زیر است:

حماس ، جنبشی آزادیبخش و یک جنبش مقاومتی ملی و اسلامی فلسطینی است که هدف آن آزادسازی فلسطین است . قدس پایتخت فلسطین است، این حقی ثابت است که از آن عقب‌نشینی نخواهد شد؛ تمامی اقدامات رژیم صهیونیستی در قدس از قبیل یهودی کردن آن، شهرک سازی و وارونه جلوه دادن حقایق، باطل است.

آواره کردن ملت فلسطین و ایجاد رژیم صهیونیستی، حق این ملت در دستیابی به تمام اراضی‌اش را لغو نمی کند. فلسطین در قلب امت اسلامی و عربی است و نمونه‌ای برای همزیستی باقی خواهد ماند.

ما ایمان داریم که اسلام مخالف با تمام انواع افراط‌گرایی، تعصب دینی، طایفه‌ای و نژادی است.

بازگشت آوارگان ، حقی غیر قابل تصرف از سوی هر طرفی است خواه این طرف ، فلسطینی باشد یا عربی یا بین‌المللی. ما میان یهودیت و اشغالگر و صهیونیست تفاوت قائلیم و مبارزه ما علیه پروژه صهیونیستی است نه یهودیت.

پیمان «بالفور» و تشکیل اسرائیل از اساس باطل و متناقض با حقوق ملت فلسطین است. از هیچ بخشی از اراضی فلسطین نخواهیم گذشت . ایجاد دولت مستقل فلسطینی با حق حاکمیت کامل و بر اساس مرزهای ۱۹۶۷ ، یک فرمول توافقی ملی و مشترک است.

انتخابات آزاد و شفاف بر اساس اصل مقاومت و مشارکت ملی باید برگزار شود. تشکیلات خودگردان باید در خدمت فلسطینی‌ها باشد و امنیت و حقوق آنها را تامین کند. به وحدت امت فلسطین با تمام طیف‌های دینی و نژادی‌اش ایمان داریم و بر ضرورت استقلال تصمیم‌گیری ملی و عدم وابسته بودن آن به جهت‌های خارجی تأکید می‌کنیم.

حماس در پایان تأکید کرده حق خود در توسعه و پیشرفت دادن ابزارهای مقاومت و تشکیلاتش را محفوظ می‌داند.

منبع:فارس

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.