امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 28952
  پرینتخانه » اخبار بابل, سخن سردبیر, گزارش تصویری, مذهبی تاریخ انتشار : 08 شهریور 1395 - 20:41 | | ارسال توسط :

تحصیل در حوزه با رویکرد شغلی اشتباه است/ باید به‌دنبال پژوهش و تولید علم در مباحث علوم انسانی و اجتماعی بود

امام‌جمعه گتاب درمراسم آغاز سال تحصیلی حوزه سفیران هدایت امام‌حسین(ع) این بخش با نکوهش دیدگاه تحصیل در حوزه علمیه با هدف کسب شغل گفت:باید در چارچوب منویات رهبری به‌دنبال تحصیل پژوهش محور، تولید علم در مباحث علوم انسانی و یافتن راهکار در زمینه مشکلات اجتماعی بود.

اصلی امام جمعه گتاب حوزه

به گزارش بابل نوین، مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه سفیران هدایت امام حسین(ع) شهر گتاب در محل نمازخانه این مجموعه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام ابراهیم کفشگر مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت گتاب با اشاره به توفیق این حوزه علمیه در سال اول با رتبه شش کشور در بین همه حوزه‌های علمیه سفیران کشور از دریافت مجوز رسمی و ارتقاء سطح علمی این حوزه علمیه به سطح ۳ در آینده ای نزدیک خبر داد و ابراز امیدواری کرد با حل مشکلات مالی و کمک‌های مردمی بتوانیم مکان فیزیکی مناسبی برای حوزه علمیه گتاب تهیه کنیم.

در ادامه مراسم حجت‌الاسلام حسین تقی‌پور امام جمعه بخش گتاب با تشکر از حضور مسئولان شهرستانی در این مجموعه اظهار کرد: هدف از ایجاد حوزه علمیه در این بخش جلوگیری از بسیاری از ناهنجاری‌ها و مشکلات فرهنگی مذهبی در این بخش بزرگ از شهرستان بابل است و  باید به‌دنبال پژوهش، تولید علم و راهکار در زمینه مشکلات اجتماعی بود.

وی افزود: با توجه به برخی فعالیت‌های ادیان دیگر در این منطقه و لزوم افزایش آگاهی، دانش مذهبی و تربیتی در بین اهالی بر آن شدیم تا با افتتاح این حوزه در سال ۱۳۹۴ و جذب ۲۴ طلبه و امسال با جذب ۲۳ طلبه بعد از سپری کردن روال جذب در زمینه پرورش مبلغین دینی با محوریت پژوهشی عمل کنیم.

تولیت حوزه علمیه سفیران هدایت گتاب ادامه داد: توجه به مساله پژوهش مشکلات دینی، فرهنگی و علمی از شاخصه‌های اصلی کارکرد حوزه علمیه سفیران هدایت امام حسین (ع) گتاب است و امیدواریم با این دیدگاه بتوانیم در چارچوب بیانات مقام معظم رهبری در تولید علم در مباحث علوم انسانی برای جامعه اسلامی کاری کرده باشیم و به دنبال جلوگیری از تفکر تحصیل در حوزه با رویکرد شغلی هستیم.

گفتنی است در حال حاضر حوزه علمیه سفیران هدایت گتاب دارای ۴۷ طلبه است که از سواد علمی آکادمیک دیپلم تا کارشناسی ارشد برخوردار هستند و منابع مالی این مجموعه از کمک‌های مردمی تامین می‌شود.

۱

۳

 

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.