امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 67133
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, سیاسی, فرهنگ و هنر, مذهبی تاریخ انتشار : 14 مهر 1396 - 17:43 | | ارسال توسط :

تربیت کودکان باید به گونه‌ای باشد که انسان‌هایی مستقل و صبور بار بیایند

امام‌جمعه لاله‌آباد گفت: تربیت کودکان باید به گونه‌ای باشد که انسان‌هایی مستقل و صبور بار بیایند، امام باقر در این خصوص فرمودند بدترین پدران کسانی هستند که در تربیت فرزندان افراط می‌ورزند.

به گزارش بابل نوین، حجت‌الاسلام محسن شیخی‌عزیزی در خطبه‌های امروز نمازجمعه لاله‌آباد با اشاره به اهمیت نمازجمعه  اظهار کرد:  نمازجمعه از جمله واجباتی است که زمان خاصی دارد و باید در زمان مقرر این فرضه الهی را انجام داد.

وی با اشاره به  روز روستا و عشابر افزود: در کشور بیش از ۶۰هزار روستا داریم که بالغ بر ۲۲ میلیون نفر از جمعیت کشورا تشکیل می‌دهند بنابراین مسئولین باید به این قشر توجه ویژه‌ای داشته باشند و کمبودهای شغلی و مشکلات کشاورزی را رفع کنند.

این مقام مسئول  ادامه داد:  از مشکلات اصلی روستاییان ساماندهی به تولیدات کشاورزی است، ما بیشترین تولیدات را در بخش روستایی داریم اما از این ظرفیت استفاده درستی نمی‌شود، برای مثال برنج لاله‌آباد به اسم برنج فریدونکنار توزیع می‌شود، این مشکل به علت عدم وجود صنایع بسته‌بندی و برندسازی است که خسارات زیادی را به منطقه وارد می‌کند.

امام جمعه لاله‌آباد با اشاره به فرارسیدن روز جهانی کودک تصریح کرد: متاسفانه با برنامه‌های غلطی که در طی این سالها انجام شد سن میانگین کشور افزایش یافت، طبق آمار از هر سه نفر یک بالای ۶۰ سال وجود دارد که این امر باید توجه ما را به فرزندآوری معطوف کند.

حجت‌الاسلام شیخی گفت: مسئله دیگر در خصوص کودکان مسئله تربیتشان است  که در سنین کم باید به این امر مهم توجه کنیم ، متاسفانه به علت رواج تک‌فرزندی والدین از تربیت کودکان خود ناتوانند و کودک‌سالاری به شدت افزایش یافت.

وی افزود: تربیت کودکان باید به گونه‌ای باشد که انسان‌هایی مستقل و صبور بار بیایند، امام باقر در این خصوص فرمودند بدترین پدران کسانی هستند که در تربیت فرزندان افراط می‌ورزند.

خطیب جمعه لاله‌آباد  اظهار کرد: کشور ما در معرض انواع بلایا و بسیار آسیب‌پذیر است، به گونه‌ای که کشور ما در جهان رتبه سوم در وقوع حوادث طبیعی و غیرمترقبه را دارد بنابراین وظیفه مسئولین است که به ویژه در مناطق آسیب‌پذیر مردم را برای مقابله با بحران بسیج کند و به ایمن‌سازی و بازسازی بناهای فرسوده مبادرت ورزد.

حجت‌الاسلام شیخی عزیزی در پایان گفت: هفته گذشته شاهد سفر رئیس‌جمهور ترکیه به ایران بودیم، امیدواریم که این سفر سرآغاز تحول بنیادی بین دوکشور باشد تا اقدامات تروریست در منطقه کاهش یابد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.