امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 59211
  پرینتخانه » آخرین اخبار تاریخ انتشار : 22 خرداد 1396 - 16:41 | | ارسال توسط :

تروریسم محصول مستقیم اشغالگری آمریکا در منطقه است/ حادثه تروریستی تهران، موضع ایران برای دفاع منطقه‌ای را تحکیم می‌کند

کارشناس بین‌الملل با بیان اینکه تروریسم محصول بی‌چون و چرای اشغالگری آمریکا در منطقه به حساب می‌آید، گفت: سیاست اشغالگری که آمریکایی‌ها در منطقه دنبال کردند باعث فعال شدن گسل‌ها در کشورها و در نهایت یک به هم ریختگی بزرگ در فضای امنیتی شد.

سعدالله زارعی

به گزارش بابل نوین،سعد الله زارعی کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به ادعای مطرح شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر مرتبط دانستن اختلافات فعلی میان ریاض_ قطر با حادثه تروریستی تهران اظهار داشت: هیچ دلیل مشخصی برای اینکه ما بتوانیم میان حوادث جاری در قطر و عملیات تروریستی تهران ارتباطی برقرار کنیم وجود ندارد. در این میان برخی از کارشناسان همزمانی این دو اتفاق را دلیل ارتباط بین آنها با حادثه تروریستی تهران دانسته‌اند که البته اینگونه برداشتی نیاز به تحلیل و اسنادی قوی دارد.

زارعی با اشاره به سفر دونالد ترامپ به ریاض و حاثه تروریستی تهران که تنها چند روز بعد از خروج وی از منطقه غرب آسیا رخ داده است گفت: بر خلاف برخی گمانه‌زنی‌های موجود بنده نمی‌توانم بگویم که دقیقا چه ارتباطی میان سفر ترامپ با حادثه تروریستی تهران وجود دارد، اما می‌توان با اطمینان به این موضوع که تروریست محصول بی‌چون و چرای اشغالگری آمریکا به حساب می‌آید اشاره داشت. من معتقدم سیاست اشغالگری که آمریکایی ها در منطقه دنبال کردند باعث فعال شدن گسل‌ها در کشورها و در نهایت یک به هم ریختگی بزرگ در فضای امنیتی شد.

این کارشناس مسائل بین الملل در خصوص تاثیر حادثه تروریستی تهران بر مناسبات سیاسی و تحولات منطقه اظهار داشت: حوادث تروریستی که در تهران رخ داد موضع جمهوری اسلامی ایران را برای دفاع منطقه‌ای تحکیم می‌کند و طبیعتا باید آن فشاری که از سوی برخی کشورهای منطقه و دول غربی مبنی بر دخالت ایران در مسائل منطقه به جمهوری اسلامی تحمیل می‌شد در برخی موارد با کاهش فشار و شاید تغییراتی همراه باشد.

وی در ادامه افزود: حادثه تروریستی تهران اثبات می‌کند هر کشوری که نسبت به رخ داد‌های منطقه‌ای و مخصوصا افراط‌گرایی و تروریسم بی‌تفاوت باشد باید به انتظار تهدیدات بیشتر در خاک خود باشد.

زارعی با اشاره به آینده اختلافات موجود میان ریاض و دوحه تاکید کرد: باتوجه به اینکه در طول دوره حیات رژیم سعودی این اختلافات مطرح بوده و هر از گاهی شعله‌ور هم شده است این اختلافات میان قطر و سعودی حل شدنی نیست.

این کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه با توجه به افزایش اختلافات میان سعودی و قطر چه میزان احتمال وقوع جنگ در منطقه میان این دو کشور وجود دارد گفت: نشانه‌های وقوع و بروز جنگ به اندازه کافی وجود ندارد، اما در عین حال باید به این نکته توجه داشت که مدیریت سیاست‌های سعودی در دست آدم‌های متعادلی نیست و بر همین اساس احتمال وقوع جنگ را نیز نباید منتفی دانست.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.