امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 53699
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 16 فروردین 1396 - 20:53 | | ارسال توسط :

ترکیه دولت اسد را مسئول حمله شیمیایی دانست

به گزارش بابل نوین، «ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد که «حمله شیمیایی به خان شیخون در ریف استان ادلب جنایتی است که مرتکبان آن باید مجازات شوند.» به نقل از پایگاه خبری النشره، وی گفت: با وجود تلاش‎های ترکیه، جامعه جهانی همچنان به تحقیر مردم سوریه ادامه می دهد. ابراهیم کالین افزود: رجب […]

به گزارش بابل نوین، «ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد که «حمله شیمیایی به خان شیخون در ریف استان ادلب جنایتی است که مرتکبان آن باید مجازات شوند.»

به نقل از پایگاه خبری النشره، وی گفت: با وجود تلاش‎های ترکیه، جامعه جهانی همچنان به تحقیر مردم سوریه ادامه می دهد.
ابراهیم کالین افزود: رجب طیب اردوغان با ولادیمیر پوتین همتای روسی خود درباره حمله شیمیایی به خان شیخیون در جنوب ادلب بحث و رایزنی کرد.
وی با متهم کردن دولت سوریه به دست داشتن در این حمله شیمیایی گفت: ترکیه همه تلاش خود را برای توقف درگیری‌ها و خونریزی‌ها در سوریه به کار می‎گیرد.
سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه تاکید کرد که آنکارا با همه توان خود در کنار ملت سوریه قرار خواهد گرفت و کمک‎های انسان دوستانه را ارائه خواهد کرد.
فیصل مقداد معاون وزیرخارجه سوریه شب گذشته در گفت‎و‌گو با شبکه المیادین گفت: اظهارات رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه که ده‎ها هزار نفر از مردم سوریه در آن به قتل رسیدند، تعجب آور است.
مقداد تاکید کرد که گروه های مسلح و حامیان آن در انگلیس، فرانسه، ترکیه و عربستان همان کسانی هستند که این جنایت را مرتکب شدند.
فرماندهی ارتش سوریه استفاده از سلاح شیمیایی در استان ادلب را تکذیب و اعلام کرد که ارتش در گذشته و آینده از آن استفاده نخواهد کرد.
منبع:فارس
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.