امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 71380
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 01 آذر 1396 - 13:18 | | ارسال توسط :

تعداد سالمندان ایران ۲۵ سال اینده ۳ برابر می شود

نادر مرادی گفت، تعداد سالمندان ایران در حال حاضر ۸ میلیون نفر است و در ۲۵ سال اینده سه برابر می شود و باید توجه داشته باشیم سالمندان چه نیازهای دارند.

به گزارش بابل نوین،معاون امور مشارکتهای و مدیر امور حقوقی موسسه خیریه کهریزک در نشست افتتاح شعبه شهرستان ورامین موسسه گفت:موسسه خیریه کهریزک در سال ۱۳۵۱ در محیط کوچک کار خود را اغاز کرد و امروز با دو شعبه خدماتی جامع و کامل به ۳ هزار نفر سالمند و معلول امروز در خدمت جامعه ایرانی است

نادر مرادی تاکید کرد: این مرکز در ۴۲ هکتار جزو برندهای جهانی در امور خیریه و از خوشنام ترین مراکزخیریه در جهان است که با توجه به وضعیت جمعیتی و انسانی ایران که رو به پیری و سالمندی می رود از اهمیت برخوردار است.

وی افزود: تعداد سالمندان ایران  در حال حاضر ۸ میلیون نفر است و در ۲۵ سال اینده سه برابر می شود  و باید توجه داشته باشیم سالمندان چه نیازهای دارند.

وی با اشاره به نیاز های سالمندان در ایران گفت :اولین نیاز  سالمندان روحی و عاطفی است که باید با کرامت و احترام با انها یا در منزل یا در اسایشگاه برخورد شود

وی افزود: مشکلات مالی سالمندان نیز از مهترین مشکلات سالمندان  در این دوره است که ممکن است در دوران سالمندی درامد و حقوق کافی برای نگه داری و درمان خود نداشته باشند.

وی اطمینان از اینده را سومین مورد دانست و افزود:فرد سالمند باید از شرایط اینده اطمینان داشته باشد

وی افزود: سالمندان  دارای تجربیات زیادی هستند و استفاده از این تجارب موجب شده که موسسه خیریه به دنبال اجرای برنامه های برای استفاده از ظرفیت های سالمندان باشد.

مرادی مهمترین منبع درامد موسسه را کمک های مردمی دانست و افزود:۸۰ درصد درامد موسسه از محل کمک های مردمی است و بیش از ۷۰ درصد اجناس غیر نقدی مورد استفاده نیز از کمک های مردمی انجام‌می شود.

مدیر امور حقوقی موسسه خیریه کهریزک افزود: دفاتر جلب مشارکت های مردمی برای موسسه کهریزک درسطح تهران و برخی شهرستان ها فعال است و شماره حساب ها و سایت نیز در اختیار مردم برای اهدای کمک های است.

وی به کمک های موسسه خیریه به زلزله زدگان اشاره کرد و گفت:اماده حضور و کمک برخی سالمندان مناطق زلزله زده هستیم و دراین خصوص برنامه های نیز تدوین شده است.

وی تاکید کرد:شرایط جامعه از جمله تک فرزندی نسل امروز موجب می شود تعداد سالمندان در اینده بیشتر شود و به همین جهت ساخت اسایشگاه ها باید در اولویت کشور باشد./ز

برنا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.